حباب قیمت در آپارتمان های لوکس

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران ۳۲ میلیون و ۹ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱.۲ و ۱۷.۷ درصد افزایش یافته است.
قیمت آپارتمان های لوکس

به گزارش «مجله ملکی دلتا» ، قیمت آپارتمان های لوکس و نیمه لوکس در تهران با بی‌اعتنایی بازار املاک مواجه شده است و آپارتمانهای بالای ۲۰۰ متر ۲ درصد و بالای ۲۵۰ متر کمتر از ۱ درصد معاملات را شامل می‌شوند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد حد متعارف قیمت آپارتمان های لوکس با متراژ بزرگ و پنت‌هاوس در منطقه ۱ تهران بین ۷۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان در هر متر مربع است و حتی نرخهای پایین‌تر نیز دیده می‌شود.

متوسط قیمتهای قطعی در این منطقه بر اساس نرخ معاملات آبان ماه ۱۴۰۰ نیز متری ۷۲ میلیون تومان است. از طرف دیگر به طور معمول قیمت هر متر مربع از واحدهای بزرگ متراژ، پایین‌تر از نرخ هر متر از واحدهای کوچک است.

یک آپارتمان ۳۰۰ متری ۱۰ سال ساخت در محله نیاوران، فول امکانات با ۳ خواب مستر و یک سوئیت مجزا، نور از چند جهت، سه پارکینگ و سه بالکن به قیمت هر متر مربع ۷۶ میلیون تومان برای فروش، عرضه شده است.

قیمت های پیشنهادی آپارتمان های لوکس در تهران

قیمت های پیشنهادی آپارتمان های لوکس در تهران

در محله فرمانیه یک آپارتمان ۲۵۰ متری ۱۱ سال ساخت، چهار خوابه، طبقه چهارم، دارای امکانات کامل، تراس قابل چیدمان، سونا داخل واحد به قیمت ۵۶ میلیون تومان در هر متر مربع، آگهی شده است.

مطلب پیشنهادی:  قیمت مسکن در مناطقی که فوتبالیست‌های مشهوری دارند

در محله نیاوران قیمت یک آپارتمان لوکس ۲۶۰ متری، شش سال ساخت، فول امکانات، سه خوابه، دارای سونا، استخر، جکوزی، سالن اجتماعات ۸۵ میلیون تومان در هر متر مربع تعیین شده است.

از بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران حدود ۳۰ درصدی فایلهای مسکن که برای فروش در سایتهای ملکی مربوط به مناطق ۱ و ۲ پایتخت است و سالهاست که این دو منطقه در رکود به سر می‌برند.

رصد بازار مسکن در شمال پایتخت حاکی از آن است قیمتهای عجیب و غریب ۴۰۰ و ۵۰۰ میلیون تومانی که برخی مالکان برای آپارتمانهای خود تعیین می‌کنند عمدتا فاقد مشتری است.

آمار می‌گوید که شانس فروش واحدهای بالای ۱۵۰ متر در مقایسه با دیگر خانه‌ها در تهران ۴.۸ به ۱۰۰ و شانس خانه‌های بالای ۲۰۰ متر ۲.۲ به ۱۰۰ است.

پیشنهاد خرید: اگر قصد سکونت در منطقه 3 تهران را دارید خرید آپارتمان در نقش جهان با قیمت مناسب در سایت ملکی دلتا آگهی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …