طرز تهیه کیک موزی بدون فر

0
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای تهیه یک کیک موزی با طعم متفاوت تنها کافی است به روشی که در ادامه گفته شده عمل کنید.
طرز تهیه کیک موزی

کیک موز جزو آن دسته از کیک‌هایی است که عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد و می‌توان آن را به صورت کیک موزی ساده یا کیک موزی شکلاتی درست کرد؛ طرز تهیه کیک موزی بسیار است و شما می‌توانید آن را در فر یا در قابلمه درست کنید؛  لازم به ذکر است در صورتی که به شیر حساسیت دارید، می‌توانید کیک موز و گردو با ماست درست کنید و از طعم آن لذت ببرید؛ برای آموزش این کیک خوشمزه، تا پایان مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه کیک موزی

  • تخم مرغ                              ۳ عدد
  • شکر                                   ۱ لیوان
  • وانیل                                   ½ قاشق چایخوری
  • شیر                                    ½ لیوان
  • روغن مایع                             ½ لیوان
  • موز                                      ۲ عدد
  • گردوی خرد شده                    ۱ فنجان
  • شکلات چیپسی                    ½ فنجان
  • آرد                                      ۲ لیوان
  • بکینگ پودر                           ۲ قاشق مرباخوری
  • پودر دارچین                           ۱ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه کیک موزی

طرز تهیه کیک موزی

برای تهیه کیک موزی، اگر علاقه دارید که عطر و طعم موز بیشتر در کیک احساس شود، می‌توانید از اسانس موز در کنار خود موز استفاده کنید. برای تهیه کیک موزی با پف زیاد، لازم است به روش زیر عمل کنید.

مرحله اول طرز تهیه کیک موزی

خوشمزه‌ترین روش پخت کیک موزی با گردو است؛ برای پف کیک بهتر است از قبل فر را با دمای 180 درجه روشن کنید تا گرم شود سپس به سراغ درست کردن مواد کیک بروید.

مرحله دوم

در ابتدا در یک کاسه مناسب، آرد را سه بار الک کرده و پودر دارچین و بکینگ پودر را به آن اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید؛ مواد خشک را کنار بگذارید و در یک کاسه دیگر، تخم‌مرغ‌ها را شکسته و با همزن به خوبی هم بزنید تا رنگ تخم‌مرغ‌ها تغییر کرده و پف کند؛ سپس وانیل را اضافه کنید و مواد را هم بزنید.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه نودل بی‌نظیر با سس مخصوص

طرز تهیه کیک موزی بدون فر

مرحله سوم

در ادامه شکر را در دو مرحله به مواد اضافه کنید و مجدد هم بزنید تا مواد مخلوط شود؛ در نهایت روغن و شیر را به آن اضافه کنید و 7 دقیقه دیگر آن را هم بزنید تا حالت خامه‌ای بگیرد و رد پره‌های همزن روی آن باقی بماند.(در صورتی که از اسانس موز استفاده می‌کنید، آن را در این مرحله به تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید).

مرحله چهارم

در این مرحله از طرز تهیه کیک موزی، موزها را پوست گرفته و با چنگال به خوبی له کنید تا پوره شود؛ سپس موزها را به مواد تخم‌مرغی اضافه کنید؛ سپس مغز گردو و شکلات‌های چیپسی را به مواد اضافه کنید و به خوبی با چنگال هم بزنید تا گردو‌ها در کل مواد پخش شوند.

مرحله پایانی طرز تهیه کیک موزی

در نهایت آرد را طی سه مرحله به مواد اضافه کنید؛ توجه داشته باشید که نباید در این مرحله از همزن استفاده کنید؛ بعد از آنکه آرد را با لیسک به خوبی ترکیب کردید، قالب مورد نظر را با کره چرب کرده آرد پاشی کنید و مواد را درون آن بریزید؛ توجه داشته باشید که اگر بخواهید می‌توانید یک موز سالم را از وسط نصف کرده ته قالب قرار دهید و بعد مواد را روی آن بریزید؛ اینگونه کیک شما در نهایت ظاهر زیباتری خواهد داشت؛ قالب را به مدت ۴۵ تا ۵۵ دقیقه  درون فر از قبل گرم شده بذارید و بعد از آن قالب را از فر درآورده، بگذارید کامل خنک شوئد و بعد برش بزنید.

نکته مهم در پخت کیک موزی

لازم به ذکر است در صورتی که به فر دسترسی ندارید، طرز تهیه کیک موزی بدون فر نیز بسیار راحت است؛ تنها کافی است مواد را مانند مراحل بالا آماده کرده و درون قالب بریزید؛ سپس قالب را درون قابلمه از قبل گرم شده روی گاز بگذارید؛ توجه داشته باشید که حتما زیر قابلمه را شعله‌ پخش‌کن بگذارید تا حرارت در کل قابلمه پخش شود.

تعداد کلمات مطلب: 761

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

مربای فلفل خوشمزه و متفاوت

مربای فلفل یکی از مرباهای خاص و متفاوت است که ترکیبی جذاب از طعم‌های شیرین و تند را ارائه …