رپورتاژ آگهی

قیمت رابیتس ارزان تر است یا کناف؟

0
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
امروزه سقف‌های کاذب در ساختمان‌سازی رو به افزایش است و این سقف‌ها به عنوان بخشی جدا نشدنی در صنعت ساخت و ساز تبدیل شده است. سقف کاذب انواع گوناگونی داشته و پرکاربردترین آن سقف کناف، سقف کاذب و سقف رابیتس می‌باشد.

امروزه سقف‌های کاذب در ساختمان‌سازی رو به افزایش است و این سقف‌ها به عنوان بخشی جدا نشدنی در صنعت ساخت و ساز تبدیل شده است. سقف کاذب انواع گوناگونی داشته و پرکاربردترین آن سقف کناف، سقف کاذب و سقف رابیتس می‌باشد.

حال در این مقاله قصد داریم سقف رابیتس و کناف را از تمام جنبه ها مقایسه کنیم و به سوال قیمت رابیتس ارزان‌تر است یا کناف؟ پاسخ دهیم. بنابراین اگر می‌خواهید اطلاع شما در این زمینه کامل‌تر شود ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

سقف کناف چیست؟

به طور کلی سقف کناف به صفحات ساخته شده از گچ و روکش گفته می‌شود. موارد استفاده سقف کاذب کناف بیش‌تر در تزیین نمای داخلی ساختمان و… است. صفحات گچی و روکش شده به ورق گالوانیزه وصل شده‌اند و همان طور با پیچ و مهره به سقف و قسمتی که قرار است نما داده شود نصب می‌شود. کناف ابعاد مختلفی دارد که با توجه به متراژ منزل و نوع نمای ساختمان شما برش داده می‌شود.

سقف کاذب رابیتس چیست؟

منظور از سقف رابیتس یا راویز ورقه‌های فلزی مشبک است که سطح آن توسط گچ پوشش داده شده و اغلب در پوشاندن برخی از بخش‌های سطح ساختمان کاربرد دارد. سقف کناف نسبت به سقف کاذب رابیتس قدیمی‌تر است. راویز از قفسه‌های فلزی توری ساخته شده و دیوار و سقف نصب می‌شود. رابیتس بعد از قرار‌گیری در جای مشخص با گچ پوشانده می‌شود. تا به اینجا تفاوت رابیتس و کناف تا حدودی مشخص شد. در ادامه به اختلافات میان این دو محصول اشاره می‌کنیم.

قیمت رابیتس

مقایسه سقف رابیتس با سقف کناف

سقف رابیتس و کناف تفاوت‌هایی با همدیگر دارند که در این بخش آن‌ها را از تمام جنبه‌ها مورد بررسی قرار می‌دهیم.

1.    تفاوت سقف رابیتس با کناف از لحاظ وزن

هنگام اجرای سقف تنها عاملی که به آن توجه می‌شود وزن است. بالا بودن وزن مقاومت و استحکام سازه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. کناف وزن پایین‌تری نسبت به سقف رابیتس دارد. طبق گفته‌های قبل، سقف رابیتس با گچ پوشانده می‌شود و این حجم سنگین گچ، موجب بالا رفتن وزن رابیتس خواهد شد. زیاد بودن وزن رابیتس استفاده از آن را در نما دادن سقف‌ها دشوار می‌کند. کناف به علت سبک وزن بودن می‌توان در هر مکانی از آن بهره‌ برد زیرا؛ وزن سبک خطرات بلایای طبیعی را تا حد امکان کاهش می‌دهد.

2.    تفاوت رابیتس با کناف از لحاظ زمان اجرای

از نظر هر کارفرما یا پیمانکاری مدت زمان اجرای کار اهمیت دارد. این دو سقف از لحاظ زمان اجرای کار با هم تفاوت‌هایی دارد به گونه‌ای که سقف کناف به گچ‌کاری یا جوشکاری نیاز ندارد و تنها از قالب‌های آماده استفاده می‌شود. اما رابیتس را باید با حجم بسیاری از گچ پوشش داد. سقف کناف اگر نیازی به رنگ‌آمیزی داشته باشد می‌توان در کم‌ترین زمان ممکن آن را رنگ کرد اما رنگ‌آمیزی رابیتس باید احازه دهید گچ خشک شود سپس به رنگ کردن اقدام کنید پس زمان بیش‌تری نیاز دارد.

قیمت رابیتس

3.    تفاوت رابیتس با کناف از لحاظ مقاومت و ماندگاری

رابیتس نسب به کناف مقاومت و ماندگاری بالاتری دارد. رابیتس از شاخه‌های میلگرد و ورقه‌های فلزی به همراه لایه ضخیمی از گچ نصب می‌شود، پس مقاومت بالاتری نسبت به کناف دارد. رابیتس می‌تواند در برابر آتش سوزی، نوسان دما و ضربه مقاومت داشته باشد. در مقابل مقاومت کناف کم‌تر است زیرا کناف در آتش سوزی از بین می‌رود و با داشتن وزن سبک نمی‌تواند نیرو و ضربه  را تحمل کند.

مطلب پیشنهادی:  چمن مصنوعی چه کاربردهایی دارد ؟

4.    تفاوت رابیتس با کناف از لحاظ قابلیت تعمیر

گچ ماده‌ای است که برای تعمیر رابیتس استفاده می‌شود. قسمت‌هایی از سقف رابیتس که فرو ریخته را با لایه حدیدی از گچ می‌پوشانند. برای ترمیم کناف باید قسمت‌های معیوب تعویض شود.

5.    تفاوت رابیتس با کناف از لحاظ تناسب در بازسازی ساختمان

در ساخت سقف‌هایی که از کناف استفاده می‌شود، بازسازی آن آسان‌تر است و به راحتی می توان آن را تغییر داد. کناف توسط پیچ و مهره مخصوص به سقف نصب می‌شود اما رابیتس به سقف جوش خورده و تعمیر و بازسازی آن سخت‌تر است.

6.    تفاوت رابیتس با کناف از لحاظ کیفیت

کناف و رابیتس با توجه به عوانل مختلف، کیفیت گوناگونی دارند. برای این که سقف کناف کیفیت مرغوبی داشته باشید باید لایه‌های کناف را از مرکز معتبری خریداری کنید. اما کیفیت رابیتس به عواملی از جمله مهارت جوشکار، قالب، نوع گچ، گچ‌ کار، نوع میلگرد، شبکه های فلزی و… بستگی دارد.

رابیتس بهتر است یا کناف

قیمت رابیتس ارزان‌تر است یا کناف؟

رابیتس نسبت به کناف گران‌تر است ،همچنین میزان گچی که برای آن استفاده می‌شود بیش‌تر بوده و به دلیل استفاده از میلگرد در تولید آن باعث افزایش‌ هزینه‌های آن‌ می‌شود‌. اما هزینه بالای رابیتس به دلیل کیفیت بالای آن است زیرا؛ استحکام و مقاومت آن به علت مصالح با کیفیتی بوده که در آن به کار رفته است. خرید و نصب رابیتس نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود که کارکرد و کیفیت بالای آن می‌تواند جبران کننده هزینه‌های بالای آن باشد.

نتیجه‌گیری از مقایسه قیمت رابیتس و کناف

سقف از جمله اصلی‌ترین بخش هر سازه به شمار می‌رود که علاوه بر ایمنی نقش مهمی در زیبایی ساختمان دارد. امروزه جلوه‌های جدیدی از سقف‌ها در صنعت ساختمان‌سازی استفاده می‌شود که مهم ترین آن سقف کاذب و رابیتس است. سقف رابیتس و کاذب دارای معایب و مزایایی هستند که هر یک با توجه به پروژه‌های مختلف مورد استفاده پیمانکاران قرار می‌گیرد.

هر چند هزینه نهایی کناف کم‌تر از رابیتس است اما از نظر اقتصادی هزینه بر نصب رابیتس نوعی سرمایه‌گذاری است که می‌تواند مزایای قابل توجهی را به دنبال داشته باشد. بنابراین اگر تجربه‌ یا پیشنهادی در خصوص رابیتس و کناف دارید خوشحال می‌شویم با ما به اشتراک بگذارید.

تعداد کلمات مطلب: 920

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

بررسی مهم ترین مزایای اکسپرس اینتری کانادا + بهترین سازمان مهاجرتی برای مهاجرت با اکسپرس اینتری

اکسپرس انتری کانادا سیستمی جامع و کامل است که مهاجرت از طریق کار به این کشور را مدیریت می‌…