آخرین جزئیات وام مسکن 800 میلیونی

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن افزایش پیدا کرده و پرداخت اقساط از سال دوم به بعد پلکانی است و همین مورد کمک می‌کند تا طی سال‌های اول، فشار کمتری به متقاضیان وارد شود.
وام مسکن 800 میلیونی

وام مسکن 800 میلیونی، یکی از تسهیلات نهضت ملی مسکن است که از سوی سرپرست ریاست جمهوری به بانک مرکزی ابلاغ شده است. وام مسکن ملی در حال حاضر از 550 میلیون تومان به 800 میلیون تومان افزایش یافته و حال این سوال پیش می‌آید که آیا توانایی پرداخت اقساط برای متقاضیان وجود دارد و اقساط ماهانه تا چه میزان افزایش خواهد داشت؟

از سال گذشته و در پی رشد تورم و بالا رفتن قیمت مسکن، دولت بر آن شده تا سقف تسهیلات را بالا ببرد که وام مسکن نیز از جمله آن‌هاست که توسط آقای مخبر به بانک مرکزی اعلام شده است. این طرح در ابتدا و در اردیبهشت 1402 با سقف 550 میلیون تومان تعیین گردید که در تمامی شهرها به طور یکسان در نظر گرفته شد.

اقساط وام مسکن 800 میلیونی به صورت پلکانی است که در دو سال اول، مبلغ قسط 5 میلیون و 900 هزار تومان خواهد بود که در ماه‌ها و سال‌های ابتدایی باز پرداخت، فشار کمتری به متقاضیان وارد خواهد شد. با تصویب و اجرایی شدن طرح، بازپرداخت ماهانه حدود 12 میلیون  تومان خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:  قیمت مسکن در مناطق 22 گانه تهران

دریافت وام 800 میلیونی در آخرین جلسه شورای عالی مسکن تصویب شد که بر اساس مصوبه، اقساط وام در دوره 20 ساله و بازپرداخت ساده حدود 12 میلیون و 350 هزار تومان خواهد بود. در واقع متقاضیان برای دریافت این وام، 2 میلیارد و 372 هزار تومان و 455 هزاار تومان پرداخت می‌کنند که حدود 1 میلیارد و 800 میلیون آن، سود تسهیلات می‌باشد.

نکته‌ای که باید به آن اشاره شود این است که در صورتی که ساخت واحدها طی مدت دو سال به اتمام برسد، پازپرداخت به 18 سال کاهش خواهد یافت.

متقاضیان می‌توانند برای دریافت وام مسکن 800 میلیونی نهضت ملی مسکن به سایت saman.murd.ir مراجعه کنند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود.

تعداد کلمات مطلب: 299

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

با متری 17 میلیون تومان در نزدیکی تهران صاحبخانه شوید

طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده از سوی نهادهای رسمی متوسط قیمت به ازای هرمترمربع در تهران به…