قیمت آپارتمان در این منطقه تهران 10 میلیون تومان گران شد

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی قیمت آپارتمان در منطقه یک تهران به ازای هر مترمربع حدود 10 میلیون تومان گران شده است.
قیمت خانه در تهران

هرچند که کارشناسان بازار خبر می‌دهند بازار ملک از ابتدای سال 1403 در حال رکود است و خبر چندانی از تقاضاها برای خرید نیست، اما طبق گزارش‌های منتشر شده قیمت هر مترمربع آپارتمان در شمال تهران تنها در ظرف 30 روز، متری 10 میلیون تومان گران شده است.

طبق گزارش بانک مرکزی میانگین قیمت آپارتمان در مرداد ماه تهران در سال جاری نسبت به ماه قبل از آن حداقل متری 10 میلیون تومان گران شده است. اکنون اگر سری به بازار مسکن بزنید برای خرید یک واحد آپارتمان 100 متری حدودا 10 سال ساخت در محله‌ای مانند نیاروان باید حداقل 20 میلیارد تومان هزینه کنید.

این در حالی است که طبق گزارش‌های منتشر شده قیمت یک واحد فول امکانات در همین محله در تیرماه در حدود متری 180 تومان بوده است.

طبق این گزارش، متوسط قیمت مسکن در مناطق 22گانه تهران طی مردادماه امسال به حدود 88 میلیون تومان رسیده که در قیاس به تیرماه امسال رشد 2.97 درصدی داشته است.

در گزارش بانک مرکزی تاکید شده که میانگین قیمت در منطقه یک تهران برای هر مترمربع در تیرماه 1403، 169 میلیون و 600 هزار تومان بود که این قیمت در مردادماه امسال با رشد بیش از 5.5 درصدی به 179 میلیون رسیده است. این در حالی است که اگر بخواهید یک آپارتمان نوساز فول امکانات در این منطقه بخرید باید حداقل متری 250 میلیون تومان هزینه کنید.

فایل‌های خرید مشابه در منطقه یک

اگر به قصد خرید آپارتمان در نیاوران سری به آگهی‌ها در پلتفرم‌های فروش بزنید؛ به عنوان مثال با آگهی فروش یک خانه 105 متری کلنگی در نیاوران می‌رسید که باید برای خرید آن باید 30 میلیارد تومان بپردازید. این ملک کلنگی دو طبقه است که 60 متر مربع زمین قابل ساخت دارد.

همچنین یک آگهی دیگر برای خرید آپارتمان در زعفرانیه گویای آن است که برای خرید آن باید حداقل 20 میلیارد تومان بودجه داشته باشید. این واحد فول امکانات 116 متر بنا دارد.

مطلب پیشنهادی:  شرایط دریافت زمین رایگان چیست؟

ناگفته نماند که برخی از واحدهای ملکی در منطقه یک تهران نرخ‌های نجومی دارند. به عنوان مثال اگر بخواهید در محلی دیگر صاحبخانه شوید و برای خرید آپارتمان در دروس اقدام کنید، قیمت‌ها کاملا متفاوت است؛ در محله دورس یک واحد 200 متری فول امکانات همراه با لابی مجلل، روف‌گاردن، جکوزی و دیگر امکانات حداقل متری 300 میلیون تومان قیمت دارد.

آمار عجیب قیمت آپارتمان منطقه یک

بر اساس گزارش بانک مرکزی که در هفته گذشته منتشر شده، نسبت متوسط قیمت خانه در مناطق شمالی تهران به متوسط قیمت خانه در مناطق جنوبی شهر (منطقه ۹ تا ۲۰ شهرداری) برابر ۲.۴۴ واحد بوده است؛ این رقم بیانگر آن است که میانگین قیمت فروش هر مترمربع آپارتمان در مناطق شمالی تهران ۲.۴ برابر میانگین قیمت فروش هر مترمربع آپارتمان در مناطق جنوبی در ابتدای سال ۱۳۹۶ بوده است.

قیمت آپارتمان در منطقه 2 تهران

طبق گزارش بانک مرکزی، در منطقه 2 نیز قیمت مسکن رشد حدود 6 میلیون تومانی را در یک ماه گذشته داشته است. همچنین در منطقه سه تهران نیز میزان افزایش قیمت حدود 8 میلیون تومان بوده است. متوسط قیمت مسکن در این منطقه طی تیرماه حدود 98 میلیون و 800 هزار تومان بود که در مردادماه امسال به 97 میلیون و 100 هزار تومان کاهش یافته است.

تعداد کلمات مطلب: 528

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

تعیین ضرب‌الاجل 15 روزه برای تمامی مشاوران املاک

یاسر دستمالچیان، رئیس کارگروه تنظیم بازار وزارت راه و شهرسازی به مشاوران املاک غیرمجاز کمت…