ساختن صابون ابروی خانگی با روشی ساده

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
لیفت ابرو که یکی از روش‌های جدید برای زیباتر کردن ابرو است، احتیاج به ابزارهایی دارد. یکی از مهم‌ترین این ابزارها، صابون ابرو است.
ساختن صابون ابروی خانگی

شما با ساختن صابون ابروی خانگی می‌توانید به‌راحتی و با مواد کاملاً در دسترس ابروهای خودتان را حالت داده و در ضمن باعث تقویت و پر شدن ابروهایتان نیز بشوید. پس همراه دلتامگ باشید تا با هم این صابون ابرو را بسازیم.

ساختن صابون ابروی خانگی

صابون‌های ابرو توسط کمپانی‌های بزرگ محصولات آرایشی و بهداشتی ساخته می‌شوند اما شاید شما دوست نداشته باشید از لوازم آرایشی که مواد نگهدارنده داشته یا هزینه‌های بالایی باید برای خرید آن‌ها بپردازید، استفاده کنید.

طرز تهیه صابون ابرو با موم زنبورعسل

یکی از روش‌های رایج که کمپانی‌های معروف برای ساخت صابون ابرو استفاده می‌کنند، استفاده از موم عسل است. موم عسل یکی از مواردی است که تاریخ انقضا نداشته و فاسد نمی‌شود. همچنین ترکیباتی که این ماده دارد، هرگز به پوست و ابروی شما آسیب نمی‌رساند؛ بنابراین استفاده از صابون ابروی خانگی که از موم عسل ساخته شده، یک انتخاب عالی برای حالت دادن ابروهای شما است.

از دیگر موادی که در این صابون ابروی خانگی باید استفاده کنید، روغن‌کرچک است. این روغن برای پرپشت کردن ابروهایتان مثل یک معجزه عمل می‌کند.

استفاده از روغن نارگیل در ادامه، این ترکیب را بی‌نظیر کرده و در واقع به‌عنوان یک مرطوب‌کننده طبیعی در ابروها عمل می‌کند. جذب سریع روغن نارگیل نسبت به سایر روغن‌های طبیعی، موجب عملکرد بی‌نظیر این روغن برای ابروها شده است.

مواد موردنیاز:

  • یک واحد موم زنبورعسل گرانولی
  • روغن ویتامین E
  • نیم واحد روغن نارگیل
  • نیم واحد روغن‌کرچک

طرز تهیه صابون ابرو با عسل

برای تهیه این صابون خانگی در ابتدا لازم است گرانول‌های موم عسل را در ماکروویو آب کنید. سپس نیم واحد از روغن نارگیل و نیم واحد از روغن‌کرچک را به آن اضافه کرده و ترکیب را به‌خوبی مخلوط کنید. ترکیب به‌دست‌آمده را در یخچال بگذارید تا به‌خوبی سفت شود. این صابون ابرو را می‌توانید تا سه ماه نگهداری کنید.

طرز تهیه صابون ابرو با موم زنبورعسل

 طرز تهیه صابون ابروی خانگی با صابون گلیسیرین

صابون گلیسیرین با حفظ‌کردن رطوبت در پوست باعث آبرسانی شده و در نتیجه ریشه ابروهایتان را تقویت می‌کند. به همین دلیل است که در ساختن بسیاری از صابون‌های لیفت ابرو که در بازار موجود هستند، از صابونی که در آن گلیسیرین دارد، استفاده می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  این شامپو با کافئین، جلوی ریزش موهای شما را می‌گیرد!

مواد موردنیاز

  • صابون گلیسیرین
  •  آب

طرز تهیه صابون ابرو با صابون گلیسیرین

برای ساخت صابون ابروی خانگی با گلیسیرین تنها کافی است با استفاده از چاقو، صابون گلیسیرین را به‌صورت ورقه‌ای نازک خردکرده و آن را درون ظرفی بریزید.

حالا مقدار کمی آب را به صابون اضافه کنید و در نهایت آن را درون ماکروویو قرار دهید تا گلیسیرین به‌خوبی ذوب شود. این محلول بعد از سفت‌شدن برای استفاده برای لیفت ابرو آماده است.

  • نکته مهمی که باید بدانید آن است که برای تقویت ابروهایتان در این صابون می‌توانید از چند قطره روغن درخت چای استفاده کنید. زیرا این روغن با ایجاد یک مانع مرطوب بر روی تارهای ابرو، سلامت فولیکول تضمین کرده و باعث رشد و تقویت ابروهایتان می‌شود.

طرز تهیه صابون ابروی خانگی با وازلین

همان‌طور که می‌دانید، وازلین یکی از مؤثرترین محصولات برای رشد و تقویت ابروهاست. وازلین به دلیل داشتن ویتامین‌های A و E که از ویتامین‌های ضروری برای رشد و تقویت ابروهایت در بسیاری از محصولات آرایشی استفاده می‌شود.

بنابراین، یکی از بهترین ترکیبات برای درست‌کردن صابون ابروی خانگی وازلین است. زیرا علاوه بر لیفت به رشد و تقویت ابروهایتان نیز کمک می‌کند. با این اوصاف چگونه صابون ابرو درست کنیم؟ برای درست‌کردن صابون ابرو در خانه لازم است که از پودر سایه استفاده کنید. می‌توانید سایه‌ای که دیگر از آن استفاده نمی‌کنید یا این که به دلیل ضربه دچار شکستگی و غیرقابل‌استفاده شده است را با وازلین ترکیب کرده و صابون لیفت ابرو تهیه کنید.

طرز تهیه صابون ابروی خانگی با وازلین

سخن آخر

امروزه همه افرا به دنبال زیباتر کردن چهره خود هستند و برای این کار هزینه‌های بالایی می‌کنند. داشتن ابروهای مرتب و پرپشت امروزه یکی از موارد مهم برای زیبایی است؛ بنابراین شما می‌توانید با ساختن صابون ابروی خانگی ابروهایتان را لیفت کرده و جذابیت خاصی را به چهره خود بدهید.

تعداد کلمات مطلب: 645

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

با سدر پوست و موهای خود را بیمه کنید

خواص سدر برای پوست و مو را هرگز دست کم نگیرید. امروزه افراد با مشکلات پوست و مو بسیار درگی…