3 غذای کمپینگ ساده و مقوی + 5 دستور مرینیت مرغ کبابی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
غذای کمپینگ نیازمند این است که ساده، مقوی و حمل آسانی داشته باشد. ضمن اینکه لازم است ارزش غذایی این غذای کمپینگ طوری باشد که انرژی لازم برای فعالیت‌های کمپینگ را ایجاد کند.
غذای کمپینگ

پیدا کردن غذای کمپینگ ساده و مقوی که بتواند انرژی موردنیاز را تامین کند و از طرفی نگهداری و امکان حمل آن آسان باشد کمی سخت است. در فصل بهار و تابستان هم طبیعت به قدری زیبا و وسوسه‌انگیز می‌شود که با کمترین و محدودترین زمان دلمان می‌خواهد کمپینگ برویم. در این مقاله می‌خواهیم 3 غذای کمپینگ ساده و مقوی برای 3 وعده غذایی روزانه شما معرفی کنیم تا یک روز را در آغوش طبیعت باشید.

صبحانه

اگر اهل تغذیه سالم و رژیمی باشید، با دستورهای اوت میل آشنا هستید. اوت میل یکی از سوپرفودها محسوب می‌شود که ارزش غذایی بالایی دارد و اکثر ورزشکاران آن را در وعده‌های غذایی خود گنجانده‌اند. این خوراکی خوشمزه را می‌توانید به صورت سرد و گرم نوش جان کنید و دستورهای متفاوتی از آن را امتحان کنید.

صبحانه سرد

کافی است کمی جوپرک را داخل یک کاسه شیر بریزید و کمی آجیل و مغز به آن اضافه کنید. سپس به آن کمی عسل یا سیروپ موردعلاقه اضافه کنید و میوه‌های موردعلاقه‌تان را خرد کنید و داخل کاسه بریزید. پیشنهاد می‌کنیم برای خوشمزه و مقوی‌تر شدن این اوت میل کمی کینوا یا دانه چیا به آن اضافه کنید.

اوت میل کمپینگ

صبحانه گرم

برای تهیه جو پرک گرم می‌توانید یک پنکیک خوشمزه با آن درست کنید. به این صورت که یک تخم مرغ، مقداری شیر و روغن و جوپرک را باهم ترکیب می‌کنیم و داخل ماهیتابه می‌ریزیم تا بپزد. برای نتیجه بهتر می‌توانید کمی آجیل هم به این ترکیب اضافه کنید و در آخر کمی عسل روی پنکیک بریزید.

پنکیک کمپینگ

ناهار

برای اکثر ما ایرانی‌ها، کمپینگ به معنی حضور یک وعده غذای کبابی است. حمل کردن گوشت و پخت آن سخت و زمان‌بر است اما گوشت مرغ خیلی راحت‌تر است. بنابراین به پیمان نانوشته حضور کباب برای غذای کمپینگ پایدار خواهیم بود و در ادامه چند دستور مرینیت مرغ را می‌گوییم.

مرینیت مرغ

مواد لازم:

  1. 2 قاشق غذاخوری خردل + نصف فنجان آبلیمو + یک فنجان روغن زیتون + نمک
  2. 2 قاشق چایخوری سرکه + 1 قاشق چایخوری نمک + 1/4 فنجان روغن زیتون + 1 قاشق چایخوری پودر سیر + 1 قاشق چایخوری پونه کوهی خشک شده
  3. 2 حبه سیر خرد شده + 1/4 فنجان فلفل سبز تند + نصف فنجان پیاز خرد شده + 1 قاشق غذاخوری زیره سبز + 1 قاشق غذاخوری فلفل قرمز
  4. 2 قاشق غذاخوری آبلیمو +  50 گرم آناناس خرد شده + 1 قاشق چایخوری پودر زنجبیل + 2 حبه سیر خرد شده + 2 قاشق چایخوری سرکه + فلفل به میزان موردعلاقه + آب آناناس در صورت دلخواه
  5. 1 قاشق غذاخوری سیر خرد شده + نصف فنجان سس سویا + 2 قاشق چایخوری روغن کنجد + 3 قاشق غذاخوری زنجبیل تازه خرد شده + 1/4 فنجان شکر قهوه‌ای + 1 قاشق چایخوری فلفل سیاه
مطلب پیشنهادی:  مزایا شستن صورت با فیس واش

طرز تهیه:

برای مرینیت مرغ با مواد گفته شده کافی است 5 کیسه زیپ‌دار بردارید و مقدار مرغ دلخواهتان را داخل هر کیسه بریزد. سپس ترکیبات هر شماره را داخل یک کیسه جدا بریزید و اجازه دهید چند ساعت استراحت کند. بعد از مرینیت مرغ آن‌ها را تکه تکه کنید و سیخ بکشید. پیشنهاد می‌کنیم ترکیبات داخل سس مرینیت مانند آناناس یا فلفل را همراه با مرغ به سیخ بکشید تا علاوه بر خوش‌طعم شدن، از آن‌ها هم میل کنید. حتی می‌توانید به جای کباب کردن، آن‌ها را گریل کنید تا خوشمزه‌تر شود.

شام

برای وعده شام، یک غذای کمپینگ ساده و محبوب را پیشنهاد می‌کنیم. کمی سوسیس، یک کنسرو لوبیا و به مقدار دلخواه سیب زمینی بردارید و با باقی‌مانده آتش، یک شام خوشمزه میل کنید. به این ترکیب می‌توانید تخم مرغ نیمرو هم اضافه کنید و لذت ببرید.

غذای کمپینگ

در این مقاله از مجله دلتا 5 دستور مرینیت مرغ و 3 پیشنهاد برای غذای کمپینگ به شما دادیم تا طبیعت‌گردی خوشمزه‌ای را تجربه کنید. امیدواریم لحظات خوشی را در کمپینگ داشته باشید.

تعداد کلمات مطلب: 623

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه ترشی انبه تند به سبک جنوبی ها

ترشی انبه یکی از خوشمزه‌ترین ترشی‌ها است که از آسیای جنوبی و جنوب شرقی وارد ایران شده است.…