نبض بازار مسکن 22 منطقه تهران در پایان پاییز

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در ماهی که گذشت حدود 9‌هزار و 800 فقره معامله خرید مسکن در شهر تهران انجام شد که این میزان نسبت به آبان رشد حدود 33‌درصدی داشته است.
صندوق ملی مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، نبض بازار مسکن در اغلب مناطق بیست‌‌‌ودوگانه شهر تهران در ماهی که گذشت تقریبا به میزان یکسان افزایش یافته است اما دراین میان جنس خریداران مناطق متوسط نیمه‌شمالی شهر با خریداران مناطق جنوبی کاملا متفاوت است.

ماه گذشته بخشی از معاملات مسکن به شکل «خرید موقت» توسط تقاضای غیرمصرفی انجام شد. این گروه با هدف قراردادن بازار شب عید، به دنبال سفته‌بازی ۲ ماهه در بازار مسکن تهران است تا آپارتمان‌های خریداری‌شده را با قیمت خیلی بالاتر بفروشد.

گروه دیگری از معامله‌‌‌گران مشتریان سال 98 بازار مسکن هستند که در برخی مناطق نیمه‌شمالی شهر حضور پیدا کرده و با خریدهای خود نبض بازار مسکن این مناطق را تحت‌تاثیر قرار دادند.

در ماهی که گذشت حدود 9‌هزار و 800 فقره معامله خرید مسکن در شهر تهران انجام شد که این میزان نسبت به آبان رشد حدود 33‌درصدی داشته است.

میانگین رشد ماهانه قیمت مسکن

در مناطق یک تا پنج شهر تهران میانگین رشد ماهانه معاملات مسکن در آذرماه با میانگین کل شهر برابر و حدود 33‌درصد بوده است؛ این در حالی است که در نیمه جنوبی شهر میانگین رشد ماهانه معاملات مسکن اندکی بیشتر و حدود 34‌درصد بوده است.

مطلب پیشنهادی:  ثبت‌نام جدید مسکن ملی از هفته آینده

میانگین رشد ماهانه قیمت مسکن در کل معاملات آذرماه شهر تهران 8/ 1‌درصد بوده و ولیکن در مناطق 2 تا 5 واقع در نیمه‌شمالی شهر این میزان 4/ 2‌درصد بوده است

سرعت رشد ماهانه قیمت مسکن در سال‌جاری در مقایسه با سال گذشته افت قابل‌توجهی داشته است. در واقع سرعت رشد قیمت ماهانه مسکن امسال یک‌‌‌هشتم 9 ماه ابتدایی سال گذشته بوده است.

آمار نشان می‌‌‌دهد این بازار به شدت به متغیرهای بیرونی حساس شده و اکنون هر خبری چه مثبت و چه منفی در حوزه ریسک متغیر غیراقتصادی به سرعت جو بازارها را تحت‌تاثیر قرار می‌‌‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «چرا معاملات مسکن افزایش یافت؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 293

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه تورم مسکن و اجاره بها در اروپا و ایران

به گزارش خبرآنلاین : بررسی روند رشد اجاره‌ بها در کشورهای اروپایی نشان‌دهنده این است که کش…