خوراک بادمجان مجلسی شکم‌پر مخصوص مهمانی‌های خاص

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به بادمجان علاقه دارید، حتما این مدل پخت را امتحان کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.
طرز تهیه رولت بادمجان

خوراک بادمجان علاوه بر اینکه جزو یکی از غذاهای پرطرفدار در ایران است؛ جزو یکی از انواع پیش غذاهای مجلسی و خوشمزه بین‌المللی نیز به شمار می‌آید؛ روش‌های مختلفی برای تهیه این غذا وجود دارد؛ اما یکی از خوشمزه‌ترین انواع آن طرز تهیه رولت بادمجان است که امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم روش پخت آن را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه رولت بادمجان

  • بادمجان قلمی                       ۴ عدد
  • پیاز                                      ۲ عدد
  • گوشت چرخ کرده                   ۳۰۰ گرم
  • گوجه فرنگی                         ۳ عدد
  • سیر                                    ۲ حبه
  • روغن زیتون                           ۲ قاشق غذاخوری
  • پنیر پیتزا                               به دلخواه
  • نمک و فلفل سیاه                   به مقدار لازم

مواد لازم برای خوراک بادمجان
طرز تهیه خوراک بادمجان

در این مدل از تهیه خوراک بادمجان مجلسی، آن را به صورت رولت بادمجان درست می‌کنیم؛ از این روش پخت به دلیل ظاهر زیبا می‌توانید در مهمانی‌های خود استفاده کنید.

مرحله اول

برای تهیه رولت بادمجان، لازم است که بادمجان‌ها را به صورت نواری برش دهیم؛ برای این منظور در ابتدا بادمجان را شسته و کلاهک آن را جدا می‌کنیم؛ بعد از برش زدن بادمجان، آن را درون یک کاسه مناسب ریخته و روی آن را با نمک و آب بپوشانید؛ اجازه دهید بادمجان‌ها به مدت ۳۰ دقیقه درون آب و نمک بمانند تا تلخی آن‌ها کاملا گرفته شود و هنگام سرخ کردن روغن کمتری مصرف شود.

مرحله دوم طرز تهیه رولت بادمجان

بعد از گذشت نیم ساعت، بادمجان‌ها را درآورده و روی صافی قرار دهید تا کاملا خشک شوند؛ سپس درون یک تابه مناسب روغن ریخته و روی شعله گاز قرار دهید تا داغ شود و بعد بادمجان‌ها را سرخ کنید؛ در صورتی که بخواهید غذا کالری کمتری داشته باشد، می‌توانید بعد از آبکش کردن بادمجان‌ها، آن‌ها را درون سینی فر چیده و گریل کنید.

مطلب پیشنهادی:  مزه دار كردن جوجه كباب در خانه با 3 روش رستورانی

خوراک بادمجان

مرحله سوم

در این مرحله از طرز تهیه خوراک بادمجان، لازم است که مواد درون رولت را آماده کنیم؛ برای رولت بادمجان شکم‌پر می‌توانید از گوشت چرخ کرده یا مرغ استفاده کنید؛ اما طرز تهیه رولت بادمجان با گوشت چرخ کرده بسیار خوشمزه و مورد پسند همه است؛ برای آماده کردن مواد، در ابتدا گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز سرخ می‌کنیم؛ وقتی که رنگ گوشت کمی تغییر کرد، سیر را رنده کرده و به مواد اضافه می‌کنیم تا عطر آن در فضا پخش شود.

مرحله چهارم تهیه خوراک بادمجان

بعد از آزاد شدن عطر سیر، گوجه‌هایی که نگینی خرد کرده‌ایم را به مواد اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم؛ بعد از اضافه کردن نمک و فلفل سیاه، درب تابه را بگذارید تا گوشت به طور کامل بپزد و آب گوجه‌ها تبخیر شود.

خوراک بادمجان و گوشت

مرحله پایانی

بعد از آماده شدن مواد، آن را کنار گذاشته تا کاملا خنک شود؛ سپس روی هر ورق از بادمجان، مقداری از مواد بریزید و آن را رول کنید؛ تمام بادمجان‌ها را به همین ترتیب پر کنید تا مواد تمام شود؛ سپس بادمجان‌ها را درون ظرف مخصوص فر بچینید و روی آن را با پنیر پیتزا پر کنید؛ در نهایت مواد را به مدت 10 دقیقه درون فر قرار داده تا پنیر آب شود.

در صورتی که بخواهید رولت بادمجان بقچه ای را بدون پنیر میل کنید، یا اینکه به فر دسترسی ندارید؛ بادمجان‌ها را درون تابه قرار دهید، سپس در یک لیوان مقداری رب گوجه و آب ترکیب کرده و روی بادمجان‌ها بریزید؛ درب تابه را بگذارید و اجازه دهید سس به خرد مواد برود.

تعداد کلمات مطلب: 642

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

میلک شیک شکلات و موز، یک نوشیدنی مجلسی برای دورهمی‌های شما

اگر دوست دارید برای دورهمی‌های خود یک نوشیدنی کافی‌شاپی و مجلسی تهیه کنید، میلک شیک شکلات …