طرز تهیه کیک ژله ای بدون نیاز به فر و خامه

0
20
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید طعم متفاوتی از کیک خانگی را تجربه کنید و با استفاده از آن در مهمانی‌ها بدرخشید، این طعم کیک را امتحان کنید.
کیک ژله ای

کیک جزو دسرهایی است که می‌توان آن را در طعم و مزه‌های مختلفی تهیه کرد؛ کیک ژله ای یکی از خوشمزه‌ترین مدل‌های کیک خانگی است که با استفاده از پودر ژله و در مدت زمان کمی آماده می‌شود؛ برای طرز تهیه کیک ژله ای مجلسی، روش‌های مختلفی وجود دارد که در این مطلب از دلتامگ روشی را به شما معرفی کردیم که به فر نیازی ندارد؛ در نتیجه اگر در خانه فر ندارید و به انواع کیک خانگی علاقه دارید، برای آشنایی با یک طعم متفاوت با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک ژله ای

برای تهیه این کیک ساده و خانگی به ۱ و ۱/۳ پیمانه آرد، ۲/۳ پیمانه شکر، ۲ عدد تخم‌مرغ، ۱/۳ پیمانه روغن، ۱/۳ پیمانه شیر، ۲ بسته ژله قرمز، ۱ پیمانه بستنی وانیلی و ۲ قاشق چای خوری بیکینگ‌پودر نیاز دارید.

مواد لازم برای تهیه مواد ژله ای

۲ بسته ژله، ۲ لیوان آب جوش و  ۵ قاشق غذا خوری شیر نیازمندید.

طرز تهیه کیک ژله ای

طرز تهیه کیک ژله ای خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

همه ما حداقل یک بارهم که شده تجربه درست کردن کیک خانگی بدون فر را داریم؛ طرز تهیه کیک ژله ای نیز بسیار راحت است و تنها کافی است تمام مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

مرحله اول

ابتدا در یک کاسه مناسب تخم‌مرغ‌ها را شکسته و هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود؛ سپس وانیل و شکر را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا رنگ آن تغییر کرده و بافت مواد کشدار شود؛ در طول هم زدن توجه داشته باشید که مواد درون کاسه را دورگیری کنید تا بوی زهم تخم‌مرغ از بین برود و بعد در ادامه روغن مایع و شیر را نیز اضافه کنید و با همزن برقی در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله دوم تهیه کیک ژله ای

بعد از مخلوط شدن مواد، آن را کنار گذاشته و به سراغ آماده کردن مواد خشک کیک بروید؛ برای شروع آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کرده کنار بگذارید؛ بعد از آماده شدن مواد خشک، آن را در سه مرحله به مواد تخم‌مرغی اضافه کرده و با استفاده از لیسک همه مواد را ترکیب کنید.

مرحله سوم

اگر قصد دارید کیک را درون قابلمه درست کنید، بهتر است یک تابه رژیمی را 15 دقیقه قبل روی گاز قرار دهید تا گرم شود؛ (توجه داشته باشید که حتما از شعله پخش‌کن استفاده کنید)؛ بعد از گذشت این مدت زمان، کف تابه را با کاغذروغنی بپوشانید و مواد را درون آن بریزید؛ سپس تابه را به مدت 35 دقیقه روی شعله ملایم گاز قرار دهید؛ بهتر است در 20 دقیقه ابتدایی درب تابه را باز نکنید چرا که پف کیک از دست می‌رود.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه کوکو اسفناج و پیازچه + ویدئو

طرز تهیه کیک ژله ای

مرحله چهارم تهیه کیک بدون فر

در این فاصله تا کیک آماده می‌شود، لازم است تا ژله را آماده کنید؛ برای تهیه ژله مرحله اول باید ژله‌ها را به همراه آب جوش ترکیب کرده و روی بخار آب بنماری کنید؛ سپس بعد از خنک شدن ژله، بستنی که به دمای محیط رسیده و آب شده را به آن اضافه کنید و ژله را داخل یخچال قرار دهید تا نیم بند شود؛ برای یکدست شدن ژله لازم است تا به طور مداوم آن را هم بزنید؛ در نهایت بعد از آماده شدن کیک، آن را از تابه خارج کرده ژله را روی آن بریزید و به مدت 40 دقیقه در یخچال قرار دهید تا لایه اول خودش را بگیرد.

مرحله پنجم تهیه کیک ژله ای

در این مرحله لازم است لایه دوم ژله را آماده کنید؛ برای طرز تهیه ژله روی کیک، ابتدا آن را مانند مرحله قبل آماده کرده و بعد از خنک شدن، شیر را به آن اضافه کنید و ژله را درون یخچال قرار دهید تا نیم‌بند شود؛ سپس آن را روی لایه قبلی ریخته و مجدد کیک را به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید؛ در نهایت کیک شما آماده است و می‌‌توانید آن را با میوه تزیین کنید.

کیک ژ له ای

نکات مهم در تهیه کیک ژله ای بدون خامه

  • اگر ژله نیم‌بند نباشد کیک روی آن شناور می‌شود.
  • می‌توانید فقط یک مرحله ژله روی کیک بریزید.
  • می‌توانید از هر نوع طعم ژله استفاده کنید.
  • کف تابه را چرب کنید و نیازی به کاغذ روغنی ندارید.

تعداد کلمات مطلب: 695

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

درمان ریزش مو خانگی با 9 ماده خوراکی

برای بسیاری از ما پیش آماده که هنگام شانه کردن مو یا هنگامی که مشغول دوش گرفتن هستیم، مقدا…