جدیدترین رنگ اتاق خواب؛ 5 اصول انتخاب رنگ اتاق خواب

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای اکثر ما اتاق خواب مکانی است که می‌توانیم از شلوغی دنیا به آنجا فرار کنیم و در تخت نرم و راحت خود بخوابیم تا استرس و خستگی روزمان از بین برود. هنگام تزئین اتاق خواب، مهم است رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با سلیقه شما مطابقت داشته باشد و از این مهم‌تر، حال‌وهوای آرام بخشی به اتاق بدهد. انتخاب رنگ‌های نامناسب حتی می‌تواند بر کیفیت خواب شما تاثیر بگذارد، بنابراین نباید این تصمیم را ساده بگیرید.
جدیدترین رنگ اتاق خواب

در این مقاله به 5 اصل مهم انتخاب رنگ اتاق می‌پردازیم و در ضمن توضیح نکات، جدیدترین رنگ‌های اتاق خواب را معرفی می‌کنیم. از شما دعوت می‌کنیم مطالعه مطلب پیش رویتان را از دست ندهید.

1. درباره گرم یا سرد بودن رنگ اتاق خواب تصمیم بگیرید

حتی اگر صرفا به دنبال یک مدل روتختی ساده باشید، گرم یا سرد بودن رنگ آن اهمیت زیادی دارد. رنگ‌های گرم بیشتر محرک و رنگ‌های سرد آرامش‌بخش‌تر هستند. تفاوت‌های زیادی در هر دو طیف وجود دارد و واکنش افراد به رنگ‌های گرم و سرد متفاوت است. برخی از افراد با رنگ‌های گرم‌تر مانند زرد ملایم یا صورتی آرام می‌شوند، در حالی که برخی دیگر آن‌ها را بیش از حد تحریک‌کننده می‌دانند.

همچنین رنگ‌های آبی-سبز، آبی-بنفش و خاکستری آرامش بیشتری بر فضا حکفرما می‌کنند. اولین قدم این است که تعیین کنید وقتی به رنگ‌های گرم و سرد نگاه می‌کنید، چه احساسی دارید. سپس رنگ مورد علاقه خود را از طیف رنگی انتخاب کنید که به آن احساس بهتری دارید و به شما احساس آرامش و بدون استرس می‌دهد.

2. بین حس عاشقانه و آرامش‌بخش انتخاب کنید؛ بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین

به این فکر کنید که هنگام ورود به اتاق خواب، می‌خواهید چه احساسی داشته باشید. اگر می‌خواهید احساسات رمانتیکی را تجربه کنید، احتمالا رنگ‌های سرد و تیره گزینه مناسبی باشند. برای مثال می‌توانید دیوارها را آبی یا زغالی کرده و وسایل و مبلمان دیگر مانند تخت خواب و روتختی دونفره شیک را از رنگ‌های روشن‌تر و خنثی مانند سفید انتخاب کنید. اما اگر آرامش چیزی است که به دنبال آن هستید، رنگ‌های روشن و نه خیلی تند ایده‌آل هستند. رنگ آبی روشن مایل به سبز، شامپاینی و سفید ساده با طرح‌های ملایم خز حس آرامش القا می‌کنند و اتاق را شیک و مجلل می‌سازند.

اگر اتاق دنجی می‌خواهید و در عین حال سردی رنگ‌های خاکستری و آبی را دوست ندارید، قهوه‌ای را در نظر بگیرید. قهوه‌ای تیره کاملا با رنگ‌های روشن‌تر مانند صورتی یا زرد ست می‌شود. جایگزین دیگر برای خاکستری، سبز تیره است که در سایه‌های مختلفی وجود دارد و می‌تواند غنی و دودی تا روشن و مطبوع باشد. به‌علاوه وقتی المان‌های سبز رنگ را با وسایل چوبی به رنگ طبیعی خودشان ترکیب می‌کنید، به اتاق حس خوبی از طبیعت می‌دهید و احساس آرامش بی‌نظیری در آن به وجود می‌آید.

3. در انتخاب رنگ اتاق از متفاوت بودن نترسید! معرفی رنگ اتاق خواب دخترانه لاکچری

ترندهای امروزی اغلب روی خاکستری و دیگر رنگ‌های خنثی تمرکز می‌کنند. با این حال شما همچنان می‌توانید با رنگ‌های مختلف مانند بنفش اتاقی منحصربه‌فرد و دنج بسازید. بنفش از رنگ‌هایی است که اغلب به عنوان رنگی کودکانه در نظر گرفته می‌شود، اما در واقع همه‌کاره است. بنفش طیف رنگی متنوعی دارد که هر کدام حس خاصی القا می‌کنند. بنفش روشن حس مطبوعی ایجاد می‌کند و بنفش تیره حسی لاکچری می‌دهند. همچنین صورتی‌های شامپاینی و رزگلد چنین جلوه‌ شیکی به وجود می‌آورند. اگر به دکوراسیون مینیمال و مدرن علاقه دارید، ترکیب باکس تخت دو نفره به رنگ خاکستری و چیدمان اتاق با المان‌های بنفش تیره یا شامپاینی ایده جذابی به نظر می‌رسد.

4. سبک زندگی شما در انتخاب رنگ اتاق خواب مهم است: شب زنده‌دار هستید یا سحرخیز؟

سبک زندگی شما نیز در انتخاب رنگ اتاق خواب اهمیت زیادی دارد. اگر شب کار می‌کنید و مجبورید در طول روز بخوابید، احتمالا اتاق تاریک‌تری می‌خواهید که به شما کمک کند آرامش داشته باشید و نور را مسدود کند. خاکستری تیره و آبی برای این منظور عالی هستند و با پرده‌های سیاه یا سفید ترکیب جذابی ایجاد می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  احساس راحتی با بینی خود با جراحی رینوپلاستی

اگر دوست دارید دکوراسیون اتاق روشن و مطبوع باشد، احتمالا رنگ‌های خنثی‌تر به کارتان بیاید. این رنگ‌ها اتاق خواب را روشن نگه می‌دارند اما به صورتی نیستند که خللی در خواب به وجود بیاورند. ترکیب سبز آبی ملایم با سفید گرم کمک می‌کند تا فضایی دلپذیر و روشن در اتاق خواب خود ایجاد کنید. یا اگر رنگ‌های گرم‌تر را دوست دارید، بژ شنی با کمی رنگ عسلی به اتاق گرما می‌بخشند.

5. اندازه اتاق را برای انتخاب رنگ دیوار اتاق خواب مدرن در نظر داشته باشید

رنگ‌ها تاثیر مستقیمی بر کوچک‌تر یا بزرگ‌تر به نظر رسیدن اتاق دارند. به عنوان یک قاعده کلی رنگ‌های روشن و سرد فضا را بزرگ‌تر و رنگ‌های تیره و گرم اتاق را کوچک‌تر از آنچه هست، نشان می‌دهند. برای مثال رنگ کردن یک اتاق کوچک به رنگ زغالی تیره ممکن است به آن حس کمد کوچکی را بدهد، در حالی که خاکستری روشن در همین متراژ، اتاق را دلبازتر کند. با این حال اگر اتاق کوچکی دارید و رنگ‌های تیره و عمیق را دوست دارید، یک دیوار را با آن رنگ خاص رنگ‌ کنید و بقیه را خنثی و روشن نگه دارید.

در مقابل اتاق خواب‌های بزرگ اغلب چندین پنجره و مقدار زیادی نور طبیعی دارند. در چنین اتاقی برای انتخاب رنگ دست‌تان بازتر است و استفاده از رنگ‌های تیره و عمیق منعی ندارد. اگر رنگ روشن یا خنثی را می‌پسندید، سفید همیشه گزینه ایده‌آلی است اما همراه با آن باید رنگی را انتخاب کنید که کمی گرما داشته باشد؛ زیرا سفید خالص اتاق را سرد می‌کند. در نهایت رنگ سقف را نیز به عنوان دیوار پنجم اتاق خواب فراموش نکنید. رنگ‌آمیزی سقف به اتاق خواب عمق و بعد بیشتری می‌دهد. رنگ تیره سقف باعث می‌شود اتاق بزرگ احساس راحتی بیشتری داشته باشد؛ در حالی که رنگ روشن آن را دلبازتر می‌کند.

بهترین وسایل اتاق خواب با جدیدترین رنگ‌ها را از اینجا بخواهید!

در این مقاله 5 اصل مهم انتخاب رنگ اتاق خواب را توضیح دادیم و در خلال توضیحات، جدیدترین رنگ اتاق خواب را معرفی کردیم. شما می‌توانید جذاب‌ترین وسایل خانه و اتاق خواب را با رنگ‌های جدید و خاص از فروشگاه صفاهوم خریداری کنید و هر کجای ایران که باشید، درب منزل تحویل بگیرید. صفاهوم با بیش از 80 سال سابقه درخشان در زمینه منسوجات خانه و اکسسوری منزل فعالیت دارد و یکی از معتبرترین فروشگاه‌ها برای خرید وسایل موردنیاز شما به منظور چیدمان اتاقی دنج و زیباست. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش همین الان به وب‌سایت صفاهوم مراجعه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 987

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

معنی شفقت در روانشناسی و تکنیک شفقت درمانی روانشناسان

در دنیای پیچیده امروزی افراد همواره با اضطراب و فشار روانی دست و پنجه نرم می‌کنند.  شفقت د…