ماسک جوانساز خانگی با طالبی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با استفاده از میوه طالبی، به راحتی در منزل، ماسک جوانساز بسازید و از پوستی شفاف و نرم لذت ببرید.
ماسک صورت خانگی

ماسک صورت خانگی، یکی از روش‌های موثر در جوانسازی و شفاف شدن پوست است که با این کار، آبرسانی به بافت پوست بیشتر می‌شود و انواعی از ویتامین‌ها به عمق پوست نفوذ می‌کنند. خوشبختانه، تمامی ویتامین‌های مورد نیاز پوست، در انواعی از میوه‌ها موجود هستند و به راحتی می‌توانیم ماسک‌های طبیعی را خودمان در خانه آماده کنیم. ما در مجله دلتا، قصد داریم شما را با فواید میوه طالبی و تهیه این ماسک صورت خانگی آشنا کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

ماسک صورت خانگی

فوانید ماسک صورت خانگی با طالبی

طالبی، میوه‌ای است سرشار از ویتامین‌هایی مانند A، C، E و K که همگی برای بازسازی و جوانسازی پوست مفید و مهم هستند و استفاده از ماسک این میوه، قطعا به بهبود کلاژن سازی و نرم و درخشان شدن پوست کمک خواهد کرد. از جمله مزایای استفاده از ماسک طالبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آبرسانی به پوست
  • شادابی و جوانسازی پوست
  • بهبود چین و چروک‌های پوستی
  • افزایش کلاژن سازی و و ترمیم پوست
  • رفع خشکی پوست
  • بهبود علائم اگزما و رفع جوش
  • درمان لک‌های پوستی

تهیه ماسک صورت خانگی با طالبی

ماسک صورت خانگی با طالبی را می‌توانید با مواد زیر به راحتی در خانه تهیه کنید.

  1. ماسک طالبی با ماست و زرده تخم مرغ

این نوع ماسک صورت خانگی به رفع لک‌های پوستی کمک می‌کند و پوست شفاف‌تری خواهید داشت. تنها کافی است طالبی را کامل له کرده و ماست و زرده تخم مرغ به آن اضافه کنید و سپس ماسک را به تمام قسمت‌های پوست بزنید. اجازه دهید مواد به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست بمانند و سپس با آب نسبتا خنک بشویید.

  1. ماسک طالبی با عسل

طالبی و عسل را به خوبی با هم مخلوط کنید تا ترکیب خمیری شکل بدست آید. سپس آن را روی پوست صورت و گردن بزنید و بعد از 20 دقیقه با آب بشویید. این ماسک صورت را می‌توانید دو تا سه بار در هفته استفاده کنید و نکته مهم این است که بعد از هر بار استفاده، حتما از کرم مرطوب کننده و آبرسان هم استفاده کنید تا شاهد نرم شدن و رفع خشکی پوست باشید.

مطلب پیشنهادی:  غول‌پیکرترین مولکول دنیا را با چشم غیر مسلح اینجا ببینید!

ماسک صورت خانگی

  1. ماسک طالبی با شیر خشک

اگر می‌خواهید پوست روشن و شفاف‌تری داشته باشید، طالبی را با شیر خشک، داخل مخلوط کن بریزید تا ترکیب کاملا یکدستی به دست آید. سپس ماسک را روی تمام قسمت‌های صورت، به جز دور چشم‌ها بزنید و بعد از 20 دقیقه، با آب سرد بشویید. بهتر است بعد از شستن ماسک، از نرم کننده مناسب نیز استفاده شود.

  1. ماسک طالبی با جو دوسر

1 قاشق غذاخوری جو دوسر آسیاب شده را با طالبی و مقداری زردچوبه، مخلوط کنید و هم بزنید تا ترکیب خمیری به دست آید. این ماسک را باید به صورت دورانی و به مدت 5 دقیقه، روی پوست صورت ماساژ دهید و سپس با آب خنک بشویید. این ماسک، خاصیت لایه برداری دارد و تمام سلول‌های مرده را از روی پوست برمی‌دارد و شاهد درخشان شدن پوست و رفع جوش‌ها نیز خواهید بود.

تعداد کلمات مطلب: 489

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

طرز تهیه ترشی انبه تند به سبک جنوبی ها

ترشی انبه یکی از خوشمزه‌ترین ترشی‌ها است که از آسیای جنوبی و جنوب شرقی وارد ایران شده است.…