بحث داغ تاریخ انقضای لوازم آرایشی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدت زمان ماندگاری و سالم ماندن لوازم آرایشی بهداشتی، از جمله مواردی است که باید به آن اهمیت داده شود.
تاریخ انقضای لوازم آرایشی

توجه به تاریخ انقضای لوازم آرایشی و بهداشتی، یکی از موارد بسیار مهمی است که باید به آن اهمیت داده شود. تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی که استفاده می‌کنیم، حاوی انواعی از نگهدارنده‌ها و مواد فعال هستند که یک طول عمر مفیدی دارند و اگر از زمانش بگذرد، دیگر کارایی قبل را نخواهند داشت و می‌توانند مشکلات متعددی را برای‌تان ایجاد کنند. اما از کجا متوجه شویم که این محصولات فاسد و منقضی شده‌اند؟ ما در مجله دلتا، به بررسی کامل تاریخ انقضای لوازم آرایشی بهداشتی خواهیم پرداخت.

تاریخ انقضای لوازم آرایشی

منظور از تاریخ انقضای لوازم آرایشی چیست؟

زمانی‌که صحبت از تاریخ انقضای لوازم آرایشی می‌شود، منظور مدت زمانی است که یک محصول کاملا سالم است و تاثیر و عملکرد خود را دارد که در بیشتر محصولات، این تاریخ روی بسته بندی نوشته شده است. مدت زمان و شرایط نگهداری هر محصول متفاوت است و به شرکت تولید کننده هم بستگی دارد و عمدتا با علامت POA مشخص می‌شود که نشان می‌دهد تا چه مدت بعد از باز شدن محصول، می‌توانید از آن استفاده کنید.

به طور کلی، محصولات خارجی 2 تا 3 سال تاریخ انقضا دارند. محصولات پوستی را هم می‌توانید به مدت 30 ماه قبل از باز شدن و به مدت 10 تا 12 ماه بعد از باز شدن، استفاده کنید. برای محصولات چشمی نیز تاریخ انقضای 3 ماه در نظر گرفته می‌شود.

طول عمر و تاریخ انقضای محصولات آرایشی

تاریخ انقضای هر محصول آرایشی و بهداشتی متفاوت است و عواملی از قبیل دمای نگهداری، در معرض بودن با رطوبت و دیگر پارامترها دخیل هستند، اما به طور کلی، عمر مفید استفاده از این محصولات به شرح زیر می‌باشد.

  • رژ لب و برق لب: 18 تا 20 ماه
  • کانسیلر و کرم پودر: 12 تا 18 ماه
  • خط چشم و ریمل: 3 تا 6 ماه
  • مداد ابرو: 20 ماه
  • لوسیون بدن: 12 ماه
  • پاک کننده‌ها و تونر: قبل از باز شدن 30 ماه، بعد از باز شدن 12 ماه
  • ماسک‌های ورقه‌ای: 2 تا 3 سال که توصیه می‌شود به محض باز شدن، استفاده شوند.
  • کرم‌های روز و شب: 6 تا 9 ماه
مطلب پیشنهادی:  ژله خرده شیشه با شیر و 3 نکته مهم که باید بدانید + ویدئو

تاریخ انقضای لوازم آرایشی

تشخیص اتمام تاریخ انقضای لوازم آرایشی

همان طور که گفتیم، در بیشتر موارد تاریخ انقضای هر محصول روی بسته بندی درج می‌شود، اما اگر درج نشده بود و یا ناخوانا بود، حتما به موارد زیر توجه کنید:

  • خشک شدن ریمل به معنای این است که مدت زمان مصرف به اتمام رسیده و دیگر نباید از آن استفاده کنید. استفاده از روش‌هایی مانند ریختن آب یا روغن داخل ریمل، برای استفاده مجدد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.
  • در صورت مشاهده لک‌هایی از چربی بر روی محصولات پودری مانند کانسیلر، پنکک و یا کرم پودر، دیگر از آنها استفاده نکنید.
  • در صورتی که بعد از استفاده از کرم دور چشم یا محصولات چشمی، با علائمی مانند خشکی یا سوزش چشم مواجه شدید و مدت طولانی است که از آن محصول استفاده می‌کنید، این امکان وجود دارد که تاریخ انقضای آن فرا رسیده باشد.
  • در صورتی که احساس کردید، رنگ و بوی کرم بعد از گذشت یک سال، تغییر کرده است و یا روی پوست نمی‌ماند و تاثیر چندانی ندارد، به احتمال زیاد فاسد شده است.

با توجه به موارد گفته شده می‌توانید از تاریخ انقضای محصولات آرایشی باخبر شوید و همواره توصیه می‌شود که این محصولات را در جای مناسب قرار دهید و از اشتراک آن‌ها با دیگران خودداری کنید.

 

تعداد کلمات مطلب: 549

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی!

تاکنون درباره شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی چیزی شنیده‌اید؟ علم جدید و تحقیقات گسترده نشان…