روش‌هایی برای دریافت اجاره‌بهای معوقه

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مطابق قانون از تاریخی که اخطاریه مبنی بر پرداخت اجاره‌بها صادر می‌شود، مستاجر 10 روز زمان دارد تا اجاره عقب‌افتاده خود را پرداخت کند.
اجاره‌نامه کتبی

بر اساس اجاره‌نامه کتبی که بین مستاجر و جور منعقد می‌شود، مستاجر موظف است مبلغی را به عنوان اجاره‌بها به صورت ماهانه پرداخت کند. اما گاهی اوقات شاهد آن هستیم که، مستاجر مطابق قوانین حاکم عمل نمی‌کند. در این حالت موجر می‎‌‌تواند با استفاده از روش‌هایی مبلغی را که حق خود است از مستاجر بگیرد. برای آگاهی از نکات حقوقی در خصوص اجاره‌بها تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

اجاره‌نامه کتبی

فسخ اجاره در صورت عدم پرداخت ودیعه

مطابق با بند 9 ماده 14 در قانون روابط موجر و مستاجر، صاحبخانه می‌تواند در صورت عدم پرداخت اجاره‌بها حکم تخلیه مستاجر را از دادگاه درخواست کند.

دریافت اجاره با استفاده از کسر مبلغ ودیعه

در صورتی که مدت زمان قرارداد اجاره مستاجر پایان یافته باشد، و ادعا کند که مبلغی بابت اجاره‌بها به موجر بدهکار نیست موجر می‌تواند بدون مراجعه به دادگاه، اجاره‌های عقب افتاده و سایر هزینه‌ها را از طریق کسر مبلغ ودیعه دریافت کند.

در صورتی که علاقه‌مند به دانستن مطالب حقوقی در حوزه ملک هستید مطلب«روش‌های کلاهبرداری در اجاره ملک» را در دلتا مگ دنبال کنید.

مطلب پیشنهادی:  حبس تعزیری و هر آنچه راجع به آن باید بدانید.

اجاره‌نامه کتبی

اجاره‌نامه عادی

در صورتی که اجاره‌نامه عادی باشد یا اصلا اجاره‌نامه کتبی در کار نباشد. مستاجر با همین بهانه از پرداخت اجاره‌بها خودداری کند، درصورتی که ظرف مدت 10 روز مبلغ را نپردازد موجر می‌تواند برای رسیدن به مبلغ اجاره به دادگاه شکایت کند.

عدم پرداخت شارژ ساختمان

در صورتی که مالک یا شخصی که از ملک استفاده می‌کند، مبلغ شارژ ساختمان را حتی در صورت قطع انشعابات پرداخت نکند. اداره ثبت محلی که ساختمان در آن قرار دارد، با درخواست مدیر ساختمان همراه اظهارنامه اجرائیه نیز صادر می‌کند. به دنبال این روند اموال بدهکار توقیف و به منظور پرداخت بدهی به مزایده گذاشته می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با نکات حقوقی و معاملاتی در زمینه املاک، مطلب «نحوه تقسیم ملک بین وراث» را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

فروش طلا به اجازه همسر نیاز دارد

دادن هدیه توسط زن و شوهر به یکدیگر امری بسیار رایج و نشان‌دهنده محبت میان آن‌ها است. فروش …