ساده‌ترین روش تهیه رولت خامه ای در خانه

0
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر برای پخت رولت‌خامه ای دچار مشکل شدید و نمی‌دانید که مواد آن را چه اندازه بگیرید تا شیرینی شما خراب نشود، ما در این مطلب میزان مواد را با پیمانه به شما آموزش داده‌ایم.
رولت خامه ای

رولت خامه ای جزو آن دسته از شیرینی‌هایی است که طعم بسیار خوبی دارد و همه خصوصا بچه‌ها عاشق آن هستند؛ این شیرینی جذاب با طعم و شکل‌های متفاوتی در بازار موجود است؛ اما اگر یک مهمانی یا تولد پیش روی دارید، نیازی نیست از بیرون شیرینی تهیه کنید؛ چرا که خودتان به راحتی می‌توانید با تهیه چند قلم مواد، بهترین شیرینی خامه‌ای را درست کنید؛ برخلاف تصور طرز تهیه رولت خامه ای بسیار راحت است؛ ما در این مطلب از دلتامگ قصد داریم طرز تهیه رولت‌خامه ای با پیمانه را به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم برای رولت خامه ای

برای تهیه رولت‌خامه ای به سه عدد زرده تخم مرغ، یک چهارم لیوان فرانسوی شکر، یک چهارم لیوان روغن، یک چهارم پیمانه شیر، دو پیمانه آرد، نصف پیمانه خامه فرم گرفته، یک قاشق پودر قند و نصف قاشق چایخوری کرم تارتاریک نیاز دارید؛ لازم به ذکر است که از لیوان فرانسوی دسته‌دار نیز می‌توانید به عنوان پیمانه استفاده کنید.

تهیه رولت خامه ای در خانه

طرز تهیه رولت خامه ای با پیمانه

پخت رولت خامه ای در خانه راحت است و تنها نیاز است حین پخت به چند نکته توجه داشته باشید؛ برای مثال هنگام درست کردن رولت خامه ای باید زرده و سفیده را از هم جدا کنید و مراقب باشید که هیچ گونه روغنی یا چربی، قاطی سفیده تخم مرغ نشود و هنگام همزدن سفیده به خوبی ترکیب نمی‌شود؛ به همین دلیل بهتر است کاسه‌ای که قرار است سفیده را در آن بریزید را با یک دستمال کاغذی به خوبی تمیز کنید.

مرحله اول

در ابتدا لازم است که قالب رولت خامه ای را تهیه کنید؛ اندازه قالب مناسب برای رولت، ۳۳ در ۲۳ سانتی‌متر است؛ سپس تخم مرغ‌ها را بیرون از یخچال قرار دهید تا با محیط هم دما شود؛ در این فاصله فر را با دمای 190 درجه روشن کنید تا گرم شود؛ سپس در یک کاسه مناسب زرده و سفیده را از هم جدا کنید.

مرحله دوم طرز تهیه رولت خامه ای با لیوان فرانسوی

در این قسمت زرده‌های تخم‌مرغ را هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود؛ سپس روغن، شیر و وانیل را به آن اضافه کنید؛ اضافه کردن روغن به این ترکیب باعث می‌شود تا رولت انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشد.

طرز تهیه رولت خامه ای

مرحله سوم

در این مرحله از طرز تهیه رولت خامه ای آرد را سه بار الک کنید تا در نهایت مواد شما حالت منسجم‌تری داشته باشد؛ سپس آرد را به زرده تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید و مخلوط را در حدی هم بزنید که مواد ما صاف و یکدست شود.

مرحله چهارم

سفیده تخم مرغ‌ها را در کاسه بریزید و با همزن به آرامی هم بزنید و زمانی که روی سطح سفیده تخم‌مرغ حباب ایجاد شد، کرم تارتار را به آن اضافه و دوباره هم بزنید؛ چنانچه کرم تارتاریک در دسترس نداشتید می‌توانید از ابلیمو یا سرکه استفاده کنید؛ بعد از اضافه کردن کرم، سرعت همزن را زیاد کرده و آرام آرام شکر را به ان اضافه کنید و هم‌زدن را تا جایی ادامه دهید که سفیده پف کرده و براق شود و رد پره‌های همزن روی آن باقی بماند.

مطلب پیشنهادی:  نرگسی اسفناج با پنیر

مرحله پنجم

بعد از آماده شدن زرده و سفیده با استفاده از یک لیسک، یک سوم از سفیده را به زرده اضافه کنید؛ در ابتدا ممکن است مواد زرده شما کمی شل شود که جای نگرانی نیست و با اضافه کردن باقی سفیده‌ها و هم زدن آن‌ها مواد به یک غلظت مناسب می‌رسد.

مرحله ششم تهیه رولت خامه ای

قالب مورد نظر را چرب کرده کاغذ روغنی بیندازید و مواد خمیری آماده شده را درون قالب بریزید؛ سپس قالب را چند مرتبه به زمین بکوبید تا هوای میان آن خارج شود؛ قالب را به مدت 15 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید و وقتی که رنگ آن طایی شد، با یک جسم تیز خمیر را امتحان کنید و در صورت پخته شدن آن را از فر بیرون بیاورید؛ در این مرحله توجه داشته باشید برای اینکه خمیر رولت شما بعد از خنک شدن جمع نشود، حدود یک سانتی‌متر از اطراف آن را برش بزنید.

مرحله هفتم

در این مرحله تا نان رولت خنک می‌شود خامه آن را آماده کنید؛ برای تهیه خامه ابتدا کاسه ای که قرار است خامه را در ان درست کنید، چند ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود؛ سپس خامه را در کاسه بریزید و پودر قند را به آن اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا سفت شود و فرم بگیرد.

مرحله پایانی طرز تهیه رولت خامه ای

در این مرحله خامه را روی نان رولت بریزد و به کمک کاغذ روغنی خمیر را تا بزنید و به کمک همان کاغذ رول را فشار دهید تا کاملا سفت شود و انتهای کاغذ را ببندید؛ سپس کیک را با همان کاغذ روغنی در یخچال به مدت 6 ساعت استراحت دهید؛ در نهایت با استفاده از یک چاقوی دندانه‌دار انتهای آن را برش بزنید، سعی کنید که برش‌های ضخیمی داشته باشید و بعد از هربار بریدن یک برش، چاقو را خیس کرده و برش بعدی را بزنید؛ در نهایت برای تزیین رولت خامه ای نیز می‌توانید از پودر قند، پودر کاکائو و یا میوه دلخواه استفاده کنید؛ اگر به طرز تهیه شیرینی‌های مختلف علاقه دارید، طرز تهیه کروسان شکلاتی را مطالعه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 852

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

مربای فلفل خوشمزه و متفاوت

مربای فلفل یکی از مرباهای خاص و متفاوت است که ترکیبی جذاب از طعم‌های شیرین و تند را ارائه …