وقت مناسب برای خرید مسکن چه زمانی است؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شرایط فعلی مناسب‌ترین زمان برای خرید خانه ازسوی مردم است.
وقت مناسب برای خرید مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از منصور غیبی – کارشناس بازار مسکن شرایط فعلی وقت مناسب برای خرید مسکن ازسوی مردم است، زیرا در حال حاضر فرصت چانه زنی با فروشنده وجود دارد و فایل‌های متعددی در بازار است.

منصور غیبی گفت: برای پاسخ به این سوال که وقت مناسب برای خرید مسکن چه زمانی است، باید توجه کنیم مخاطب ما کیست. اگر مخاطب ما مصرف کنندگان باشند شرایط حال حاضر، موقعیت مناسبی برای خرید مسکن است.

کارشناس بازار مسکن گفت: فایل‌های متعددی در بازار مسکن است و بدین ترتیب مردم و مصرف کنندگان می‌توانند به دور از تنش و در فضایی آرام، انتخاب مناسبی داشته باشند.

این فعال حوزه مسکن افزود: در مطالعه‌ای که ۲۶ سال افزایش قیمت مسکن را در دوره‌های ۶ ساله مورد بررسی قرار دادم، به این نتیجه رسیدم که قیمت مسکن در این برهه زمانی ۲۲۰ درصد گران شده، اما حداکثر کاهش قیمت مسکن ۲۶ درصد است. پس ما نباید به امید کاهش قیمت‌ها در بازار مسکن باشیم.

احتمال گرانی مسکن به دلیل نوسان دلار

احتمال گرانی مسکن به دلیل نوسان دلار

به گفته منصور غیبی در حال حاضر گرانی ارز، سرمایه گذاری داخلی و خارجی، طرح نهضت ملی مسکن و نظایر آن، چه در مقام شعار و چه در مقام سبد‌های حمایتی در حوزه نظارت و اجرای عملیات برای ساخت مسکن، به عنوان عوامل بیرونی موثر بر حوزه اقتصاد مسکن تاثیر بسیار بیشتری نسبت به عوامل درونی دارند.

مطلب پیشنهادی:  بوی افزایش وام مسکن تا 300 میلیون تومان به مشام می‌رسد

وی همچنین با بیان اینکه بدترین حالت در اقتصاد مسکن زمانی است که بازار در رکود است، گفت: در چنین شرایطی، انتظارات مردم انباشت شده و در یک مقطع زمانی مثلا در شب عید تقاضا در جامعه بیشتر می‌شود. در این شرایط، فروشندگان که شاهد افزایش تقاضا هستند، قیمت خود را افزایش می‌دهند.

این کارشناس بازار مسکن گفت: دولت در حالی اعلام کرده برای دهک‌های پایین جامعه بخشی از اقساط نهضت ملی مسکن را پرداخت می‌کند که این کار با ایجاد تورم، به همان اقشار آسیب وارد می‌کند.

غیبی ادامه داد: مردم به جای دید حمایتی به چنین طرح هایی، شاهد ایجاد تورم خواهند بود بدون اینکه کمکی به اقشار پایین جامعه شده باشد. اتخاذ سیاست‌ها و تصمیمات حمایتی، دولتی و شعار‌ها و تعهدات، حتما باید منطقی و بر مدار عملیاتی و اجرایی باشد تا تاثیر دقیق و تثبیت شده داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «شکایت از تعاونی های مسکن به دلیل فروش غیر قانونی زمین‌ها» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 391

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه تورم مسکن و اجاره بها در اروپا و ایران

به گزارش خبرآنلاین : بررسی روند رشد اجاره‌ بها در کشورهای اروپایی نشان‌دهنده این است که کش…