طرز تهیه رب آلبالو، در ده دقیقه

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طرز تهیه یک رب ترش و ملس برای خورشت و مرغ با آلبالو.
رب آلبالو

رب آلبالو، رب ترش و خوشمزه‌ای است که با آلبالو تازه درست می‌شود و جایگزین بسیار خوبی برای رب انار به حساب می‌آید و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از این رب برای مرغ و یا خورشت آلو استفاده کنند. این رب، علاوه بر رنگ بسیار جذابی که دارد، طعم فوق‌العاده‌ای را به غذای شما خواهد داد. ما در مجله دلتا، طرز تهیه رب آلبالو را مرحله به مرحله آموزش می‌دهیم.

مواد مورد نیاز

شما برای تهیه رب آلبالو، به آلبالو تازه (3 تا 4 کیلوگرم) و نمک (1 تا 2 قاشق چای خوری) نیاز دارید.

رب آلبالو

مرحله به مرحله تهیه رب آلبالو

  1. مرحله اول: آماده سازی آلبالوها

در ابتدا، نیاز است که آلبالوها به خوبی شسته شوند و ساقه و برگ هم، جدا شوند. آلبالوها را داخل یک قابلمه بریزید و به اندازه نصف لیوان، آب اضافه کنید و روی شعله متوسط گاز قرار دهید. بگذارید آلبالوها کامل بپزند و نرم شوند. بعد از این که از نرم شدن آلبالوها مطمئن شدید، زیر قابلمه را خاموش کنید تا سرد شوند.

  1. مرحله دوم: صافی

زمانی‌که آلبالوها می‌پزند، آب آن‌ها خارج می‌شود. در این مرحله، آلبالوهای پخته شده را درون یک صافی بریزید و با قاشق آن‌ها را فشار دهید تا زمانی‌که فقط هسته و پوست داخل صافی باقی بماند و گوشت و آب آلبالو از صافی عبور کند.

  1. مرحله سوم: جوشاندن

عصاره صاف شده را مجدد داخل قابلمه بریزید و شعله گاز را روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب به جوش بیاید. در این مرحله، شاهد تشکیل کف خواهید بود که نیاز است کف‌ها را به دقت و با استفاده از قاشق، جدا کنید و دور بریزید.

مطلب پیشنهادی:  جاذبه های گردشگری قشم را بشناسید

حرارت گاز را پایین بیاورید و نمک را اضافه کنید. در این مرحله، نیاز است که رب را مدام هم بزنید تا مایع غلیظی بدست آید. زمانی که احساس کردید رب به غلظت مناسبی رسیده، آن را بچشید تا میزان شوری دست‌تان بیاید.

رب آلبالو

  1. مرحله چهارم: تهیه رب

شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید رب کامل خنک شود. سپس، آن را داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و درب را محکم ببندید و داخل یخچال بگذارید.

نکات طلایی تهیه رب آلبالو

  • با اینکه می‌توانید برای تهیه این رب از آلبالوی فریز شده استفاده کنید، اما بهتر است آلبالوی تازه استفاده کنید.
  • حتما کف روی آلبالوها بعد از جوش آمدن را بگیرید تا رب، شفاف‌تر باشد.
  • هر چه رب غلیظ‌تر باشد، طعم آن بهتر خواهد بود.

تقریبا دو ساعت زمان می‌برد تا رب آلبالو تهیه شود. از این رب می‌توانید در تهیه غذاهایی مانند دلمه، خورشت آلو و مرغ استفاده کنید. حتی بسیاری از خانم‌ها این رب را به عنوان چاشنی به مایه ماکارونی هم اضافه می‌کنند.

 

 

تعداد کلمات مطلب: 434

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه ترشی انبه تند به سبک جنوبی ها

ترشی انبه یکی از خوشمزه‌ترین ترشی‌ها است که از آسیای جنوبی و جنوب شرقی وارد ایران شده است.…