هر آن‌چه که باید در مورد طرح ترافیک بدانید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از مواردی که برای افراد بسیار آشنا است، طرح ترافیک است. این طرح گاهی برای افراد بسیار مشکل می‌شود و به دنبال چاره‌ای برای آن هستند. در این مطلب هر آن‌چه که باید در مورد طرح ترافیک بدانید را آورده‌ایم.
طرح ترافیک

هر سال با تغییرات قوانین، ساعات اجرا و قوانین و مقررات مربوط به طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا نیز تغییر می‌کند؛ بنابراین به دلیل اهمیت این موضوع در این مطلب از دلتا مگ جزئیات این طرح را برایتان آورده‌ایم.

طرح ترافیک

این طرح از روزهای شنبه تا چهارشنبه در تهران از ساعت 6:30 صبح آغاز شده و در ساعت 18 عصر به پایان می‌رسد. البته نکته مهم آن است این زمان در هر فصل امکان تغییر دارد؛ بنابراین این طرح در هر فصل بر اساس ساعت شلوغی و ترافیک تهران، مشخص می‌شود. لازم به ذکر است روزهای پنجشنبه ساعت طرح ترافیک تهران متفاوت است و از 6:30 صبح تا ساعت 13 اجرا خواهد شد. جمعه‌ها این طرح اجرا نمی‌شود و افراد هیچ محدودیت ترافیکی ندارند.

بیست روز تردد رایگان در محدوده طرح

اگر خانه یا محل کار شما در طرح ترافیک است، لازم است بدانید شما در هر فصل بیست روز به‌صورت رایگان  می‌توانید در این محدوده‌ها وارد شوید. دقت داشته باشید اگر این تعداد تمام شود و شما وارد طرح شوید، قطعاً جریمه می‌شوید مگر در سایت تهران من اقدام به رزرو طرح ترافیک کنید.

بیست روز تردد رایگان در محدوده طرح

جریمه ورود به طرح در سال 1402

یکی از سؤالات پر تکراری که از ما پرسیده می‌شود آن است که اگر وارد محدوده طرح شوید چه مقدار جریمه می‌شویم؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم، بیشترین مبلغ جریمه برابر با 98 هزار و 550 تومان است. البته توصیه می‌شود برای پلاک خودرو خود طرح رزرو کنید تا بتوانید بدون نگرانی از جریمه به‌راحتی در مناطقی که می‌خواهید تردد داشته باشید. در سامانه تهران من بسته‌های مختلفی برای رزرو طرح ترافیک وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  عجیب ترین صفحات مجازی

چگونه این طرح را رزرو کنیم؟

روند خرید و رزرو طرح برای تردد در ساعت طرح ترافیک تهران بسیار ساده است. برای این کار در ابتدا وارد سامانه تهران من شوید و اطلاعاتی که از شما می‌خواهد را ثبت کنید. سپس می‌توانید این طرح را به‌صورت روزانه یا به‌صورت بسته‌هایی که برای شما آماده شده است انتخاب کنید و پرداخت طرح ترافیک را انجام دهید.

چگونه طرح ترافیک رزرو کنیم؟

پیشنهاد مطالعه: وام اجاره مسکن در سال جدید چقدر است؟ را بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 355

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

طرز تهیه ترشی انبه تند به سبک جنوبی ها

ترشی انبه یکی از خوشمزه‌ترین ترشی‌ها است که از آسیای جنوبی و جنوب شرقی وارد ایران شده است.…