پرطرفدارترین طبقه آپارتمان برای خرید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این روزها و با توجه به بالا رفتن قیمت مسکن، تمایل به آپارتمان نشینی افزایش پیدا کرده و یکی از مواردی که در زمان خرید خانه باید به آن دقت شود، انتخاب طبقه است که بر اساس نیازها و اولویت‌ها انجام می‌شود.

انتخاب بهترین طبقه آپارتمان، یکی از گزینه‌هایی است که در زمان خرید ملک باید به آن توجه داشته باشید و معمولا این سوال پیش می‌آید که کدام طبقه برای خرید و سکونت مناسب‌تر است و آیا طبقه بر قیمت نهایی ملک تاثیر می‌گذارد یا خیر. اگر قصد خرید خانه دارید، در ادامه همراه ما باشید تا به شما بگوییم بهترین طبقه آپارتمان کدام است.

بررسی بهترین طبقه آپارتمان برای خرید

همیشه یکی از چالش‌هایی که افراد برای خرید خانه دارند، این است که کدام طبقه برای سکونت مناسب‌تر است؟ سراغ طبقات بالا باید رفت یا طبقات پایین و این که اختلاف قیمت هر طبقه چقدر خواهد بود؟

بهترین طبقه آپارتمان

بهترین طبقه آپارتمان بر اساس فشار آب

در آپارتمان‌هایی که فشار آب پایینی دارند و یا از محل انشعاب دور هستند، طبقات بالا با مشکل کمبود فشار آب روبرو هستند و این در حالی است که طبقات پایین، چنین مشکلی وجود نخواهند داشت که البته این مورد می‌تواند با توافق ساکنان و استفاده از پمپ آب برطرف شود.

بهترین طبقه آپارتمان بر اساس دسترسی

یکی از مواردی که در مورد طبقه باید در نظر داشت، میزان دسترسی است که طبقه اول نسبت به دیگر طبقات، دسترسی بهتری دارد، به خصوص در آپارتمان‌هایی که فاقد آسانسور هستند و باید از پله‌ها استفاده شود. افراد مسن باید این مورد را در نظر داشته باشند که اگر ملکی را در طبقات بالا خریداری می‌کنند، در صورتی که آسانسور دچار خرابی شود، باید از پله برای رفت و آمد استفاده کنند.

بهترین طبقه آپارتمان بر اساس چشم انداز

یکی از ویژگی‌هایی که طبقات بالا دارند، چشم انداز و نور خوب است که هر چه به طبقات پایین ساختمان می‌رویم، میزان نفوذ نور کاهش پیدا می‌کند و افرادی که دوست دارند از نور طبیعی بیشتری استفاده کنند، بهتر است برای خرید سراغ طبقات بالا بروند. چشم انداز خوب خانه می‌تواند بر روحیه شما تاثیر بگذارد و نیازی به استفاده از نورهای مصنوعی در خانه نخواهد بود.

مطلب پیشنهادی:  شرایط و نحوه محاسبه مالیات نقل و انتقال ملک

بهترین طبقه آپارتمان بر اساس هزینه ساختمان

به طور کلی، واحدهایی که در طبقات پایین و طبقه اول قرار دارند، باید هزینه بیشتری را برای سرمایش یا گرمایش پرداخت کنند. به طور مثال در فصل زمستان، کف طبقه اول از دیگر طبقات سردتر است و نیاز است که همیشه از وسایل گرمایشی استفاده شود که هزینه‌های بیشتری را به همراه خواهد داشت.

بهترین طبقه آپارتمان بر اساس سر و صدا

بیشتر افرادی که می‌خواهند از سر و صدای بیرون در امان باشند، طبقات بالا را برای خرید انتخاب می‌کنند. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که طبقه اول ساختمان، بیشتر در معرض صدای پارکینگ و آلودگی و همچنین رفت و آمد ساکنین قرار دارد.

بهترین طبقه آپارتمان کدام است؟

به طور کلی، طبقه‌های اول هر ساختمانی با قیمت پایین‌تر به فروش می‌رسند و یا اجاره داده می‌شوند. هر طبقه از ساختمان، مزایا و معایبی دارد، اما در مجموع می‌توان گفت که به طور مثال در یک آپارتمان 5 طبقه، طبقات دوم و سوم بهترین انتخاب برای خرید هستند که درگیر مشکلات پارکینگ و رفت و آمدها نیستند و از طرفی، می‌توانند چشم انداز خوبی هم داشته باشند.

تعداد کلمات مطلب: 509

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات معاملات ملکی

همچنین بخوانید

تفاوت قولنامه و مبایعه نامه ملکی

اصلی‌ترین مرحله در معاملات ملکی، عقد قرارداد است که نیاز است هنگام تنظیم آن، اطلاعات کافی …