در هنگام انعقاد قرارداد ملکی به این 3 شرط مهم توجه کنید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گا‌ها دیده می‌شود یکی از طرفین معامله از الفاظ بکار برده شده در مفاد قرارداد خرید آپارتمان آگاهی ندارد. لذا قرارداد املاک را بدون بررسی شروط مندرج در آن امضا می‌نماید. گاهی حتی با این امضا و نادانسته، کلیه اختیارات قانونی و مدنی خود را جهت فسخ معامله از بین می‌برد.
نکات مهم هنگام اجاره خانه

یکی از مهم‌ترین قراردادهایی که افراد جامعه در طول عمر خود بارها با آن روبرو می‌شوند، قراردادهای مرتبط با املاک هستند. در انعقاد قرارداد ملکی ، باید به موارد و نکات بسیار زیادی توجه شود؛ بنابراین، اگر افراد به شرایط مهمی که درباره قرارداد ملکی وجود دارد، اهمیت ندهند یا آن را رعایت نکنند، در معاملات ملکی دچار مشکل می‌شوند و ضرر می‌کنند.

۳ شرط مهم در انعقاد قرارداد ملکی

۳ شرط مهم در انعقاد قرارداد ملکی

در اینجا، می‌خواهیم در مورد سه شرط مهم در انعقاد قرارداد ملکی صحبت کنیم.

شرط مهم اول:

در قرارداد ملکی و فروش اموال، بهای کالا (پول قابل‌پرداخت) باید در چند مرحله پرداخت شود. اگر فروشنده مشخص کند که در صورت برگشت چک خریدار یا عدم پرداخت به موقع، فروشنده مجاز به فسخ قرارداد و واگذاری اموال به هر شخص حقیقی یا حقوقی دیگری است، این یک شرط مهم است.

شرط مهم دوم:

در قرارداد ملکی، باید اطمینان حاصل شود که فروشنده مالک محصول است. به عبارت دیگر، فروشنده باید مالکیت قطعی را برای ملک به خریدار اثبات کند. این شرط مهم برای جلوگیری از خرید ملکی که قبلاً به دیگری فروخته شده است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در انعقاد قرارداد ملکی شرط مهم دیگری که وجود دارد، تضمین حقوق طرفین قرارداد است. به عبارت دیگر، در این نوع قراردادها معمولاً یک طرف (به عنوان مثال، فروشنده) تضمین می‌کند که او حقوق مالکیت و مالی خود را در قبال خریدار قرار می‌دهد و در صورت وجود هر گونه خسارت، خریدار حق دارد از طرف دیگر از طریق مسئولیت مدنی از فروشنده خواستار تعویض کالا یا بازگشت هزینه خود شود.

مطلب پیشنهادی:  خبر مهم؛ روش صدور گواهی انحصار وراثت تغییر کرد

شرط مهم سوم:

در انعقاد قرارداد ملکی شرط مهم دیگری که در قرارداد ملکی وجود دارد، مربوط به تاریخ تحویل کالا و پرداخت بهای آن است. معمولاً در این نوع قراردادها، تاریخ تحویل کالا و پرداخت بهای آن مشخص می‌شود و طرفین باید به این شرایط پایبند باشند. همچنین، شرایطی مانند شرط تحویل کالا با کیفیت و در شرایط ایده‌آل نیز در این نوع قراردادها مطرح می‌شود.

در قرارداد ملکی، باید شرایط و جزئیات تعهدات طرفین به وضوح تعیین شود. برای مثال، باید مشخص شود که فروشنده باید ملک را به چه وضعیتی تحویل دهد و خریدار باید چه مبالغی را پرداخت کند و در چه موعدی است. در کل، برای انعقاد قرارداد ملکی، باید این سه شرط مهم (پرداخت در چند مرحله، اثبات مالکیت قطعی و تعیین شرایط تعهدات) رعایت شود تا قرارداد با موفقیت به امضای طرفین برسد.

انعقاد قرارداد ملکی

 

پیشنهاد مطالعه: با 3 میلیارد در محله کرمان تهران خانه بخرید!

تعداد کلمات مطلب: 410

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

آیا دریافت مهریه از ارث پدرشوهر ممکن است؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد از ما می‌پرسند آن است که آیا دریافت مهریه از ارث پدرشوهر…