نزدیک مدرسه خانه بخریم یا نه؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گاهی ممکن است خانه‌ای که از همه نظر برای شما ایده‌آل است، در نزدیکی با مدرسه باشد که در چنین مواردی، بهتر است مزایا و معایب خرید چنین خانه‌ای را مورد بررسی قرار دهید تا انتخاب مطمئن‌تری داشته باشید.
خرید خانه نزدیک مدرسه

خرید خانه نزدیک مدرسه، یکی از چالش‌هایی است که برای بسیاری از افراد پیش آمده که خانه مناسبی را پیدا کرده‌اند و تنها مکشلی که وجود دارد، نزدیکی با مدرسه است که می‌تواند مشکل ساز شود. در چنین موارد به چه نکات و معیارهایی باید توجه داشت؟ آیا خرید چنین خانه‌ای کار درستی است؟

مزایای خرید خانه نزدیک مدرسه

بسیاری از خانواده‌هایی که فرزند مدرسه‌ای دارند، ترجیح می‌دهند نزدیک محل زندگی‌شان مدرسه وجود داشته باشد تا رفت و آمد فرزندشان راحت‌تر باشد و دیگر نیازی به گرفتن سرویس نداشته باشند. اما خرید خانه نزدیک مدرسه مزایایی را به همراه دارد که می‌توانید با در نظر گرفتن آن‌ها، از معایب چشم پوشی کنید.

خرید خانه نزدیک مدرسه

  • مقرون به صرفه بودن

معمولا خانه‌هایی که در نزدیکی مدرسه ساخته می‌شوند، با قیمت پایین‌تری به فروش می‌رسند و هزینه اجاره نیز کمتر خواهد بود.

  • بالا رفتن ارزش ملک

این خانه‌ها عمدتا مورد توجه خریداران قرار می‌گیرند و بسیاری از افراد حاضرند برای نزدیک بودن به مدرسه، پول بیشتری پرداخت کنند.

  • نزدیکی به زمین بازی

در بسیاری از مناطق، زمین بازی و پارک اطراف مدرسه وجود دارد که خود یک امتیاز مثبت برای والدین به حساب می‌آید و دیگر نیازی نیست برای رفتن به پارک از ماشین استفاده کنید.

معایب خرید خانه نزدیک مدرسه

اگر قصد خرید خانه نزدیک مدرسه را دارید، بهتر است موارد زیر را هم در نظر داشته باشید:

  • ترافیک محدوده

معمولا در ساعت باز شدن و تعطیلی مدرسه، ترافیک در محدوده ایجاد می‌شود و مشکلاتی برای جای پارک نیز وجود خواهد داشت. از طرفی، بالا بودن حجم ترافیک می‌تواند آلودگی صوتی و هوا را به همراه داشته باشد.

مطلب پیشنهادی:  چند فوت و فن برای ارزیابی ارزش دقیق ملک

خرید خانه نزدیک مدرسه

  • سر و صدای زیاد

در زمان‌هایی مانند زنگ تفریح و یا اوقات بازی و ورزش، سر و صدای زیادی از مدرسه شنیده می‌شود که می‌تواند برای بسیاری از افراد آزاردهنده باشد. به همین خاطر، اگر آرامش محل زندگی برای‌تان مهم است، از خرید خانه در نزدیکی مدرسه منصرف شوید. در صورتی که مصر به خرید خانه هستید، یکی از بهترین راه حل‌ها استفاده از پنجره دوجداره می‌باشد.

  • مشکلات فروش خانه

این احتمال هم وجود دارد که آپارتمان‌هایی که نزدیک مدرسه هستند، خریداران کمتری دارند و ممکن است دیرتر به فروش برسند. پس حتما اگر قصد دارید در چند سال آینده به محله دیگری بروید، در این مورد دقت بیشتری داشته باشید.

در صورتی که فاصله خانه‌ای که خریداری یا اجاره می‌کنید با مدرسه کم است، حتما تمامی موارد گفته شده را مدنظر قرار دهید تا از انتخاب‌تان پشیمان نشوید.

 

تعداد کلمات مطلب: 404

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات معاملات ملکی

همچنین بخوانید

چند فوت و فن برای ارزیابی ارزش دقیق ملک

تعیین قیمت ملک، یکی از مواردی است که تمامی افراد چه خریدار و فروشنده دنبال آن هستند و دوست…