5 دلیل مهم برای خرید خانه در منطقه 5 تهران

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تقاضای بالا برای خرید ملک در منطقه 5 تهران در حقیقت تضمین‌کننده بازگشت سرمایه‌گذاری و خرید ملک در یکی از محلات و خیابان‌های شمال غرب تهران است.
نمای از شهرک اکباتان

یکی از پرمعامله‌ترین مناطق پایتخت در پنج سال گذشته طبق آمارهای رسمی منطقه 5 تهران بوده است؛ با اینکه هیچ‌وقت نرخ‌ها در این منطقه به زیرمتوسط قیمت در ابرشهری مانند تهران نرسیده؛ اما در سال‌های گذشته این منطقه رکورد بیشترین معامله را داشته است.

طبق آخرین گزارش منتشر شده توسط بانک مرکزی، منطقه 5 با سهم بالاتر از 50 درصد در معاملات مسکن در تیرماه سال 1403 یکی از پرمعامله‌ترین مناطق در کل تهران بوده است. در این ماه قیمت خرید و فروش یک متر زیربنای معامله شده در تهران کمی بیش از 87 میلیون تومان بوده که این رقم نسبت به ماه قبل از آن، حدود 1.8 درصد افزایش داشته است.

در تهران در این ماه حدود 3.6 هزار واحد مسکونی معامله شده که نسبت به آخرین ماه بهار 8.1 درصد و نسبت به مدت مشابه در همین سال 27.1 درصد رشد داشته است. بسیاری از کارشناسان بازار مسکن بر این باورند که یکی از عوامل مهم در بالارفتن میزان معاملات در بخش مسکن در تیرماه، انتظارات تورمی بوده که بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری به وجود آمده است.

موقعیت جغرافیایی منطقه 5 تهران

از اواسط دهه 90 در استان تهران، نسبت متوسط نرخ خانه در 2 منطقه اصلی 4 و 5 در تهران، در قیاس با مناطق جنوبی کلانشهر، حدود 1.2 برابر بوده است. این رقم در مردادماه امسال با کمی جهش به 1.7 برابر رسیده و همین امر نشان می‌دهد که این مناطق همچنان پرطرفدار هستند.

یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت منطقه 5 تهران آن است که این منطقه در موقعیت جغرافیایی خوبی قرار دارد و از سوی به نگین سرسبز تهران نیز معروف است. احتمالا همین دو عامل، باعث شده منطقه 5 جزو پنج نقطه گران پایتخت هم قرار بگیرد.

دسترسی این منطقه که در شمال غرب پایتخت قرار دارد، به بزرگراه‌های مانند همت، حکیم و باکری و ستاری باعث شده که زوج‌های شاغل ترجیه دهند که این منطقه را برای سکونت انتخاب کنند و این موضوع این منطقه را بسیار محبوب کرده است.

نمای از منطقه 5

فضای سبر پرتراکم در منطقه 5 تهران

یکی از بارزترین ویژگی‌های دیگر منطقه 5 تهران همانطور که گفته شده فضای سبز وسیع و چشمگیر است. طبق گزارش‌های منتشرشده، 17 متر فضای سبز به ازای هر نفر در این منطقه وجود دارد که شامل بوستان‌های معروفی مانند پارک جنگلی کوهسار، پارک چیتگر، بوستان جوانمردان و غیره می‌شود؛ همین موضوع باعث شده که خانواده‌های دارای فرزند جذب این منطقه بشوند و در این منطقه برای سکونت سرمایه‌گذاری کنند.

مطلب پیشنهادی:  ثبت نام 100 هزار متقاضی طرح مسکن در دو روز!

از سوی دیگر، آب‌وهوایی این منطقه نسبت به دیگر مناطق تهران مطبوع‌تر است و در روزهای آلوده پایتخت به ویژه در فصل زمستان، این منطقه به دلیل وجود همان فضاهای سبز گفته شده شرایط بهتری را تجربه می‌کند.

امکانات رفاهی و درمانی در منطقه 5

به دلیل همین محبوبیت و پرمعامله بودن، در سال‌های اخیر مجتمع‌‌های تجاری، تفریحی و ورزشی متعددی در منطقه 5 ساخته شده است؛ از جمله این مجتمع‌ها و مال‌های خرید می‌توان به هایپراستار، سام سنتر، شهربازی‌های جدید اشاره کرد. به غیر از مراکز تجاری و تفریحی در طول یک دهه گذشته بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بیشماری در این منطقه ساخته شده که توانسته اصلی‌ترین دغدغه ساکنین این منطقه را برطرف کند.

دسترسی آسان به منطقه 5

در همین حال می‌توان گفت که وجود ایستگاه‌های مترو که در دل منطقه 5 تهران قرار گرفته، توانسته برخی از مشکلات حمل ‌و نقل را برای ساکنان این منطقه کاهش و یا به حداقل برساند. اکنون ساکنان این منطقه می‌توانند با استفاده از ایستگاه‌های چون ارم سبز، بیمه، اکباتان و … به راحتی به مرکز تهران و مناطق دیگر تردد کنند.

آینده روشن منطقه 5

باید گفت با تمام امکانات ساخته شده با قطعیت می‌توان گفت که قطار پیشرفت این منطقه هنوز در مدار توسعه قرار دارد. منطقه ۵ تهران با موقعیت استراتژیک، امکانات مدرن و فضایی پرتحرک، می‌تواند به اکوسیستمی جذاب برای کسانی تبدیل شود که به دنبال زندگی و کار در منطقه‌ای در قلب تهران هستند.

تعداد کلمات مطلب: 641

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

با متری 17 میلیون تومان در نزدیکی تهران صاحبخانه شوید

طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده از سوی نهادهای رسمی متوسط قیمت به ازای هرمترمربع در تهران به…