5 اشتباه که باعث ماسیدن کرم پودر می‌شود

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از مشکلاتی که ممکن است هنگام رفتن به مهمانی سراغ ما بیاید، ماسیدن کرم‌پودر و در ادامه خراب‌شدن آرایشمان است.
ماسیدن کرم پودر

یکی از سؤالاتی که بسیار از خانم‌ها از ما می‌پرسند آن است که چه‌کارهایی باعث ماسیدن کرم پودر و خراب‌شدن آرایش می‌شود؟ همراه دلتامگ باشید تا با هم ببینیم چه‌کارهایی از ماسیدن کرم‌پودر جلوگیری می‌کند.

5 اشتباه که باعث ماسیدن کرم پودر می‌شود

زمانی که شاهد ماسیدن کرم‌پودرمان می‌شویم، معمولاً همه‌ تقصیرها را گردن کرم‌پودر می‌اندازیم؛ اما آیا فقط کرم‌پودر مقصر است؟

آرایشگران حرفه‌ای این موضوع را قبول ندارند و می‌گویند گاهی اشتباهاتی که در آرایش‌کردن انجام می‌دهیم باعث این اتفاق ناخوشایند می‌شود. بخشی از ماسیدن و کیکی شدن کرم‌پودر به نوع آن محصول و بخش دیگر به اشتباهاتی که افراد هنگام آرایش می‌کنند، بستگی دارد.

آماده‌نکردن پوست

بخش زیادی از ظاهر نهایی کرم‌پودر به آماده‌سازی قبل از آن بر می‌گردد. اگر پوست شما خشک و بی‌آب است، جوش‌های زیادی زده باشد یا در کل در بهترین حالت خودش نباشد، به‌شدت روی ظاهر نهایی کار شما تأثیرگذار است. به همین دلیل آماده‌کردن صحیح پوست باعث می‌شود که قراردادن کرم‌پودر روی آن، با پوست طبیعی شما فرقی نداشته باشد.

آماده‌کردن پوست حداقل شامل مراحل زیر می‌شود:  استفاده‌کردن از یک پرایمر و مرطوب‌کننده مناسب پوستتان. هر دوی این محصولات به مرطوب و یک‌دست کردن پوستتان کمک می‌کند. این مورد را همه افراد با هر نوع پوستی باید رعایت کنند؛ بنابراین فقط مختص پوست‌های خشک نمی‌شود.

ماسیدن کرم پودر به دلیل خشک‌نشدن پرایمر

همان‌طور که توصیه می‌شود صبر کنید تا تمام سرم‌ها، مرطوب‌کننده‌ها خشک شوند و بعد از آن از ضدآفتاب استفاده کنید، به همین ترتیب نیز بعد از استفاده‌کردن از پرایمر نیز باید صبر کرده تا به‌خوبی جذب پوستتان شود و حالا بعدازاین مراحل از کرم‌پودر استفاده کنید. بعد از خشک‌شدن، یک‌بار دیگر صورت را بررسی کنید و اگر نیاز است، باز هم از پرایمر و مرطوب‌کننده استفاده کنید.

ماسیدن کرم پودر به دلیل خشک‌نشدن پرایمر

استفادهٔ نادرست از کرم‌ها

استفاده نادرست از کرم‌پودر باعث می‌شود نتیجه لازم و مدنظر خودتان را نگرفته و باعث ماسیدن کرم‌پودر در ادامه جشن و برنامه مهم شما می‌شود. اگر می‌خواهید از چند کرم استفاده کنید، در ابتدا از مرطوب‌کننده و لوسیون‌های بر پایه آب استفاده کرده و در مرحله بعد روی آن را از کر‌م‌های مغذی بزنید. کرم‌ها را به‌خوبی همه جای صورتتان پخش کرده و هیچ قسمتی را بدون کرم باقی نگذارید.

مطلب پیشنهادی:  ساخت کرم پودر خانگی

ماسیدن کرم پودر  به علت لایه‌برداری نکردن پوست

غیر از مرطوب‌کننده و پرایمر عامل مهم دیگری که باید استفاده کنید تا روی زیبایی پوستتان تأثیر بگذارد، لایه‌برداری از پوست است لایه‌برداری یکی از مهم‌ترین مراحل روتین پوست بوده که هرگز نباید از آن صرف‌نظر کرد.

جمع‌شدن مقدار زیادی از سلول‌های مرده روی پوست و چربی‌های طبیعی پوست، باعث می‌شود کرم‌پودر به‌خوبی روی پوستتان نخوابیده و جذب نشود.

اگر پوست صورت خود را مرتب لایه‌برداری نکنید، حتی استفاده از مرطوب‌‌کننده و پرایمر هم معجزه نمی‌کند. تا زمانی که مانعی روی پوست وجود دارد، هیچ کرم و محصولی به‌خوبی روی صورت شما نمی‌نشیند. برای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر حتماً قبل از آرایش‌کردن و قبل از استفاده از مرطوب‌کننده و پرایمر، پوست را لایه‌برداری کنید.

برای لایه‌برداری و اسکراب پوست روش‌های بسیاری وجود دارد. برای مثال شما می‌توانید از لایه‌بردارهای شیمیایی یا طبیعی که از مواد خانگی ساخته شده‌اند استفاده کنید.

ماسیدن کرم پودر  به علت لایه‌برداری نکردن پوست

استفاده از رنگ نامناسب

یکی از مهم‌ترین دلایل ماسیدن کرم پودر استفاده از کرم‌پودر با رنگ نامناسب است. زیرا استفاده از این محصولات باعث می‌شود ظاهری غیرطبیعی داشته باشید. زمانی که کرم پودر و پوست صورت شما تفاوت رنگی زیادی با هم داشته باشند، کوچک‌ترین مشکل ایجاد شده در کرم‌پودر، خیلی زود خودش را نشان می‌دهد. ضمناً برای پوشاندن چهره با یک‌رنگ متفاوت، مجبور می‌شوید از مقدار زیادی کرم استفاده کنید.

موقع انتخاب رنگ کرم‌پودر بسیار مهم است که نوع پوست خود را تشخیص دهید. یعنی باید بدانید که رنگ پوست شما گرم، سرد یا خنثی است. برای انتخاب رنگ کرم‌پودر عجله نکنید و حسابی وقت بگذارید. انتخاب رنگ صحیح کرم‌پودر، نصف مسیر یک آرایش حرفه‌ای، طبیعی و بی‌نقص است.

سخن آخر

همیشه آرایش‌کردن باعث زیبایی خانم‌ها نمی‌شود. زیرا گاهی اشتباهات کوچک باعث بدشدن آرایش می‌شود. یکی از مشکلاتی که خانم‌ها با آن روبه‌رو هستند، ماسیدن کرم‌ پودر است که برای جلوگیری از آن باید اشتباهاتی که در بالا آن‌ها را ذکر کردیم را انجام ندهید.

تعداد کلمات مطلب: 676

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • روش‌های طبیعی برای کاهش خطوط اخم و ابرو

    از بین بردن خط اخم ابرو در خانه

    از بین بردن خط اخم و خطوط ابرو در خانه ممکن است چالش‌برانگیز باشد، اما با استفاده از روش‌ه…
  • پر کردن ابرو با سایه

    پر کردن ابرو با سایه

    پر کردن ابرو با سایه یکی از روش‌های محبوب و مؤثر برای بهبود ظاهر و حالت ابروهاست. این تکنی…
  • کاشت مژه در خانه

    اکستنشن مژه در خانه

    کاشت مژه در خانه می‌تواند یک روش عالی برای افزایش طول، حجم، و زیبایی مژه‌ها باشد، بدون نیا…
بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

از بین بردن خط اخم ابرو در خانه

از بین بردن خط اخم و خطوط ابرو در خانه ممکن است چالش‌برانگیز باشد، اما با استفاده از روش‌ه…