طرز تهیه توپک شکلاتی با 2 عدد موز + ویدئو

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دیگر نیازی برای تولد یا مهمانی‌های خود هزینه زیادی بابت خرید شکلات بپردازید، خودتان در خانه با چند قلم مواد آن را تهیه کنید.

یکی از شیرینی‌های مورد علاقه افرادی که به شکلات علاقه دارند، توپک شکلاتی است که با مواد مختلفی آماده می‌شود و از آن می‌توان در مهمانی‌ها و تولد استفاده کرد؛ قیمت توپک شکلاتی بالا است و خرید آن تقریبا به صرفه نیست؛ باتوجه به اینکه طرز تهیه توپک شکلاتی بسیار راحت است، خودتان در خانه می‌توانید با چند قلم مواد در دسترس، مقدار زیادی توپک با رنگ‌های مختلف درست کنید؛ برای مشاهده دستور توپک موزی، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه توپک شکلاتی

  • بیسکویت                       ۲ بسته
  • موز                                ۲ عدد
  • مغز گردو یا فندق              ۱ قاشق غذاخوری
  • شکلات تلخ                      ۱ بسته

طرز تهیه توپک شکلاتی

طرز تهیه توپک شکلاتی با پتی بور

قبل از هر چیزی لازم به ذکر است که این حجم از مواد برای 3 الی 4 نفر مناسب است و برای تعداد بیشتر باید حجم مواد را دو برابر کنید؛ در طرز تهیه گوی شکلاتی، اگر طعم‌ تلخ را دوست دارید می‌توانید از شکلات تلخ، یا اینکه اگر دوست دارید توپک شکلاتی شما سفید باشد از شکلات شیری استفاده کنید؛ اما به طور کلی راحت‌ترین آموزش توپ شکلاتی به صورت زیر است:

مرحله اول

در ابتدا لازم است برای درست کردن گوی شکلاتی، بیسکویت‌ها را درون غذاساز ریخته یا با استفاده از گوشت‌کوب به خوبی پوره کرده و در یک کاسه مناسب ریخته، به سراغ آماده کردن موزها می‌رویم.

طرز تهیه توپک شکلاتی

مرحله دوم

در این مرحله موزها را پوست گرفته در یک کاسه مناسب بریزید و با چنگال به خوبی له کنید؛ سپس موزهای پوره شده را به بیسکویت‌ها اضافه کرده و به خوبی ورز دهید تا مواد به خرد یکدیگر برود و خمیری نرم و منسجم به دست آید.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه لازانیا با سس بشامل به سبک رستوران + ویدئو

مرحله سوم

در این مرحله از طرز تهیه توپک شکلاتی توخالی، موز له شده را به همراه گردو به بیسکویت‌های پوره شده اضافه کرده و به خوبی ورز دهید؛ بعد از آنکه خمیر حالت چسبندگی پیدا کرد، از مواد به اندازه یک نارنگی کوچک جدا کرده و درون دست قلقلی کنید.

طرز تهیه توپک شکلاتی

مرحله پایانی طرز تهیه توپک شکلاتی

بعد از آنکه همه خمیر را شکل دادید به سراغ آماده کردن شکلات بروید؛ برای این منظور شکلات‌های تخته‌ای را در ظرف مناسب ریخته و روی بخار کتری بنماری کنید؛ سپس توپک‌ها را درون شکلات تلخ بزنید و با استفاده از چنگال تمام قسمت‌های آن را به شکلات آغشته کنید؛ در نهایت توپک‌ها را درون یخچال قرار دهید تا شکلات روی آن سفت شود.

توجه داشته باشید اگر بخواهید گوی شکلاتی صورتی داشته باشید، باید به جای استفاده از شکلات قهوه‌ای از شکلات رنگی استفاده کنید. در آخر برای تزیین توپک شکلاتی، می‌توانید شکلات رنگ مخالف یا همان رنگ را ذوب کرده درون قیف بریزید و روی شکلات‌ها را تزیین کنید و مجدد ده دقیقه توپک‌ها را درون یخچال بگذارید و بعد در ظرف دلخواه سرو کنید؛ اگر علاقه‌مند هستید دسرهای مختلف را یاد بگیرید، آموزش طرز تهیه کروسان شکلاتی را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه شکلات صبحانه با مغز فندق

شکلات صبحانه یکی از خوراکی‌های پرطرفدار برای صبحانه است که انرژی زیادی دارد و بیشتر افراد …