طرز تهیه پیتزا خانگی با نان تست در 10 دقیقه

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای تهیه یک پیتزا خانگی فوری و خوشمزه تنها کافی است چند عدد نان تست در خانه داشته باشید.
طرز تهیه پیتزا خانگی با نان تست

برای بسیاری از ما پیش آمده که به طور اتفاقی هوس پیتزا می‌کنیم و حوصله یا وقت کافی برای رفت به یک فست‌فودی و سفارش پیتزا را نداریم؛ در چنین شرایطی می‌توان با چند قلم مواد در خانه بهترین پیتزا را آماده کرد و از آن لذات برد؛ برای طرز تهیه پیتزا خانگی، حتما نیازی نیست که تمام مواد پیتزا را داشته باشیم؛ برای مثال اگر در خانه خمیر پیتزا ندارید یا اینکه آرد در دسترس نیست تا خودتان خمیر آماده کنید، می‌توانید با چند عدد نان تست مینی‌پیتزاهای تک نفره درست کرده و از آن لذت ببرید؛ در صورتی که علاقه‌مند هستید طرز تهیه پیتزا با نان تست را یاد بگیرید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه پیتزا خانگی با نان تست

  • سینه مرغ                                   ۴۰۰ گرم
  • پیاز                                            ۱ عدد
  • قارچ                                          ۲۰۰ گرم
  • فلفل دلمه ای رنگی                     ۱ عدد
  • کنسرو ذرت                               ۲ قاشق غذاخوری
  • سس کچاپ                               ۲ قاشق غذاخوری
  • نان تست                                  ۸ عدد
  • پنیر پیتزا                                  ۳۰۰ گرم
  • گوجه فرنگی                             ۱ عدد
  • نمک و فلفل سیاه                      به مقدار کافی
  • زردچوبه، آویشن و روغن               به مقدار کافی

طرز تهیه پیتزا خانگی

طرز تهیه پیتزا خانگی در توستر

اگر می‌خواهید پیتزایی سالم و کم کالری داشته باشید، می‌توانید در این طرز تهیه پیتزا ساده از مرغ استفاده کنید؛ اگر قصد دارید پیتزا را در توستر آماده لازم است که از قبل توستر را با دمای 180 درجه روشن کرده تا گرم شود.

مرحله اول طرز تهیه پیتزا مرغ

در این روش از طرز تهیه پیتزا خانگی، سینه مرغ را به همراه کمی نمک، فلفل سیاه و یک عدد پیاز در یک قابلمه ریخته و روی اجاق گاز قرار دهید تا بپزد؛ بعد از پخت مرغ آن‌ها را از آب درآورده و اجازه دهید تا خنک شود؛ خرد کردن مرغ در این مرحله اختیاری است، می‌توانید آن را تکه کرده یا ریش ریش کنید.

مطلب پیشنهادی:  فیله مرغ با سس سیر

مرحله دوم

در این مرحله یک عدد پیاز را نگینی خرد کرده و به همراه مقداری روغن تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شود؛ سپس ادویه‌ها را به پیاز اضافه کرده و تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.

مرحله سوم

بعد از تفت خوردن ادویه‌ها با پیاز، مرغ‌های خرد شده را به تابه اضافه کرده و چند دقیقه تفت دهید تا  طعم مواد به خرد آن رود؛ سپس قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد کنید و به تابه اضافه کنید؛ توجه داشته باشید در این مرحله شعله گاز باید زیاد باشد تا قارچ آب نیندازد.

طرز تهیه پیتزا خانگی
مرحله چهارم طرز تهیه پیتزا خانگی

بعد از اینکه قارچ‌ها کامل سرخ شدند، فلفل دلمه را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید؛ سپس زیر شعله گاز را خاموش کرده و اجازه دهید مواد از حرارت بیفتد.

مرحله پنجم

در این قسمت اطراف نان‌های تست را جدا کرده و آن‌ها را در سینی فر بچینید؛ لازم به ذکر است که از قبل سینی فر را چرب کنید یا از کاغذ روغنی استفاده کنید؛ سپس روی هر تکه نان تست سس کچاپ بریزید.

مرحله نهایی

بعد از پهن کردن سس روی نان، مقداری پنیر بریزید و آن را روی نان پخش کنید؛ سپس از مواد مرغ روی نان بریزید و به صورت یکدست روی همه قسمت‌های نان پخش کنید؛ مجدد روی نان پنیر بریزید و برای تزیین روی آن گوجه گیلاسی یا گوجه نگینی بریزید.

در نهایت سینی فر را به مدت 10 دقیقه درون فر قرار داده تا پیتزاها بپزند؛ بعد از پخت پیتزاها در چند دقیقه آخر گریل فر را روشن کنید تا روی آن طلایی شود؛ اکنون پیتزاهای شما آماده است و می‌توانید آن‌ها را در ظرف سرو قرار داده و نوش‌جان کنید.

طرز تهیه پیتزا خانگی در ماهیتابه

در صورتی که فر در دسترس ندارید، می‌توانید پیتزاها را درون تابه قرار داده و ماهیتابه را روی شعله کم گاز قرار دهید و درب تابه را بگذارید؛ با توجه به اینکه تمام مواد از قبل پخته شده، این پیتزا در مدت زمان بسیار کمی آمده می‌شود و وقتی پنیرها آب شد می‌توانید درب قابلمه را بردارید پیتزای شما آماده است. اگر به غذاهای حاضر علاقه دارید، طرز تهیه فینگرفود را در این مطلب مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه شکلات صبحانه با مغز فندق

شکلات صبحانه یکی از خوراکی‌های پرطرفدار برای صبحانه است که انرژی زیادی دارد و بیشتر افراد …