روش‌های دریافت تاریخچه پلاک خودرو؛ مراحل استعلام با کد ملی

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بررسی نحوه دریافت تاریخچه پلاک خودرو با کد ملی
تاریخچه پلاک خودرو

استعلام پلاک خودرو قبل از خرید و پس از فروش ماشین، شما را از دردسرهای جدی قانونی دور می‌کند! اگر مالک جدید خودرویی که فروخته‌اید، پلاک را فک نکرده باشد و با آن خلافی انجام دهد، مسئولیت آن به‌عهده شماست. همچنین، قبل از خرید ماشین دست‌دوم، باید تاریخچه پلاک را استعلام بگیرید تا مطمئن شوید پلاک به نام فروشنده است. علاوه‌بر همه این موارد، امکان انتقال تخفیف‌های بیمه‌ به ماشین جدیدتان با داشتن تاریخچه پلاک قبلی امکان‌پذیر است.

برای دریافت تاریخچه پلاک خودرو، سه روش مطمئن شامل استفاده از سایت راهور، اپلیکیشن پلیس من و مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ پیش روی شماست. در این مقاله این ۳ روش را بررسی می‌کنیم تا بدون دردسر و با خیالی راحت وارد مسیر معامله و خرید‌وفروش خودرو شوید.

دریافت تاریخچه پلاک خودرو با کد ملی از سایت راهور

برای استعلام تاریخچه پلاک خودرو با کد ملی به‌صورت آنلاین به سایت راهور مراجعه کنید. سایت راهور منبعی مطمئن برای استعلام پلاک‌های فعال و فک‌شده است. در این روش، با وارد کردن کد ملی، اطلاعات مربوط به پلاک‌های مالک ماشین را به‌سادگی می‌بینید. با‌این‌حال، اطلاعات موجود در این سایت به‌روز نیست؛ به دلایل امنیتی، پلیس داده‌ها را بلافاصله در سایت ثبت نمی‌کند و هر ۱۰ روز یک‌بار اطلاعات صحیح ثبت می‌شوند؛ بنابراین اطلاعاتی که در این سایت می‌بینید، مربوط به ۱۰ روز قبل است. برای مشاهده تاریخچه پلاک در سایت راهور، مرحله به مرحله پیش بروید:

  1. ابتدا به وب‌سایت رسمی راهور به نشانی rahvar120.ir مراجعه کنید.
  2. در صفحه اصلی، گزینه «استعلام وضعیت پلاک فک‌شده» را انتخاب کنید. اگر قبلاً در سامانه ثبت‌نام نکرده‌ باشید، به صفحه نام‌نویسی هدایت می‌شوید.
  3. در این مرحله، روی گزینه «ثبت‌نام» بزنید. کد ملی خود و عبارت امنیتی تصویر را وارد و سپس روی گزینه «ادامه» کلیک کنید.
  4. حال در صفحه جدید باید شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. پس از چند ثانیه کد تأیید دریافت می‌کنید. این کد را در محل خواسته‌شده بنویسید. سپس باید رمز امنیتی برای حساب‌تان انتخاب کنید و در نهایت روی گزینه «ثبت‌نام» بزنید تا مراحل نام‌نویسی شما تمام شود.
  5. پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام، با وارد کردن کد ملی خود، تاریخچه پلاک‌های فعال و فک‌شده به‌نام‌تان را می‌بینید.

اگر می‌خواهید مطمئن شوید، کسی که ماشین‌تان را به او فروخته‌اید، پلاک به‌نام شما را فک کرده است یا نه؛ حتما به سایت راهور مراجعه کنید. اگر مالک جدید ماشین شما، فک پلاک نکرده باشد (پلاک همچنان به‌نام شما باشد) و با ماشین خلافی انجام دهد، مسئولیت قانونی آن برعهده شماست. با‌این‌حال، توجه داشته باشید که این روش فقط برای استعلام پلاک‌های به‌نام خودتان قابل‌استفاده است. با این روش، امکان مشاهده اطلاعات پلاک فرد دیگری وجود ندارد؛ چرا که برای این کار، به کد ملی و شماره تلفن فرد موردنظر نیاز دارید.

اگر قصد خرید ماشین دست‌دوم دارید، باید مطمئن شوید که پلاک به نام فروشنده است. برای دریافت تاریخچه پلاک باید کد ملی فروشنده را داشته باشید؛ این موضوع چالش‌های خود را دارد. به همین دلیل، خرید اقساطی ماشین صفر کیلومتر انتخابی بهتر و مطمئن‌تر است. با خرید ماشین صفر اقساطی، هزینه اولیه کمتری پرداخت می‌کنید و از وضعیت پلاک خودرو نیز کاملاً مطمئن هستید. برای خرید اقساطی کافیست لیست قیمت محصولات کرمان خودرو اقساطی و سایر شرکت‌ها مانند بهمن موتور و مدیران خودرو را بررسی کنید و ماشین صفرکیلومتر موردعلاقه‌تان را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی:  محبوب ترین مقاصد داخلی برای سفر به انتخاب گردشگران

بررسی تاریخچه پلاک ماشین در سایت راهور قبل از خرید

 

استفاده از اپلیکیشن پلیس من برای دریافت تاریخچه پلاک خودرو آنلاین

یکی‌ دیگر از روش‌های ساده و سریع برای استعلام پلاک خودرو، استفاده از اپلیکیشن پلیس من است. پلیس راهور با راه‌اندازی این اپلیکیشن، امکان دسترسی به خدمات سایت راهور را به‌راحتی در گوشی‌های موبایل فراهم کرده است. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید به‌سادگی و در هر زمان و مکان، استعلام پلاک فعال خودروتان را با کد ملی بگیرید.

در صورت خرید ماشین جدید، می‌توانید سوابق پلاک خود را به بیمه تحویل دهید تا از تخفیف‌های بیمه‌ای قبل استفاده کنید. اگر از شرایط فروش اقساطی ماموت خودرو، بهمن موتور، مدیران خودرو یا هر گروه خودروسازی داخلی و وارد‌کننده دیگری استفاده کرده‌اید و ماشینی جدید خریده‌اید، پس از دریافت تاریخچه پلاک، به‌صورت حضوری به مراکز بیمه شخص ثالث بروید و تخفیف بیمه‌تان را به پلاک جدیدتان منتقل کنید.

دریافت تاریخچه پلاک خودرو با مراجعه حضوری به مراکز دفاتر پلیس +۱۰

از آن‌جایی‌که اطلاعات سایت راهور و اپلیکیشن، مربوط به ۱۰ روز گذشته هستند؛ بهترین راه دریافت اطلاعات به‌روز درباره پلاک خودرو، مراجعه حضوری به دفترهای پلیس +۱۰ در ساعت اداری است. برای دریافت تاریخچه پلاک ماشین به‌صورت حضوری، حتما کارت ملی و گواهینامه مالک ماشین را به‌همراه داشته باشید. پس از تکمیل فرم‌های ضروری، باید درخواست استعلام پلاک فعال یا فک‌شده خود را ثبت کنید.

اگر می‌خواهید ماشین دست‌دوم بخرید؛ حتماً قبل از نوشتن قرارداد، از فروشنده وکالت بگیرید و خودتان برای استعلام پلاک به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از او بخواهید که شخصاً به این دفاتر برود و مدرک رسمی استعلام پلاک را بگیرد. با این کار مطمئن می‌شوید که خودرو هیچ مشکل قانونی ندارد.

ضرورت استعلام تاریخچه پلاک خودرو برای اطمینان از فک شدن پلاک

 

خرید اقساطی از سپند خودرو بدون نگرانی درباره وضعیت پلاک ماشین

در این مقاله، روش‌های مختلف استعلام تاریخچه پلاک خودرو را بررسی کردیم. استعلام آنلاین از طریق سایت راهور و اپلیکیشن پلیس من، راهکارهایی سریع و آسان هستند. بااین‌حال به دلیل به‌روزرسانی با تاخیر اطلاعات، بهتر است به‌صورت حضوری به مراکز پلیس +۱۰ بروید و تاریخچه پلاک ماشین را بگیرید. اگر قصد خرید خودرو دست‌دوم دارید، حتما قبل از امضای قرارداد، استعلام پلاک را انجام دهید.

با‌این‌حال، برای خرید مطمئن‌تر و بدون دردسرهای قانونی، خرید اقساطی ماشینی صفر کیلومتر انتخابی بهتر است. با خرید ماشین صفر، از وضعیت قانونی پلاک کاملاً مطمئن هستید. اگر به دنبال خرید خودرو با شرایط پرداخت آسان و اقساط بلندمدت هستید، سپند خودرو گزینه‌ای عالی برای شماست. سپند خودرو با عرضه ماشین‌های صفر با پیش‌پرداخت کم و اقساط منعطف، تجربه‌ای راحت و مطمئن از خرید خودرو را برای شما رقم می‌زند.

تعداد کلمات مطلب: 958

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

بهترین سرم ضدچروک بالای 40 سال

بهترین سرم ضد چروک باید چه ویژگی هایی داشته باشه ؟ وقتی حرف از بهترین سرم ضدچروک بالای 40 …