با این روش پخت آش اسفناج، 3 سوته کم خونیت رو رفع کن!

0
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر جزو افرادی هستید که به آش علاقه دارید، این مطلب را از دست ندهید.
آش اسفناج

آش، جزو یکی از غذاهای محبوب در میان ما ایرانی‌ها است  که معمولا با شروع شدن فصل پاییز و زمستان انواع مختلف آن را درست می‌کنیم؛ یکی از دلایل محبوبیت این غذا در میان مردم، تنوع بالایی است که شما می‌توانید در طبخ آن به کار ببرید و از مواد اولیه اولیه‌ای که دوست دارید استفاده کنید؛ آش اسفناج، یکی از خوشمزه‌ترین و مقوی‌ترین انواع آش است که در فصل زمستان طرفداران بسیاری دارد؛ اگر تاکنون این آش را امتحان نکرده‌اید، در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین دستور پخت آن را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه آش اسفناج و ماست

این آش خوشمزه را می‌توان به سبک‌های مختلفی درست کرد، اما برای این نوع طرز تهیه آش اسفناج به 500 گرم اسفناج، 200 گرم گشنیز، 1/2 پیمانه برنج، 1/2 پیمانه بلغور، 1 پیمانه عدس، 2 تکه قلم، 3 عدد پیاز، 1 عدد زرده تخم مرغ و به مقدار لازم نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ماست نیاز دارید.

طرز تهیه آش اسفناج

طرز تهیه آش اسفناج

طعم بسیار خوب و خاصیت بسیار زیاد اسفناج باعث شده افرادی که این آش را امتحان کرده‌اند، حتما آن را در برنامه غذایی خود قرار دهند؛ یکی از مهم‌ترین خواص استفاده از اسفناج، رفع کم خونی، مناسب برای کاهش وزن، جلوگیری از ریزش مو، درمان کبد چرب و ..است.

مرحله اول

در ابتدا برای گرفتن نفخ حبوبات و نرم شدن برنج‌، آنها را چند ساعت قبل و اگر برای شما مقدور است یک شب قبل در آب خیس کنید؛ برای تهیه این آش به آب قلم نیاز داریم؛ بنابراین در این فاصله قلم‌ها را به همراه آب درون قابلمه انداخته و اجازه دهید 15 الی 20 دقیقه بجوشد.

مرحله دوم طرز تهیه آش اسفناج و بلغور

بعد از گذشت 20 دقیقه، حبوبات و برنج را به آب قلم اضافه کنید و 2 ساعت زمان دهید تا همه مواد به خوبی پخته شوند و لعاب بیندازند؛( توجه داشته باشید در این مرحله می‌توانید از بلغور به جای برنج استفاده کنید).

مرحله سوم

در این فاصله تا مواد پخته می‌شود پیازها را خلالی خرد کرده و سرخ کنید؛ بعد از طلایی شدن پیازها، چند قاشق از آن را برای تزیین آش برداشته و باقی را برای استفاده درون آش کنار می‌گذاریم.

طرز تهیه آش اسفناج

مرحله چهارم

در این مرحله از طرز تهیه آش اسفناج، مقداری نعنا خشک را به باقی پیازها اضافه کرده و تفت دهید؛ بعد از آن که نعنا کمی سرخ شد، آن را به قابلمه آش اضافه کنید و مجدد درب قابلمه را بگذارید تا همه مواد له شوند و به اصطلاح آش لعاب بیندازد؛ در این مرحله می‌توانید مقداری نمک و فلفل نیز به آن اضافه کنید.

مطلب پیشنهادی:  زندگی در خانه پیش‌ساخته ایلان ماسک چه شکلی است؟

مرحله پنجم

بعد از آنکه همه مواد به حوبی پخته شدند، اسفناج‌های خرد شده را به آن اضافه کنید؛ توجه داشته باشید در این مرحله نیازی به اضافه کردن آب نیست چرا که خود سبزی‌ها آب می‌اندازند؛ اما در صورتی که غلظت آش خیلی بود می‌توانید مقداری آب جوش اضافه کنید.

مرحله پایانی طرز تهیه آش اسفناج با برنج

اکنون 15 دقیقه دیگر زمان دهید تا سبزی‌ها پخته شوند؛ در این فاصله هم شما می‌توانید مواد اصلی این آش را اضافه کنید؛ برای این منظور در یک ظرف مناسب یک عدد زرده تخم‌مرغ را به همراه یک کاسه متوسط ماست به خوبی مخلوط کرده و به آن نمک و فلفل بزنید؛ بعد از آنکه همه مواد را ترکیب کردید، برای آنکه هنگام اضافه کردن این مواد به آش، آش نبرد؛ لازم است یک ملاقه از آب آش را به ظرف ماست و تخم مرغ اضافه کرده و هم بزنید تا هم دما شود؛ سپس آن را به قابلمه اضافه کنید. در نهایت وقتی که مواد آش به غلظت مناسب رسید آن را به همراه پیازداغ و کمی ماست تزیین کرده و نوش‌جان کنید.

آش اسفناج

فوت و فن پخت آش اسفناج برای سرماخوردگی

  • برای تهیه آب قلم می‌‎توانید از قلم گوسفندی یا گاوی استفاده کنید
  • در صورتی که دوست دارید از خود قلم در آش استفاده کنید، می‌توانید آن را اواسط پخت به قابلمه اضافه کنید.
  • در طرز تهیه آش اسفناج از نخود و یا لوبیا استفاده نمی‌شود، اما در صورت علاقه می‌توانید مقداری لوبیا به آن اضافه کنید.
  • برای طعم بهتر آش لازم است که از ماست موسیر استفاده کنید؛ اما برای جایگزین می‌توانید از ماست چکیده‌ ترش نیز استفاده کنید.

اگر به اینگونه مطالب آشپزی علاقه دارید، لاکچری‌ترین تزیین سینی مزه برای دورهمی‌های شما + ویدئو را در این مطلب مظالعه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 728

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

کوه های مریخی ایران کجاست؟

کوه‌های مریخی ایران را تا به حال دیده‌اید؟ کوه‌های مریخی چابهار یکی از جاذبه‌های طبیعی شگف…