روند کاهش قیمت مسکن در 1403 تهران

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
با توجه به افزایش قیمت متوسط مسکن در مرداد ماه به 88 میلیون و 500 هزار تومان، شاهد آن هستیم که در برخی از مناطق، میزان متوسط قیمت‌ها کاهش داشته است.
روند کاهش قیمت مسکن

گزارشات رسیده از بانک مرکزی نشان می‌دهد که متوسط قیمت مسکن در مناطق 22 گانه تهران در مرداد ماه امسال، به 88 میلیون و 500 هزار تومان رسیده و این در حالیست که متوسط قیمت در تیر ماه، 87 میلیون و 460 هزار تومان بوده است. آمار و داده‌ها حاکی از رشد متوسط قیمت در برخی نقاط تهران هستند، به گونه‌ای که در منطقه یک، شاهد افزایش ده درصدی قیمت هستیم. اما نکته قابل تامل این است که در برخی از نقاط مناطق 22 گانه تهران، شاهد روند کاهش قیمت مسکن طی مرداد ماه نیز بوده‌ایم.

رشد قیمت مسکن در منطقه 2، طی یک ماه گذشته 6 میلیون تومان و در منطقه 3 نیز حدود 8 میلیون تومان بوده است. نکته قبل توجه این است که رشد قیمت‌ها در منطقه 4، روند نزولی داشته و از تیر تا مرداد، حدود 2 میلیون و 700 هزار تومان کاهش قیمت را شاهد هستیم.

در منطقه 5 نیز افزایش قیمت 3 میلیون تومانی برای هر متر مربع داشتیم و در منطقه 6 نیز متوسط قیمت از 116 میلیون و 630 هزار تومان به 111 میلیون و 680 هزار تومان کاهش داشته است.

مطلب پیشنهادی:  70 درصد از درآمد خانوارها صرف هزینه‌های مسکن می‌شود

در منطقه 8 و 18 نیز روند کاهش قیمت مسکن را شاهد هستیم که از 45 میلیون به 42 میلیون کاهش یافته است. در منطقه 13 نیز تفاوت قیمت چندانی در ماه‌های تیر و مرداد اتفاق نیفتاده است.

تعداد کلمات مطلب: 227

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

با متری 17 میلیون تومان در نزدیکی تهران صاحبخانه شوید

طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده از سوی نهادهای رسمی متوسط قیمت به ازای هرمترمربع در تهران به…