کوشن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از پنکک مایع

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کوشن یا پنکک مایع یکی از جدیدترین محصولات آرایشی است که در میکاپ‌های کره‌ای بیشتر دیده می‌شود.

کوشن یا پنکک مایع یک محصول آرایشی جدید است که بیشتر میکاپ آرتیست‌ها و بلاگرهای کره‌ای از آن استفاده می‌کنند. با این پنکک مایع دیگر نیازی به استفاده از کرم پودر، بی بی کرم، ضدآفتاب و پرایمر نیست. در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم درباره کوشن، مزایا و معایب و روش استفاده از آن بگوییم. همچنین پیشنهاد می‌کنیم از مقاله راز جوانی کره‌ای‌ها حتماً دیدن کنید تا پوستی شاداب و براق داشته باشید.

مزایای استفاده از کوشن

به طور کلی استفاده از کوشن به دلیل به همراه داشتن پد و آیینه داخلی بسیار آسان است. همین موضوع باعث می‌شود تا اکثر افراد از آن به عنوان یک وسیله آرایش همراه استفاده کنند. اما دلایل دیگری نیز به محبوبیت آن اضافه کرده است:

سهولت استفاده

کوشن‌ها به دلیل طراحی منحصربه‌فردی که دارند و استفاده از آن‌ها بسیار آسان است، به یکی از بهترین محصولات آرایشی تبدیل شده‌اند. به همراه داشتن آیینه در این محصول به شما این امکان را می‌دهد که در هر مکان و بدون نیاز به ابزار اضافی، آرایش کنید و آراسته به نظر برسید.

کوشن چیست

 

قابلیت حمل و نقل

بسته‌بندی کوچک و سبک کوشن‌ها باعث می‌شود تا به راحتی در کیف دستی جا شوند. این ویژگی برای افرادی که نیاز به تجدید آرایش در طول روز دارند یا در سفر هستند بسیار مفید است. شما می‌توانید در هر زمان و مکانی آرایش خود را تجدید کنید.

یک تیر و چند نشان

کوشن‌ها معمولاً حاوی ترکیباتی مانند ضد آفتاب، مرطوب‌کننده و ویتامین‌ها هستند که از پوست در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کنند و به آن طراوت و شادابی می‌بخشند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که بتوانید از چندین محصول به طور همزمان استفاده کنید و به پوست خود رسیدگی کنید.

مطلب پیشنهادی:  این لکه جان سخت را با ۷ روش راحت پاک کنید

کوشن

معایب استفاده از کوشن

مانند هر محصول آرایشی دیگر، کوشن نیز معایبی به همراه دارد. اگر به طور منظم از این محصول استفاده کنید، ممکن است منافذ پوستتان مسدود شود و در نتیجه دچار جوش آکنه شوید.

احتمال بروز جوش

اگر پد کوشن به طور مرتب تمیز نشود، ممکن است باعث تجمع باکتری‌ها و بروز جوش و آکنه شود. بنابراین توصیه می‌کنیم پد مورداستفاده را روزانه با آب گرم و شوینده ملایم بشویید.

پنکک مایع

انسداد منافذ پوست

استفاده مداوم و روزانه از کوشن ممکن است باعث انسداد منافذ پوست و بروز جوش و لک شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که همیشه قبل از خواب آرایش خود را کاملاً پاک کنید. ضمن اینکه بهتر است اگر از این پنکک مایع به طور روزانه استفاده می‌کنید، حتماً استفاده از لایه‌بردار را به روتین هفتگی خود اضافه کنید.

طرز استفاده از کوشن

  • ابتدا پد آرایشی را به آرامی بر روی کوشن فشار دهید تا مقدار مناسبی از محصول به پد منتقل شود.
  • با ضربات آرام پد و محتویات آن را بر روی پوست منتقل کنید.
  • این کار را تا زمانی که پوشش یکدستی بر روی صورتتان به وجود بیاید ادامه دهید.

 

کوشن به دلیل سهولت در استفاده، قابل حمل بودن و ترکیبات چندکاره‌ای که دارد موردتوجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این محصول برای آرایش روزانه و سریع مناسب است اما به شرطی که استفاده از لایه‌بردار و شستشوی مداوم پد آن را در روتین داشته باشید.

تعداد کلمات مطلب: 517

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

اصول با کلاس صحبت کردن را بیاموزید

با کلاس صحبت کردن مهارتی است که نیازمند تمرین و توجه به جزئیات است. در ادامه با مجله دلتا …