ترمیم سریع آفتاب سوختگی با ماسک خانگی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رفع سریع علائم ناشی از آفتاب سوختگی با استفاده از ماسک‌های طبیعی
آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی یکی از موارد شایعی است که این روزها و با گرم شدن هوا، شاهد آن هستیم. حتما برایتان پیش آمده که بعد از تماس مستقیم و بیش از حد با نور خورشید، متوجه قرمز شدن و التهاب پوستتان شده باشید که همین مورد می‌تواند منجر به تشکیل لک‌های قهوه‌ای رنگ بر روی پوست شود. جهت پیشگیری از بروز چنین علائمی، معمولا توصیه می‌شود که از کرم ضد آفتاب و یا کلاه‌های لبه دار استفاده شود تا میزان برخورد اشعه خورشید به پوست به حداقل برسد.

اما در کنار رعایت این قبیل موارد، از مراقبت‌های پوستی نباید غافل شد. به همین خاطر ما در مجله دلتا قصد داریم به معرفی بهترین ماسک‌های خانگی ترمیم کننده آفتاب سوختگی بپردازیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

آفتاب سوختگی

ترمیم آفتاب سوختگی با بهترین ماسک‌های خانگی

ماسک‌هایی که با مواد طبیعی و در خانه تهیه می‌شوند، اثربخشی بسیار بالایی دارند و بعد از استفاده، شاهد تسکین علائمی مانند التهاب و قرمزی پوستتان خواهید بود.

  1. ماسک آلوئه ورا

از خواص اعجازانگیز آلوئه ورا برای پوست نباید غافل شد. در صورتی که دچار آفتاب سوختگی شدید، حتما یک ساقه آلوئه ورا تهیه کرده و ژل داخل آن را خالی کنید و روی پوست بزنید و بعد از بیست دیقه، صورت را با آب خنک بشویید.

  1. ماسک خیار

برای تهیه این ماسک، خیار را به صورت حلقه‌ای خرد کرده و روی پوست قرار دهید. در حالت دیگر، می‌توانید خیار را رنده کرده و اگر به کپسول ویتامین E دسترسی دارید، روغن داخل آن را به خیار اضافه کنید و روی پوست بزنید. بهتر است این ماسک به مدت بیست دقیقه روی پوست بماند و سپس شسته شود.

  1. ماسک ماست

برای تهیه این ماسک، به ماست و مقداری زردچوبه نیاز دارید و بعد از تهیه، مایع به دست آمده را با استفاده از پنبه، روی مناطقی که دچار آفتاب سوختگی شده‌اند، بزنید. در صورتی که متوجه لک‌های قهوه‌ای رنگ شدید، به مدت دو هفته از این ماسک استفاده کنید.

  1. ماسک عسل و آووکادو

اگر به دنبال درمان فوری آفتاب سوختگی هستید، یک برش از آووکادو را با مقداری عسل ترکیب کرده و بر روی پوست بزنید. همچنین می‌توانید نصف قاشق نارگیل را هم به این ترکیب اضافه کنید.

مطلب پیشنهادی:  معجزه‌گرترین دمنوش مناسب لاغری شکم و پهلو

آفتاب سوختگی

  1. ماسک شیر

برای تهیه این ماسک، تنها کافی است یک پارچه آغشته به شیر را بر روی پوست قرار دهید تا شیر جذب پوست شود و از میزان التهاب و قرمزی کاسته شود. این ماسک همچنین می‌تواند به روشن و شفاف شدن پوست نیز کمک کند.

  1. ماسک جو دوسر و گوجه فرنگی

نصف فنجان پودر جو دوسر را با گوجه فرنگی رنده شده، ترکیب کرده و خوب هم بزنید و سپس به پوست بزنید. از آن‌جایی که گوجه فرنگی حاوی مقادیر بالایی ویتامین C است، به کاهش التهاب و قرمزی ناشی از آفتاب سوختگی کمک خواهد کرد.

 

تعداد کلمات مطلب: 458

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

کنترل چربی پوست با 10 ترفند ساده و کاربردی

در فصل گرم تابستان، کنترل چربی پوست عملاً دشوار است. تابستان با گرمای بسیار بالایی همراه ا…