ترمیم سریع سوختگی مو بعد از دکلره، در خانه

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
احیا و ترمیم آسیب دیدگی و سوختگی موی دکلره شده، در کمترین زمان ممکن و با راهکارهای خانگی.
سوختگی مو بعد از دکلره

سوختگی مو بعد از دکلره، یکی از موارد شایعی است که برای بسیاری از خانم‌ها پیش می‌آید. مویی که تازه دکلره می‌شود، براق است، اما گاهی ممکن است با خشک شدن یا موخوره شدن موها روبرو شوید و تکرار دکلره و بعد از آن، استفاده از سشوار و اتو می‌تواند آسیب‌های بیشتر و سوختگی موها را به همراه داشته باشد. مشکلی که به راحتی نمی‌توان از شر آن خلاص شد. اگر شما هم جزء آن دسته از خانم‌هایی هستید که طرفدار رنگ روشن هستید و دچار سوختگی مو بعد از دکلره شده‌اید، با مجله دلتا همراه باشید تا راهکارهای ترمیم سریع در خانه را به شما آموزش بدهیم.

سوختگی مو بعد از دکلره

روش‌های موثر در ترمیم سوختگی مو بعد از دکلره

دکلره باعث می‌شود فولیکول مو باز شود و به ساقه مو نفوذ پیدا کند تا مو رنگ باز کند و مواد دکلره به حدی قوی هستند که مو آسیب می‌بیند و حالت وز پیدا می‌کند و ممکن است زیبایی خود را از دست بدهد. در چنین مواقعی، بیشتر خانم‌ها به فکر کوتاه کردن موهای خود می‌افتند، اما توجه داشته باشید که با چند راهکار خانگی، می‌توانید به ترمیم سریع سوختگی مو بعد از دکلره کمک کنید.

  1. از نرم کننده استفاده کنید.

تمامی خانم‌هایی که موهای دکلره دارند، باید از نرم کننده‌های مناسب استفاده کنند، چرا که این محصولات، حاوی موادی هستند که به لایه‌های عمیق‌تر مو نفوذ کرده و موهای آسیب دیده و سوخته را از درون ترمیم می‌کنند. توجه داشته باشید که نوع نرم کننده را متناسب با نوع موی خود انتخاب کنید. برای موهای آسیب دیده و سوخته، درمان 4 هفته‌ای در نظر گرفته می‌شود و اگر بعد از این مدت، تغییر چندانی را احساس نکرید، استفاده را ادامه بدهید، چون ممکن است میزان سوختگی بیشتر باشد.

  1. روغن‌های گیاهی به موها بزنید.

  • روغن نارگیل، یکی از موثرترین روش‌های ترمیم سوختگی مو بعد از دکلره است که یک مرطوب کننده طبیعی به حساب می‌آید و رطوبت از دست رفته مو برمی‌گردد. روغن را به موها بزنید، بگذارید سه ساعت روی مو باقی بماند و بعد با آب ولرم بشویید. در صورتی که بتوانید موها را ماساژ بدهید، تاثیر بیشتری هم خواهد داشت.
  • روغن آرگان، دیگر روغن طبیعی است که حاوی ویتامین A و E است که موهای سوخته را ترمیم می‌کند و از شکستگی موها پیشگیری خواهد کرد.
  • روغن بادام، به ترمیم موهای آسیب دیده شما کمک می‌کند. بهتر است روزانه، چند قطره از روغن را به موها بزنید تا متوجه تغییرات در موی خود شوید.
مطلب پیشنهادی:  چند مورد از دیدنی‌های نوشهر و چالوس در پاییز

سوختگی مو بعد از دکلره

  1. ماسک موی خانگی بسازید.

  • ماسک آووکادو. آووکادو را با یک عدد تخم مرغ خوب هم بزنید و اجازه دهید تا نیم ساعت روی موها بماند.
  • ماسک تخم مرغ. سفیده تخم مرغ را با مقداری آبلیمو ترکیب کرده و به موها بزنید.
  • ماسک موز. ترکیب موز با روغن زیتون، به ترمیم سریع سوختگی مو بعد از دکلره کمک می‌کند.
  • ماسک کره. موهای سوخته و خشک شده خود را به کره آغشته کرده و بعد از نیم ساعت، به خوبی با آب ولرم بشویید.
  1. از استحمام با آب داغ خودداری کنید.

توجه داشته باشید که داغی و حرارت دادن موها بعد از دکلره، خود باعث سوختگی بیشتر مو می‌شود، پس با آب داغ استحمام نکنید. آب سرد، کوتیکول‌های مو را می‌بندد و رطوبت از دست رفته مو باز خواهد گشت.

امیدواریم این مطلب برای‌تان مفید باشد.

 

تعداد کلمات مطلب: 539

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی!

تاکنون درباره شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی چیزی شنیده‌اید؟ علم جدید و تحقیقات گسترده نشان…