با رنگ موهای موقت بیشتر آشنا شوید

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تلاش برای زیبا بودن امری است که همیشه مورد توجه خانم‌ها و آقایان است. رنگ موی موقت نیز یکی از مواردی است که افراد دوست دارند آن را امتحان کنند.
رنگ موی موقت

برخی از افراد به دلیل شرایط کاری و تحصیلی دوست دارند از رنگ موهای موقت که اثر آن دائمی نیست استفاده کرده تا تنوعی را در زندگی خود احساس کنند. همراه دلتامگ باشید تا شما را با این رنگ موها بیشتر آشنا کنیم.

رنگ موی موقت چیست؟

رنگ موهای موقت به رنگ‌های بدون آمونیاکی گفته می‌شود که بدون تغییر در ساختار مو و رنگدانه‌های آن باعث تغییر رنگ مو می‌شوند. رنگ موی موقت یک لایه نازک با رنگی متفاوت است که بدون ورود به ساقه مو و فقط با اثرگذاری بر روی فولیکول‌های مو باعث تغییر رنگ می‌شود.

انواع رنگ موی موقت

این رنگ موها دارای انواع مختلفی هستند. رنگ موی رقیق و غلیظ دو دسته اصلی رنگ مو به حساب می‌آیند اما دسته‌بندی دیگری برای رنگ موی وقت وجود دارد که در ادامه این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم.

رنگ موی موقت پودری

این رنگ مو به صورت پودری بوده و بر خلاف رنگ موی دائمی یا دکلره بر روی ساقه و فولیکول مو اثر بدی ندارد. کاربرد رنگ موی موقت پودری در رنگ کردن ساقه موهای رشد کرده و تارهای سفید شده موها است. جالب است بدانید که رنگ موهای موقت پودری فاصله بین رنگ کردن دائمی را بیشتر می‌کند. به همین جهت آسیب کمتری به موها وارد می‌شود.

رنگ موی موقت اسپری

یکی دیگر از انواع رنگ مو موقت که کاربرد فراوانی دارد، اسپری رنگ مو محسوب می‌شود. این رنگ مو در قالب اسپری به فروش می‌رسد و استفاده از آن بسیار آسان است. در واقع شما به سرعت و آسانی می‌توانید موهای خود را موقتاٌ رنگ کنید؛ اما در خاطر داشته باشید که هنگام استفاده باید مویتان کاملاً خشک باشد.

رنگ موهای موقت گچی

یکی دیگر از انواع این رنگ موها، رنگ موهای موقت گچی هستند. گچ‌های رنگ مو انواع بسیار زیادی دارند و پاسخگوی سلیقه اکثر افراد هستند.افرادی که دوسا دارند از رنگ‌های فانتزی استفاده کنند، به رنگ‌های گچی بیشتر روی می‌آورند.

برای مثال اگر می‌خواهید در جسن تولد یا مهمانی دوستانه شرکت کنید، می‌توانید از این رنگ موها استفاده کنید.

رنگ مو موقت خوراکی

یکی از رایج ترین رنگ موهای موقت همین رنگ موی خوراکی است. البته خانم‌ها این نوع رنگ مو را از سال‌ها پیش استفاده می‌کنند. رنگ‌های فانتزی عموماً از نوع رنگ موی خوراکی بوده و روی ساقه مو اثر می‌گذارند. افرادی که موهای خود را دکلره کرده‌ اند، می‌توانند با رنگ موی موقت خوراکی تناژ بسیار زیبایی به موهای خود بدهند.

مطلب پیشنهادی:  با این تست اعتماد به نفس خود را بسنجید

رنگ مو موقت خوراکی

روش استفاده از رنگ موی موقت چگونه است؟

برای استفاده از این نوع رنگ موها باید روش مناسبی را استفاده کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید از رنگ موی موقت خوراکی استفاده کنید، هر شیشه رنگ مو را با نصف بطری نرم‌کننده مخلوط کنید. این دو ماده را باید به‌طور کامل با هم ترکیب کرده تا یکدست شود. برای استفاده هم باید با قلم موی آغشته به رنگ، ساقه‌ هر تار مو را کامل رنگ نمایید.

نحوه استفاده از رنگ گچی چگونه است؟

برای استفاده از رنگ‌های گچی بهتر است در ابتدا کمی موهایتان مرطوب باشد. شما با در اختیار داشتن یک پد نخی و بدون هیچ دردسری می‌توانید موهای خود را رنگ کنید.

بنابراین روش درست اینگونه است که ابتدا با اسپری آب، موهای خود را کمی مرطوب کرده سپس پد نخی آغشته به رنگ را از بالا به پایین روی موهای خود بکشید. اگر تصمیم گرفته اید که موهای خود را چند رنگ کنید، ابتدا آنها را چند دسته کنید و روی هر دسته از مو یک رنگ بکشید.

روش رنگ کردن مو با اسپری

روش رنگ کردن مو با اسپری

اگر بخواهید برای استفاده از رنگ موهای موقت از اسپری مو استفاده کنید، باید موهای خود را به 2 قسمت تقسیم کنید. سپس رنگ را به لایه‌های مو اسپری کنید. نکته مهم آن است که اگر اول رنگ مو موقت سفید و سپس رنگ موی مورد نظر را روی موهای خود اسپری کنید، نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد. البته این رنگ موی موقت با شستشو کامل از بین می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…