جوجه ترش دیگی، غذای اصیل گیلانی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جوجه ترش یکی از انواع غذاهای پر طرفدار ایرانی است که متعلق به استان گیلان است. این کباب شباهت‌ زیادی به جوجه کباب دارد و طعمی مناسب ذائقه ایرانی‌ها دارد.
جوجه ترش گیلانی

یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌های درست کردن جوجه ترش گیلانی، تهیه آن در دیگ یا گمج است؛ که در این صورت به آن جوجه ترش دیگی یا گمجی یا گمج کباب می‌گویند. برای درست کردن جوجه ترش گیلانی به این روش فقط به یک دیگ یا گمج نیاز دارید. با دلتامگ همراه باشید. مطمئن باشید که این غذا بسیار خوشمزه‌تر از انواع جوجه کباب، مانند جوجه کباب با سس نارنج، جوجه کباب تابه ای جوجه کباب با رب گوجه فرنگی و … است.

مواد لازم برای تهیه جوجه ترش گیلانی

برای درست کردن این مرغ خوشمزه و متفاوت به :

  • 1 کیلو مرغ
  • 200 گرم گردو
  • 1 عدد پیاز
  • 2 قاشق رب انار
  • سبزی مخصوص جوجه ترش گیلانی در مجموع ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری (شامل: چوچاق، خالواش، کمی گشنیز، جعفری و مقدار خیلی کم تره)
  • به مقدار لازم نمک، فلفل سیاه و گلپر

نیاز است، تا یک جوجه ترش گیلانی اصیل را در خانه درست کنیم.

طرز تهیه جوجه کباب ترش فوق العاده

طر ز تهیه جوجه ترش گیلانی فوق العاده

 

  • مرحله اول

برای درست کردن جوجه ترش اصل گیلانی می‌توانید از تمام قسمت‌های مرغ استفاده کنید. به این ترتیب باید یک عدد مرغ یک کیلوگرمی را به صورت جوجه کبابی خرد کنید. بعد از خرد کردن مرغ به صورت جوجه کبابی آن را در یک قابلمه یا گمج بریزید. سپس با پیاز خرد شده، گردو، رب انار، رب گوجه و سبزی مخصوص مخلوط کنید. بعد از آن نمک، فلفل سیاه، گلپر و روغن مایع را به مرغ‌ها بیفزایید.

  • مرحله دوم
مطلب پیشنهادی:  مژه‌های خود را در خانه لیفت کنید

حدود ۲ تا ۴ ساعت به مرغ استراحت دهید. وقتی تمام مواد به خورد هم رفتند زمان آن است که جوجه ترش شمالی را بپزید. قابلمه حاوی مواد جوجه را روی شعله ملایم گاز بگذارید تا کم‌کم بپزد و جا بیفتد. این غذا برای پختن به آب نیاز ندارد. اما، در صورتی که احساس کردید در حال ته گرفتن است نصف فنجان آب جوشیده به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. جوجه ترش گیلانی دیگی باید روی شعله ملایم خوب بپزد تا جا بیفتد.

نکات مهم در طرز تهیه جوجه ترش گیلانی

نکات مهم در طرز تهیه جوجه ترش گیلانی

  • اگر سبزی شمالی مخصوص جوجه ترش در دسترس ندارید به جای آن می‌توانید از کمی نعناع خشک و سوسنبر به علاوه کمی گشنیز، جعفری و مقدار خیلی کم تره استفاده کنید. در مجموع به ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری سبزی برای این مقدار جوجه ترش گیلانی نیاز داریم.
  • کباب ترش گیلانی دیگی با فیله گوساله هم به همین ترتیب تهیه می‌شود. با این تفاوت که به یک لیوان آب برای پخت گوشت نیاز دارید.

تعداد کلمات مطلب: 409

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه خوشمزه‌ترین بستنی انبه در خانه

شاید برایتان جالب باشد که بستنی انبه را به بهترین شکل در خانه درست کنید. خبر خوبی که برایت…