دمنوش زرشک را با این روش متفاوت درست کنید

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با تهیه دمنوش زرشک و استفاده روزانه یک لیوان از آن می‌توانید فشارخون خود را تا حد زیادی کنترل کنید.

دمنوش زرشک جزو دمنوش‌های خوشمزه‌ای است که در کنار ظاهر زیبا و وسوسه‌انگیز، برای بدن نیز بسیار مفید است؛ طرز تهیه چای زرشک بسیار متنوع است و افراد با توجه به ذائقه خود در کنار زرشک از مواد دیگری نیز استفاده می‌کنند. برای تهیه این دمنوش خوشمزه، می‌توانید از زرشک خشک و یا تازه نیز استفاده کنید؛ برای آشنایی با تهیه این نوع دمنوش، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه دمنوش زرشک

  • آب جوش                                  ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • زرشک                                     ۴ قاشق غذاخوری
  • نبات، عسل، دارچین                   در صورت تمایل به میزان لازم

دمنوش زرشک و عناب

طرز تهیه دمنوش زرشک

دمنوش زرشک در مدت زمان بسیار کمی آماده می‌شود؛ با تهیه مواد لازم شما می‌توانید برای 4 نفر از عزیزان خود این چای خوشمزه را درست کرده و در کنار لذت بردن از طعم بی‌نظیر آن، بدن خود را در برابر بیماری‌ها مقاوم کنید.

مرحله اول

در ابتدا برای هر نفر یک قاسق زرشک را در ظرف مناسب ریخته و به خوبی بشویید تا گردو خاک‌های آن از بین برود؛ سپس زرشک‌های شسته شده را در قوری ریخته و به ازای هر قاشق زرشک، یک لیوان آب به آن اضافه کنید.

مرحله دوم طرز تهیه دمنوش زرشک

اگر مشکل فشارخون ندارید، می‌توانید برای ملس کردن طعم دمنوش از عسل یا نبات استفاده کنید؛ در غیر این صورت از اضافه کردن آن‌ها در این مرحله از دمنوش خودداری کنید.

مرحله نهایی تهیه چای زرشک

بعد از اضافه کردن عسل یا نبات، اجازه دهید مواد به مدت ۲۰ دقیقه در قوری دم بکشد؛ بسیاری از افراد در این مرحله ترجیح می‌دهند چند عدد عناب را به دمنوش خود اضافه کنند و از خواص دمنوش زرشک و عناب باهم بهره‌مند شوند؛ در صورتی که از عناب استفاده می‌کنید، لازم است  به ازای هر یک لیوان دو عدد عناب در داخل قوری بریزید؛ در نهایت بعد از گذشت ۲۰ دقیقه دمنوش شما آماده است و می‌توانید از آن لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی:  اکبر جوجه اصل گلوگاه را با این روش در خانه آماده کنید

طرز تهیه دمنوش زرشک

خواص دمنوش زرشک

بسیاری از ما در طول روز از زرشک قرمز یا سیاه در غذاهای خود استفاده می‌کنیم؛ یا اینکه در فصلی که زرشک تازه وارد بازار می‌شود، مربا و شربت آن را تهیه کرده و از آن لذت می‌بریم؛ اما شما می‌توانید با تهیه چای زرشک در طول روز از فواید این ماده اعجاب‌انگیز بهره ببرید؛ از مهم‌ترین خواص این دمنوش عبارتند از:

کنترل فشارخون

فشارخون هنگامی ایجاد می‌شود که رگ‌ها متورم شده و خون به سختی درون آن جریان دارد؛ زرشک باعث رفع غلظت خون می‌شود بنابراین نوشیدن یک لیوان از دمنوش آن، می‌تواند فشار خون را به حالت طبیعی بازگرداند.

پیشگیری از سرطان با تهیه دمنوش زرشک

زرشک نیز همچون دیگر میوه‌های قرمز رنگ، دارای آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی همچون بربرین و ویتامین C است که مانع از رشد سلول‌های سرطانی می‌شود.

خواص دمنوش زرشک

جلوگیری از سرماخوردگی

با شروع فصل پاییز، سرماخوردگی در بین افراد شیوع بیشتری دارد؛ با توجه به اینکه میزان ویتامین c و B در زرشک زیاد است، با نوشیدن روزانه یک لیوان از این دمنوش بدن خود را در برابر بسیاری از بیماری‌ها مقاوم کنید.

دمنوش زرشک برای کبد

اگر با مشکل کبدچرب مواجه هستید، کافی است این دمنوش پرخاصیت را امتحان کرده و از فواید آن بهره‌مند شوید؛ دمنوش زرشک دارای ملیّن‌هایی است که باعث پاکسازی کبد و کیسه صفرا می‌شود و مشکلات گوارشی را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد؛ لازم به ذکر است که دمنوش زرشک طبع سرد بدن را کاهش می‌دهد که در نتیجه آن حرارت کبد نیز کاهش می‌یابد.

طرز تهیه دمنوش زرشک برای لاغری

اگر با مشکل اضافه وزن مواجه هستید، یکی از بهترین میوه‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن وزن خود را ثابت نگه‌دارید، زرشک است؛ با توجه به اینکه ماده‌ای به نام بربرین در زرشک وجود دارد، سوخت‎‎‌وساز بدن را افزایش می‌دهد و برای لاغری بسیار مناسب است؛ به همین جهت به این دمنوش، دمنوش لاغری نیز گفته می‌شود.

تعداد کلمات مطلب: 669

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

مربای فلفل خوشمزه و متفاوت

مربای فلفل یکی از مرباهای خاص و متفاوت است که ترکیبی جذاب از طعم‌های شیرین و تند را ارائه …