چند فوت و فن برای ارزیابی ارزش دقیق ملک

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر قصد فروش ملک خود را دارید و یا می‌خواهید بدانید آپارتمانی که در آن زندگی می‌کنید، از نظر معاملاتی چه ارزشی دارد و در آینده چه میزان پیشرفت خواهد داشت، با بررسی چند عامل و فرمول استاندارد، به ارزش آن پی خواهید برد.
تعیین قیمت ملک

تعیین قیمت ملک، یکی از مواردی است که تمامی افراد چه خریدار و فروشنده دنبال آن هستند و دوست دارند بدانند ملک‌شان چه مقدار ارزش دارد. با توجه به وضعیت فعلی بازار مسکن، نیاز است که این کار توسط کارشناس انجام شود تا بهترین قیمت‌ها داده شود که البته بهتر است تحقیقات کاملی داشته باشید. پس اگر می‌خواهید از ارزش واقعی ملک خود آگاه شوید، در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی نحوه تعیین قیمت ملک بپردازیم.

عوامل موثر در تعین قیمت ملک

چند عامل مهم در تعیین قیمت ملک شما، به طور مستقیم دخیل هستند که به بررسی هر یک خواهیم پرداخت:

  1. شرایط سند ملک

یکی از مهم‌ترین عوامل، سند ملک است که باید مطمئن شوید که ملک سند دارد یا خیر. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که خانه‌های قولنامه‌ای نسبت به خانه‌های سنددار به مراتب ارزان قیمت‌تر هستند، به همین خاطر به مواردی مانند سند اوقافی، سند تعاونی و دیگر انواع سند اهمیت داده می‌شود و قیمت بر اساس آن تعیین می‌گردد.

تعیین قیمت ملک

 

  1. محله و منطقه ملک

واقعیت این است که هر چه ملک شما در مناطق خوش نشین‌تر و یا اصطلاحا بالا شهر باشد، قیمت و ارزش آن افزایش پیدا می‌کند.

  1. متراژ خانه

یکی از ملاک‌های قیمت گذاری، متراژ و مساحت خانه است که برای هر متر مربع خانه در محله‌های مختلف، قیمت‌های متفاوتی در نظر گرفته می‌شود. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که هر چه متراژ خانه بالا برود، قیمت هر متر مربع آن کاهش خواهد یافت.

  1. دسترسی‌ها

یکی دیگر از مواردی که بر قیمت ملک تاثیر می‌گذارد، میزان دسترسی به خدمات عمومی، حمل و نقل و یا مراکز خرید است که معمولا هر چه میزان دسترسی بیشتر باشد، قیمت ملک شما هم بیشتر بالاتر می‌رود. البته این را هم باید در نظر داشته باشید که گاهی این مورد می‌تواند تاثیر منفی بر قیمت داشته باشد.

  1. ارزشمند بودن ملک

زمانی که صحبت از ارزشمند بودن ملک می‌شود، منظور این است که آیا ملک از لحاظ قیمتی در آینده رشد دارد و برای سرمایه گذاری مناسب است یا خیر. طبیعی است که ملکی با این شرایط، با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد و یا اجاره داده می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  پول‌سازترین نکات در سرمایه گذاری ملکی

تعیین قیمت ملک

  1. شرایط بازار

قیمت مسکن تا حد بسیار زیادی به وضعیت بازار املاک و میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد. یکی دیگر از موارد تاثیرگذار، قیمت ارز است که دائما در حال نوسان است و مستقیما بر قیمت نهایی ملک شما تاثیر می‌گذارد که با بالا رفتن ارز، قیمت ملک نیز افزایش خواهد داشت.

فرمول تعیین قیمت ملک

برای محاسبه و تعیین قیمت ملک خود، ابتدا نیاز است که قیمت هر متر مربع آپارتمان نوساز در منطقه را بدست بیاورید. قیمت را در عدد ۱.۵ ضرب کرده و سپس سال ساخت را در عدد قبلی ضرب کنید. عدد بدست آمده را از عدد قیمت هر متر مربع واحد نوساز کم کنید تا قیمت هر متر آپارتمان چند سال ساخت به دست آید.

در نهایت، عدد حاصله را در متراژ ضرب کنید تا قیمت کل آپارتمان بدست آید و ارزش واقعی ملک خود را بدانید.

تعداد کلمات مطلب: 503

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات معاملات ملکی

همچنین بخوانید

نزدیک مدرسه خانه بخریم یا نه؟

خرید خانه نزدیک مدرسه، یکی از چالش‌هایی است که برای بسیاری از افراد پیش آمده که خانه مناسب…