لیست غذاهای خوشمزه و راحت برای ناهار

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر زمان کمی برای طبخ ناهار دارید و یا نمی‌دانید که برای ناهار چی درست کنید، این مطلب را از دست ندهید.
لیست غذا برای ناهار

یکی از مووعات چالش برانگیز برای بسیاری از خانم‌ها، انتخاب غذا و درست کردن آن است؛ خصوصا اگر زمان کمی برای آشپزی داشته باشند و یا اعضای خانواده در انتخاب غذا بسیار سخت‌گیر باشند؛ در چنین مواقعی است که از خود می‌پرسند که برای ناهار چی درست کنم؟ در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا لیست غذا برای ناهار را در اختیار شما قرار دهیم؛ غذاهایی که در این لیست قرار دارند، بسیار کم هرینه هیتند و در مدت زمان کمی آماده می‌شود.

معرفی لیست غذاهای ایرانی ساده

اگر در خانه گوشت به مقدار لازم ندارید و یا دوست دارید یک وعده غذا سریع و راحت درست کنید؛ در ادامه لیستی از غذاهای متنوع را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید در وعده‌های شام و ناهار از آن استفاده کنید.

  • کله جوش

کله9 جوش یکی الز غعذاهای سنتی و ساده است که به راحتی آماده می‌شود و می‌توانید از آن در وعده ناهار استفاده کنید؛ برای تهیه این غذای خوشمزه به 2 پیمانه کشک، 1 پیمانه گردو خشک شده، 2 عدد پیز، 2 قاشق نعنا خشک و به8 مقدار لازم نمک، فلفل سیاه و روغن نیاز دارید.

ابتدا پیازها را خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا طلایی و سبک شود؛ سپس مقداری زردچوبه و فلفل به پیاز اضافه کرده و چند دقیقه دیگر تفت دهید؛ بعد از طلایی شدن پیاز، نعناع خشک را اضافه کنید و سریع هم بزنید تا نسوزد. سپس گردوی خرد شده را به مخلوط اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید.

در نهایت کشک را در یک ظرف جداگانه با کمی آب رقیق کنید و بعد مخلوط کشک و آب را به پیاز، نعناع و گردو اضافه کنید و خوب هم بزنید؛ بگذارید تا مواد چند دقیقه با هم جوش بیایند و کاملاً ترکیب شوند؛ در آخر ۲ لیتر آب را به مواد اضافه کنید و بگذارید تا به جوش بیاید. بعد از به جوش آمدن، حرارت را کم کنید و اجازه دهید که کله جوش برای مدت حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم بپزد تا خوب جا بیفتد.

لیست غذا برای ناهار

  • عدسی لعاب‌دار و خوشمزه

عدسی یک غذای سنتی و مفید ایرانی است که در می‌توان آن را در لیست غذا برای ناهار جای داد؛ چرا که به دلیل دارا بودن فیبر و پروتئین بالا برای وعده‌ بسیار مناسب است؛ برای تهیه این غذای نانی خوشمزه به 2 پیمانه عدس، 1 عدد پیاز، 1 عدد هویج، 1 قاشق رب گوجه و به مقدار لازم نمک، فلفل سیاه و زردچوبه نیاز دارید.

در ابتدا عدس‌ها را بشویید و به مدت یک ساعت در آب ولرم خیس کنید تا زودتر پخته و نرم شوند؛ سپس پیاز خرد شده را در مقداری روغن تفت دهید تا طلایی شود و بعد سیر، ادویه و رب را به آن اضافه کنید وقتی که خامی رب گرفته شد، عدس را به همراه آب و سیب زمینی به آن اضافه کرده و اجازه دهید تا به غلظت لازم برسد.

مطلب پیشنهادی:  فیلم دیدن در این سینماهای عجیب هیچ‌وقت از یادتان نمی‌رود!

لیست غذا برای ناهار

  • آبگوشت سنتی ساده و مجلسی

آبگوشت یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای نانی برای ناهار است که معمولاً در تمام شهرهای ایران با دستور پخت‌ها متنوع آماده می‌شود؛ این غذا به دلیل داشتن مواد مغذی و چربی‌های موجود در آن موجب می‌شود تا در طول روز انرژی زیادی داشته باشید؛ بنابراین می‌تواند در لیست غذا برای ناهار جای داده شود.

در طرز تهیه انواع آبگوشت از گوشت گوسفندی، دنبه گوسفند، لوبیا سفید، نخود، پیاز، گوجه فرنگی، سیب زمینی و طعم‌دهنده‌های مختلف استفاده می‌شود که طرز تهیه بسیار راحتی دارد.

لیست غذا برای ناهار

  • کتلت گوشت چرخ کرده

به لیست غذا برای ناهار، کتلت گوشت چرخ کرده را هم اضافه کنید. این غذای ساده به خاطر مواد در دسترسی که دارد، معمولا جزو انتخاب‌های اول کسانی است که وقت زیادی برای درست کردن ناهار ندارند و مدام هم می‌پرسند ناهار چی بپزم.

برای  دانستن طرز تهیه کتلت ساده  کافی است سیب زمینی، گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، پیاز، ادویه‌های مختلف و نمک را به صورت رنده و پوره شده با هم مخلوط کرده و بعد آن‌ها را سرخ کنید تا دو طرف کتلت‌ها طلایی شوند.

لیست غذا برای ناهار

  • کوکوی ماکارونی

کوکو ماکارونی از آن دسته غذاهایی است که هم بچه‌ها و هم بزرگترها به آن علاقه دارند؛ کوکوی ماکارونی یک غذای بسیار سریع و آسان و خوشمزه برای ناهار است که هم در فر و هم در ماهیتابه به راحتی تهیه می‌شود.

برای تهیه می‌توانید مواد ماکارونی را مانند همیشه درست کرده و بع از آبکش کردن ماکارونی آن را با تخم مرغ مخلوط کرده و در تابه بیزید؛ سپس مواد آماده شده را به همراه پنیر پیتزا در وسط تابه ریخته و آن را در فر قرار دهید تا طلایی شود.

لیست غذا برای ناهار

  • سالاد الویه

سالاد الویه یک ناهار ساده، راحت و البته خوشمزه است که می‌تواند گزینه مناسبی برای قرار دادن در لیست غذا برای ناهار باشد؛ برای درست کردن سالاد الویه می‌توانید از ژامبون هم در کنار سینه مرغ ریش شده استفاده کنید تا طعم غذا لذیذتر شود.

تعداد کلمات مطلب: 804

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه ترشی انبه تند به سبک جنوبی ها

ترشی انبه یکی از خوشمزه‌ترین ترشی‌ها است که از آسیای جنوبی و جنوب شرقی وارد ایران شده است.…