کاهش سریع قند خون در خانه با 3 دمنوش

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر مشکل قندخون دارید، با تهیه این دمنوش‌ها که مواد آن در بسیاری از خانه‌ها یافت می‌شود، میزان قندخون خود را کاهش دهید.

پایین آوردن قندخون یکی از مشکلاتی است که تقریبا نیمی از افراد جامعه از پیر تا جوان به آن دچار هستند؛ در بسیاری از مواقع که مقدار قندخون بالا نیست می‌توان به جای استفاده از داروهای شیمایی، با تهیه دمنوش تا حد زیادی به پایین آوردن قند خون خود و عزیزانتان کمک کنید؛ اگر می‌خواهید بدانید که برای پایین اوردن قندخون چی بخوریم؟ تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

  • دمنوش برای پایین آوردن قند خون

دمنوش‌ها بهترین خوراکی های پایین آورنده قند خون هستند؛ البته توجه داشته باشید که مصرف بی‌رویه آن ممکن است باعث بروز مشکلاتی برای افراد شود؛ دمنوش برای پایین آوردن قند خون عبارتند از:

  • دمنوش گل قاصدک

گل قاصدک جزو گیاهان خودرو است که در طب سنتی فواید بسیار زیادی دارد به گونه‌ای که از آن به عنوان بهترین دمنوش پایین آورنده قندخون یاد می‌شود؛ طبع گل قاصدک سرد و خشک است؛ عملکرد این گیاه به صورتی است که به کنترل سطح قندخون از سلول‌های پانکراس کمک می‌کند و همچنین با افزایش ادرار قندخون را پایین می‌آورد؛ خوردن این دمنوش برای بیمارانی که مبتلا به نارسایی‌های کبدی، کلیوی و قلبی هستند توصیه نمی‌شود؛ برای تهیه این دمنوش کافی است برگ‌های خشک شده قاصدک را پودر کرده و به همراه آبجوش در قوری بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد؛ سپس آن را صاف کرده و روزی دو تا سه لیوان مصرف کنید.

طرز تهیه دمنوش پایین آوردن قندخون

  •  دمنوش زعفران برای پایین آوردن قند خون

زعفران که به آن طلای سرخ نیز می‌گویند جزو یکی از ادویه‌های بسیار گران و پرخاصیت است که در انواع غذاها، دسر و یا دمنوش از آن استفاده می‌کنیم؛ این گیاه دارای خواص درمانی متعددی است که یکی از آن‌ها پایین آوردن قند خون در افراد است؛ زعفران یک گیاه آرامبخش است و می‌تواند مانند انسولین قندخون را کنترل کند؛ خوردن این ادویه معطر برای زنان باردار یا افراد مبتلا به بیماری قلبی توصیه نمی‌شود.

مطلب پیشنهادی:  عطر مو؛ محصولی که موهای شما را خوشبو، براق و درخشان می‌کند

طرز تهیه دمنوش زعفران به این صورت است که مقداری از آن را در قوری بریزید و روی آن را با آب سرد پر کنید؛ اجازه دهید قوری به مدت 10 تا 15 دقیقه بجوشد و بعد آن را میل کنید؛ این دمنوش پایین آوردن قند خون را می‌توانید با گلاب و عسل میل کنید؛ بهترین زمان مصرف این دمنوش صبح‌ها است که اثربخشی بیشتری دارد.

پایین آورزدن قندخون

  •  دمنوش دارچین برای پایین آوردن قند خون

از دیگر ادویه‌های خوشبو که در بسیاری از غذاها و دسرها از آن استفاده می‌کنیم دارچین است؛ این ماده مغذی خواص بسیار زیادی دارد و از آن برای درمان بیماری‌های مختلفی استفاده می‌شود؛ طبع دارچین گرم است و میزان انسولین در بدن را تا حد زیادی کنترل می‌کند؛ به بیماران مبتلا به دیابت خوردن روزانه 3 گرم دارچین توصیه می‌شود.

برای تهیه دمنوش دارچین، چند عدد چوب دارچین را در کتری حاوی آب سرد بیندازید و روی شعله قرار دهید تا به مدت 2 تا 3 دقیقه بجوشد؛ سپس آن را از روی شعله برداشته و بگذارید دم بکشد و بعد آن را میل کنید؛ با چهل روز استفاده مداوم از این دمنوش، میزان قندخون شما تا 18 درصد کاهش می‌یابد.

 

 

تعداد کلمات مطلب: 508

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

تالاب میانکاله، تماشای پرندگان مهاجر

تالاب میانکاله، یکی از شگفتی‌های شمال ایران است که در نزدیکی بهشهر واقع شده و مامنی امن بر…