برای حفظ بهداشت پوست، استفاده از صابون را کنار بگذار!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای شستن بدن از محصولاتی استفاده کنید که حاوی نرم کننده و آبرسان هستند و به نرم شدن پوست و حفظ بهداشت کمک می‌کنند.
بهداشت پوست

بهداشت پوست و مراقبت از سلامت پوست، از اهمیت بالایی برخوردار است و این‌ گونه نیست که بگوییم تنها با استحمام، پوست سالم و تمیزی خواهیم داشت. عموم مردم برای شستن بدن از صابون استفاده می‌کنند، اما این روزها محصول جدیدی روانه بازار شده که رایحه‌های مختلفی دارد و به نرم شدن پوست هم کمک می‌کند. اما چه ترکیباتی در شامپو بدن وجود دارد و چگونه باید مصرف شود؟ ما در مجله دلتا به بررسی کامل تاثیر شامپو بدن بر بهداشت پوست خواهیم پرداخت. در ادامه همراه ما باشید.

بهداشت پوست

 

شامپو بدن چیست؟

شامپو بدن، صابون مایعی است که حاوی ترکیبات شوینده است و هر گونه چربی و کثیفی را از روی پوست برمی‌دارد. این محصول معطر به صورت ژل یا صابون مایع در دسترس است و برای انواع مختلف پوست‌ها عرضه و تولید شده است. از آن‌جایی که در ترکیب این محصول از مواد شوینده فعال استفاده شده، توصیه می‌شود تنها برای شستن بدن مورد استفاده قرار بگیرد.

برای استفاده از این محصول، تنها کافی است مقداری از آن را کف دست و یا بر روی لیف ریخته و بدن را با آن بشویید. در روزهای گرم تابستان، یک استحمام ساده نمی‌تواند آثار تعریق و چربی را به تنهایی از روی بدن شما پاک کند، پس نیاز است که از شامپو بدن استفاده کنید تا پوست، عمیق‌تر شسته شود و به حفظ بهداشت پوست نیز کمک شود.

تاثیر شامپو بدن بر بهداشت پوست

شامپو بدن اثرات فوق‌العاده‌ای را برای بهداشت پوست به همراه دارد، به گونه‌ای که توصیه می‌شود کمتر از صابون‌ها که حاوی مواد شیمیایی هستند، استفاده شود. از جمله این تاثیرات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کمک به پاکسازی پوست

یکی از مهمترین اثرات استفاده از شامپو بدن بر بهداشت پوست، این است که هر گونه آلودگی و یا چربی ناشی از تعریق را از روی پوست بر می‌دارد، در نتیجه، احتمال بروز مشکلات پوستی از جمله جوش و آکنه نیز کم می‌شود.

  1. لایه برداری پوست

برخی از شامپوهای بدن، حاوی اسکراب هم هستند که نقش لایه بردار دارند و سلول‌های مرده را از روی پوست برمی‌دارند.

  1. رفع بوی بد بدن

این محصولات در انواعی از رایحه‌ها در بازار در دسترس هستند که می‌توانند بوی بد بدن ناشی از تعریق را بگیرند. شما می‌توانید بسته به سلیقه خود، هر رایحه‌ای که دوست دارید را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی:  آبشار بیشه، تکه‌ای جدا شده از بهشت برین

بهداشت پوست

  1. تنظیم شدن PH پوست

PH پوست باید همیشه در حالت تعادل باشد تا میزان رطوبت پوست حفظ شود و راه ورود میکروب‌ها و عوامل بیماری‌زا به پوست بسته شود. شامپو بدن نه تنها PH پوست را تنظیم می‌کند، بلکه مانع خشکی پوست و التهاب خواهد شد.

  1. آبرسانی پوست

عمدتا شامپو بدن‌ها حاوی موادی همچون گلیسیرین و آلوئه ورا هستند که هر دو نقش آبرسانی دارند و به نرم شدن پوست و حفظ رطوبت کمک می‌کنند. افرادی که پوست خشک دارند و یا در مناطقی زندگی می‌کنند که آب و هوای خشکی دارد، بهتر است شامپو بدن‌هایی را انتخاب کنند که حاوی گلیسیرین هستند.

پس برای حفظ بهداشت پوست و کمک به آبرسانی بیشتر، استفاده از شامپو بدن را جایگزین شامپو بدن کنید تا شستشوی عمیق‌تر پوست انجام شود و پوست نرم‌تری داشته باشید.

 

تعداد کلمات مطلب: 514

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خواص هلو برای کبد چرب

    خواص هلو برای کبد چرب

    خواص هلو برای کبد چرب بی‌نظیر بوده و افراد می‌توانند با استفاده از این میوه خوشمزه از شر ا…
  • نوشیدنی برای هضم غذا

    بهترین نوشیدنی برای هضم غذا

    بهترین‌ نوشیدنی برای هضم غذا چیست؟ پس از یک وعده غذایی، انتخاب نوشیدنی مناسب می‌تواند تأثی…
  • فواید پوست لیموترش

    خواص پوست لیموترش برای مو

    از فواید پوست لیموترش برای مو نباید غافل نشوید! لیموترش، ماده طبیعی است که به دلیل خواص بی…
بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

میکاپ ابرو؛ راهکاری ساده برای داشتن ابروهای زیبا

میکاپ ابرو به مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و روش‌هایی گفته می‌شود که برای شکل‌دهی، پر کردن، و تعر…