تعیین ضرب‌الاجل 15 روزه برای تمامی مشاوران املاک

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تمامی مشاوران املاکی که مجوز صنفی ندارند تا اوایل مهرماه باید اقدام به اخذ مجوز کنند.
بنگاه املاک

یاسر دستمالچیان، رئیس کارگروه تنظیم بازار وزارت راه و شهرسازی به مشاوران املاک غیرمجاز کمتر از 15 روز مهلت داد تا برای دریافت مجوز اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دستمالچیان گفت که این ضرب‌الاجل به این دلیل تعیین شده تا مانع از کلاهبرداری‌های موجود در بازار مسکن شویم.

در این گزارش آمده است که این مهلت آخرین هشدار برای مشاوران املاک غیرمجاز در ایران است. این مشاوران که فاقد مجوز صنفی هستند، تنها 15 روز فرصت دارند تا از طریق درگاه ملی مجوزها یا اتاق اصناف اقدام به دریافت مجوز کنند.

رئیس کارگروه تنظیم بازار وزارت راه و شهرسازی در ادامه گفت که در یک سال گذشته، تعداد مشاوران املاک بدون مجوز افزایش یافته و به 2 هزار و 500 واحد رسیده است.

طبق گزارش‌های منتشرشده، فعالیت برخی از مشاوران املاک غیرمجاز در تهران باعث شده که مشکلاتی برای مستاجران و خریداران مسکن رخ دهد و برخی از مشاوران املاک غیرمجاز سه بار کلاهبرداری کرده‌اند.

در این گزارش آمده است که مقامات دولت تلاش می‌کنند تا نظارت دقیق‌تر بر فعالیت‌های مشاوران املاک داشته باشند و دریافت مجوز برای مشاوران املاک یک موضوع مهم است که دولت چهاردهم به ریاست مسعود پزشکیان قصد دارد آن را اجرایی کند.

اتحادیه مشاوران املاک تهران اعلام کرد که به هیچ عنوان اجازه فعالیت به این مشاوران خاطی را نمی‌دهد و هیچ مباشاتی با آن‌ها نمی‌کند و بازرسان بعد از شناسایی این افراد آنها را به بخش‌های مربوطه برای برخورد با آنها معرفی می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  کار وزارت راه، ساخت مسکن نیست

راه‌اندازی سامانه کاتب برای مشاوران املاک

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران نیز درباره سامانه کاتب که به تازگی راه‌اندازی شده است، نیز گفت: استقبال خوبی از این سامانه شده است و هم در تهران و هم در استان‌ها جلسات متعدد اختصاصی و مشترک میان کانون سردفتران و دفتریاران و مشاوران املاک برگزار شده است تا ابعاد حقوقی این قانون را به خوبی تشریح کنیم و وظایف هریک مشخص شود.

او ادامه داد: مشاوران املاک خوشبختانه از این سامانه استقبال کرده‌اند و به‌خوبی وارد این سامانه شده‌اند تا بتوانند با دفاتر اسناد رسمی مستقیما در ارتباط باشند و اقدامات حقوقی معاملات را به درستی نهایی کنند.

تعداد کلمات مطلب: 344

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

چت جی‌بی‌تی درباره دلتا چه می‌گوید

در سال‌های اخیر هوش مصنوعی از یک رویا، تبدیل به واقعیت شده است. یکی از آخرین پیشرفت‌ها در …