با ریختن نمک در چای عفونت دندان را خوب کنید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
عفونت دندان بدترین دردی است که می توانید تجربه کنید. اما همیشه بد موقع این درد شروع می‌شود و همیشه به پزشک یا داروخانه دسترسی ندارید، با ما همراه باشید.
عفونت دندان؛ نمک در چای

 عفونت دندان‌، درد بسیار آزاردهنده‌ای دارد و به‌احتمال بسیار زیاد شما هم تابه‌حال با این درد دست‌وپنجه نرم کرده‌اید. آیا دوست دارید راهکاری عجیب برای درمان عفونت دندان به شما بگوییم؟ در ادامه این مطلب از دلتا مگ با ما همراه شوید تا به شما بگوییم که چگونه با خوردن چایی شور، می‌توانید دندان‌درد خود را ساکت کنید.

 معمولاً روش‌های سنتی برای ساکت کردن دندان‌درد و رفع عفونت آن بی‌خطر است؛ البته گاهی دندان‌درد بی‌مقدمه به سراغ آدم می‌آید و هیچ دارویی برای ساکت کردن این درد دم دست نیست. استفاده از این روش‌ها برای درمان موقت هم مفید فایده است.

از کجا بدانیم دندانمان عفونت کرده است؟

 قبل از این که بخواهیم روش درمان عفونی‌شدن دندان با چای را بگوییم بهتر است نشانه‌های آن را بدانید. عفونت دندان، یکی از شایع‌ترین عفونت‌های ناحیه سروگردن است. اگرچه در نگاه اول ممکن است به نظر ساده برسد، اما باید آگاه باشید که عدم توجه به درمان آن می‌تواند منجر به اختلالات و بیماری‌های بسیار خطرناکی شود.

 عفونت دندان با علائم و نشانه‌های خاصی همراه است که می‌تواند در تشخیص آن کمک کند. تجربه هر یک از موارد زیر به همراه درد دندان، ممکن است نشانگر گسترش عفونت به بدن باشد:

  •  حساسیت ناگهانی به گرما یا سرما
  • حساسیت هنگام جویدن و گاززدن
  •  تورم غدد لنفاوی زیر فک
  • افزایش ناگهانی ضربان قلب و کوتاه‌شدن نفس
  •  خارش و احساس سوزش در پوست
  •  سردرد مزمن
  •  سردرگمی ذهنی
  •  مشکلات تنفسی
  •  افتادگی پلک‌ها
  • مشکلات بینایی
  •  تورم در گونه، صورت و گردن
  •  استفراغ
  •  حالت تهوع
  •  کم‌آبی بدن و حتی گاهی دل‌درد
  •  احساس گیجی

عفونت دندان؛ نمک در چای 1

 چای و نمک آنتی‌بیوتیک طبیعی برای عفونت دندان

 تانن موجود در چای برای سلامت دندان‌ها و استخوان‌ها مفید است و نمک هم خاصیت ضدعفونی و آنتی‌باکتریال دارد. خاصیت این دو ماده کنار هم می‌تواند عفونت دندان شما را درمان کند. حتی اگر بعد از دندان‌درد خونریزی داشتید می‌توانید با چای سرد آن را درمان کنید. اگر حتی فقط روزی یک یا دو بار چای شور بنوشید می‌توانید دندان‌درد خود را درمان کنید.

 مقدار بسیار زیادی نمک را در چای حل کنید تا جایی که چای شور شور شود و سپس کمی هم آویشن در آن بریزید، این محلول را چند بار غرغره کنید تا باکتری‌هایی که در دندانتان جا خوش کرده‌اند، جان خود را از دست بدهند.

مطلب پیشنهادی:  چگونه با زیره سبز لاغر شوید؟

 نمک میکروب‌ها را از بین می‌برد و این موضوع به‌خصوص وقتی که زخمی در دهان دارید یا حتی دندان خود را کشیده‌اید اهمیت بسیاری پیدا می‌کند؛ زیرا در این شرایط باکتری‌ها سور می‌گیرند و به‌سرعت رشد می‌کنند و اگر در این زمان به‌خوبی مراقب دهان و دندان خود نباشید، نمی‌توانید دندان‌های خود را از خطر عفونت نجات دهید.

 البته حواستان باشد اگر به زخم تازه خود نمک بزنید درد بسیار زیادی خواهید داشت، بعد از اینکه دندانتان را کشیدید یک روز صبر کنید و پس از آن، محلول آب و نمک را در دهان خود بگردانید و بعد تف کنید.

 چای کیسه‌ای برای بندآمدن خونریزی دندان

 چای حاوی تانیک اسید است که این ماده اثر جالبی روی لخته‌شدن سریع‌تر خون و بسته‌شدن زخم دارد؛ بنابراین پس از کشیدن دندان خود می‌توانید از چای کیسه‌ای برای بندآمدن خونریزی خود استفاده کنید.

 یک چای کیسه‌ای خیس را بردارید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی دندان خود فشار دهید. برای درمان عفونت دندان نوشیدن چای گرم بدون قند هم مفید است.

 حتی می‌توانید چای خشک و نمک را با هم مخلوط کنید و روی دندان عفونت کرده بگذارید، این روش از روش قبلی هم اثربخش‌تر است؛ زیرا چای و نمک مستقیماً روی دندان گذاشته شده‌اند و سریع‌تر وارد این قسمت می‌شوند.

عفونت دندان؛ نمک در چای

 سخن آخر

 عفونت دندان یکی از آزاردهنده‌ترین احساساتی است که فرد می‌تواند تجربه کند و حتی گاهی منجر به ایجاد بیماری در بدن می‌شود؛ اما دندان‌درد همیشه بد موقع به سراغ ما می‌آید و دسترسی به پزشک و دارو نداریم. درمان این درد با روش‌های سنتی هم مفید است و هم بدون خطر. در این مطلب از مجله دلتا روش درمان درد دندان با چای و نمک را به شما گفتیم. آیا شما هم تجربه این درد آزاردهنده را داشته‌اید؟ راه‌حل شما چه بوده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

5 بمب کلسیم که لبنیات نیستند!

منابع غذایی سرشار از کلسیم برای بدن بسیار مفید هستند. احتمالا می‌دانید که بدن انسان برای ر…