5 نکته راهبردی که هنگام بازدید ملک باید بدانید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در زمان خرید و حتی اجاره ملک، باید به یک سری موارد از جمله وضعیت عمومی و فضای داخلی آپارتمان اهمیت داده شود تا بتوانید تصمیم گیری مطمئن‌تری داشته باشید.
بازدید ملک

بازدید ملک، یکی از مراحل مهم خرید و اجاره خانه است که کمک می‌کند تا با جزئیات خانه بیشتر آشنا شوید و بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید. اما شاید این سوال برای‌تان پیش بیاید که زمانی که با مشاور املاک به بازدید خانه می‌روید، به چه نکاتی باید بیشتر توجه داشته باشید؟ در ادامه به بررسی مهم‌ترین نکات در بازدید ملک خواهیم پرداخت.

زمان مناسب بازدید ملک

بازدید ملک معمولا با مشاور املاک و هماهنگی صاحب ملک انجام می‌شود و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که یک بار روز و یک بار شب از خانه‌ای که قصد خرید آن را دارند، بازدید کنند. به طور کلی، زمان خاصی برای بازدید ملک وجود ندارد، با این حال توصیه می‌شود این کار در زمانی از روز انجام شود که بتوانید تمامی موارد مهم را به راحتی بررسی کنید.

بازدید ملک

نکات مهم هنگام بازدید ملک قبل از خرید

بازدید ملک قبل از خرید، کمک می‌کند با دید بهتری تصمیم به خرید یا اجاره یک خانه بگیرید. در کنار اهمیت دادن به نمای بیرونی ساختمان و مواردی مانند ورودی، حتما موارد زیر را به دقت مورد بررسی قرار دهید:

  • موقعیت جغرافیایی و لوکیشن ملک

موقعیت جغرافیایی یکی از مواردی است که بر قیمت نهایی خرید و حتی رهن و اجاره تاثیر می‌گذارد. ساختمان‌ها یا جنوبی هستند یا شمالی که زمانی که ابتدا وارد حیاط می‌شوید و سپس ساختمان، گفته می‌شود که موقعیت ملک شمالی است و اگر مستقیما از درب اصلی وارد ساختمان شوید، موقعیت ملک جنوبی است. معمولا خانه‌های جنوبی نور بیشتری دارند و در خانه‌های شمالی، فضایی به نام نورگیر وجود دارد که بهتر است به این دو مورد اهمیت داده شود.

مورد بعدی که باید در نظر داشته باشید، کوچه و خیابان است که بعضی از کوچه‌ها تنگ هستند و عبور و مرور از آن‌ها به سختی انجام می‌شود و یا ممکن است در خیابان‌های پر رفت و آمد، مشکل جای پارک داشته باشید یا هنگام اسباب کشی، به مشکل بربخورید.

  • بررسی مشاعات

حتما مواردی مانند پارکینگ، انباری، حیاط، آسانسور و همچنین کنتور آب، برق و گاز و شارژ را بررسی کنید تا هنگام پرداخت هزینه‌های مربوطه، مشکلی برایتان پیش نیاید. در مواردی که کنتورها برای هر واحد مجزا نیست، حتما اطلاعاتی در خصوص نحوه محاسبه هزینه‌ها کسب کنید.

مطلب پیشنهادی:  پشت نویسی تمدید قرارداد اجاره به چه صورت تنظیم شود؟

بازدید ملک

  • بررسی امکانات داخل واحد

در بازدید ملک، حتما مواردی از قبیل سیستم گرمایشی و سرمایشی، آشپزخانه، بالکن، کفپوش و دیوارها را با دقت بررسی کنید و از کیفیت و ابعاد و اندازه موارد گفته مطمئن شوید.

  • وضعیت واحدها

تعداد و وضعیت قرارگیری واحدها نسبت به هم و تعداد طبقات، از دیگر موارد مهم در بازدید از ملک برای خرید است که قطعا هر چه تعداد طبقات و واحدها کمتر باشد، آرامش و سکوت ساختمان بیشتر است. در بسیاری از موارد، ساختمان‌هایی که درب واحدها روبروی هم باز می‌شوند، طرفداران کمتری دارند.

  • عرض پله‌ها و راهرو

یکی از مواردی که باید در نظر داشته باشید، عرض پله‌ها است که حتی با وجود آسانسور، هنگام اسباب کشی باید از پله‌ها استفاده کنید. استاندارد عرض پله، حداقل 90 سانتی متر است که در چنین حالتی می‌توانید وسایل را به راحتی جابجا کنید.

 

 

تعداد کلمات مطلب: 509

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات معاملات ملکی

همچنین بخوانید

تفاوت قولنامه و مبایعه نامه ملکی

اصلی‌ترین مرحله در معاملات ملکی، عقد قرارداد است که نیاز است هنگام تنظیم آن، اطلاعات کافی …