صفر تا صد محله شهرک غرب تهران

2
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
شهرک غرب با کوچه‌های عریض و ساختمان‌های لوکس، یکی از زیباترین محله‌های تهران به شمار می‌آید، که از امکانات رفاهی خوبی برخوردار است.
حوزه مسکن

تصمیم به خرید خانه برای هر فرد از اهمیت بالایی برخوردار است و از مهم‌ترین تصمیمات او در زندگی به شمار می‌رود. چراکه  باید درآمد خود را که طی چند سال متوالی پس‌انداز کرده برای خرید خانه بپردازد. بنابراین انتخاب محله و خانه مورد نظر که دارای امکانات رفاهی خوبی باشد و در کنار آن بتواند آرامش خاطر را به شما هدیه دهد بسیار مهم است. از سوی دیگر با توجه به اوضاع نابسامان مسکن و مبالغ هنگفتی که بابت خرید ملک باید پرداخت کنید بنابراین لازم است قبل از انجام هر معامله‌ای تحقیقات لازم را انجام دهید و با آگاهی کامل از محیطی که می‌خواهید آپارتمان خریداری کنید اقدام به خرید نمایید. چنانچه قصد خرید آپارتمان در شهرک غرب را دارید تا پایان این مطلب با دلتا مگ همراه باشید.

شهرک غرب، محله‌ای با قدمت بالا در تهران است که در منطقه 2 شهرداری قرار دارد. این محله به دلیل قرارگیری در موقعیت جغرافیای، درختان فراوان و قرارگیری در مجاورت کوه‌ها از آب‌ و‌ هوای مطلوبی برخوردار است. قدمت این محله به سال 1340 بر‌می‌گردد که روستایی با هوایی دلپذیر به نام خوردین بوده که اغلب مردم آن مسیحی بودند. در آن زمان مهندسان آمریکایی این محله را مطابق الگوی ساختمانی در آمریکا طراحی کردند. به همین علت نام این محله به شهرک غرب معروف شد.

موقعیت شهرک غرب

موقعیت جغرافیایی شهرک غرب

از لحاظ موقعیت جغزافیایی این محله از شمال با بلوار دادمان، بلوار پاکنژاد، بلوار شریفی، بلوار مدیریت، بلوار سعادت آباد، بلوار دریا، بلوار فرهنگ و خیابان علامه طباطبایی جنوبی، از شرق با بزرگراه چمران، از جنوب با بزرگراه همت، بزرگراه شیخ فضل الله و میدان صنعت و از غرب با بلوار فرحزادی، بلوار ایوانک شرقی و خیابان زرافشان شمالی محدود شده است. از سوی دیگر این محله در مجاورت با محله‌های شهرک آزمایش، ونک، کوی نصر، ایوانک، دریا، سپهر و شهرک والفجر قرار دارند. شهرک غرب از کوچه‌ها و خیابان‌های عریض تشکیل شده که اغلب کوچه‌های آن به دلیل آنکه محله از امنیت بیشتری برخوردار باشد بن‌بست است. همچنین این محله از چهار بلوار اصلی به نام‌های خوردین، ایوانک، دادمان و پاکنژاد تشکیل شده است.

از سوی دیگر این محله را هفت فاز تشکیل می‌دهد. خیابان‌های مهم این فاز به ترتیب عبارتند از:

فاز 1: ایران زمین، مهستان، گلستان

فاز 2: هرمزان و پیروزی

فاز 3: بدخشان

فاز 4: زرافشان، فلامک، خوارزم و درخشان

فاز 5: سیمای ایران و فلامک جنوبی

فاز 6: گل افشان

فاز 7: سپهر، دریا، صدف، مطهری، فخار مقدم و سعدی

راه ارتباطی

راه‌های ارتباطی شهرک غرب

شهرک غرب در طرح ترافیک زوج و فرد قرار ندارد بنابراین شما به راحتی می‌توانید با اتومبیل شخصی خود در این محله تردد کنید. از سوی دیگر دسترسی به این محله به دلیل خیابان‌بندی مردن و وجود چندین بزرگراه اصلی شهر از قبیل چمران، نیایش، یادگار امام، همت، شیخ فضل الله نوری و حکیم بسیار راحت است. همچنین ایستگاه‌های تاکسی در میدان صنعت و خطوط اتوبوس در ایستگاه هرمزان و پست برق در این محله امکان را برای ساکنان خود فراهم کرده که به راحتی به سایر نقاط تهران دسترسی داشته باشند. از همه‌ مهم‌تر خط متروی واقع در میدان صنعت بر ویژگی‌های بارز این محله افزوده است.

امکانات

امکانات شهرک غرب

محله شهرک غرب با توجه به آنکه قدمت بالایی دارد از دیرباز تا کنون مورد توجه سایرین قرار گرفته است. این محله علاوه بر دسترسی بسیار عالی از امکانات بسیاری خوبی نیز برخوردار است. چنانچه به این محله سری زده باشید، شاهد خیابان‌های سرسبز و مجتمع‌های تجاری باشکوهی هستید که بهترین مراکز خرید را در خود جای داده‌اند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به خرید کردن علاقه دارید سری به مراکز تجاری شهرک غرب بزنید. مراکز خرید این محله شامل ساختمان میلاد نور این ساختمان شیشه‌ای با نمای سبزرنگ خود از بهترین مراکز خریدی می‌باشد که برای خرید در این ساختمان با وجود سه طبقه پارکینگ دغدغه‌ای برای پارک اتومبیل خود ندارید.

مطلب پیشنهادی:  نقش دولت در کنترل بازار اجاره

مجتمع تجاری ایران زمین، افرادی که به حیوانات خانگی علاقه دارند به خوبی با این مرکز خرید آشنایی دارند چرا که این مرکز خرید علاوه بر پوشاک و کیف و کفش انواع لوازم مربوط به حیوانات خانگی را نیز دارد. همچنین دو مرکز خرید مراکز دیگری چون گلستان شهرک غرب و مرکز خرید لیدوما نیز در این محله قرار دارند. علاوه بر این مراکز خرید امکانات فراوان دیگری نیز در این محله به چشم می‌خورند. از سال 1396 در این محله پردیس سینمایی با 11 سالن افتتاح شد. شهرک غرب از لحاظ درمانی نیز بسیار غنی می‌باشد چرا که دارای سه بیمارستان تخصصی بزرگ بهمن، آتیه و لاله است. علاوه بر آن این محله درمانگاه‌ها و داروخانه‌های شبانه‌روزی فراوانی نیز وجود دارد. می‌توان گفت از عوامل مهمی که در خوش آب و هوایی این منطقه نقش دارد وجو بوستان‌های فراوانی چون دره، مولانا، خوارزمی، شمس تبریزی، دادمان، بهار، سپهر، هرمزان، بنفشه و.. می‌باشند که ساکنان این منطقه در آن اوقات خوشی را رقم می‌زنند.

این محله از جنبه‌های ورزشی و مذهبی نیز حرفی برای گفتن دارد چراکه مساجد و باشگاه‌های فراوانی در این محله قرار دارند. وجود سفارتخانه‌های متعددی چون سفارت‌اردن، سفارت‌مالزی، سفارت‌افغانستان، سفارت صربستان، سفارت‌الجزایز، سفارت امارت متحده عربی و سفارت بوسنی هرزگووین منجر شده تا این محله از جنبه سیاسی نیز بسیار با اهمیت باشد.

قیمت خانه

قیمت خانه در شهرک غرب

اگر قصد خرید ملکی را دارید و جزو آن دسته از افرادی هستید که به زندگی در خانه‌های ویلایی عقلامند هستید بهتر است قبل بازدید از هر محله‌ای ابتدا سری به محله شهرک غرب بزنید. چرا که این محله به دلیل زمین‌هایی با وسعت زیاد منجر شده تا بیشتر خانه‌های آن به صورت ویلایی ساخته شوند که با آن سقف‌های شیروانی چهره زیبایی را به محله بخشیده‌اند. همین امر تبدیل به یک حسن خوب برای این محله شده چرا که از ازدحام و شلوغی آن بسیار کاسته شده و محیطی آرام و دانشینی را برای ساکنان خود به وجود آورده است. در کنار خانه‌های ویلایی آپارتمان‌های لوکسی نیز در این محله خودنمایی می‌کنند که هر رهگذری با عبور از این محله ناخودآگاه توجه‌اش به سمت این ساختمان‌ها جلب می‌شود. ملاک تعیین قیمت در این محله نیز مانند سایر محله‌ها با توجه به متراژ، موقعیت جغرافیایی و قدمت بنا محاسبه می‌شود. اما باید در نظر داشت با توجه به موقعیت این محله و امکانات آن قیمت خانه در این محله بسیار بالا است.

پیشنهاد مطالعه :«تهران‌پارس محله‌ای با امکانات ویژه»

2 دیدگاه

  1. […] مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مطالب در حوزه ملک، مطلب «شهرک غرب، محله‌ای با معماری نوین» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] بیشتر با نکات حقوقی و معاملاتی در زمینه املاک، مطلب «شهرک غرب، محله‌ای با معماری نوین»را مطالعه […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله اقدسیه تهران + قیمت خرید آپارتمان

محله اقدسیه تهران به دلیل همجواری با کاخ نیاوران، مورد توجه بسیاری از ثروتمندان قرار گرفته…