چگونه باعث شویم دیگران به ما فکر کنند؟(3 تکنیک ساده روانشناختی)

0
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
در پاسخ به این سوال که چگونه باعث شویم دیگران به ما فکر کنند، باید بگوییم که جلب توجه دیگران از آنچه که فکر می کنید، راحتتر است. شما برای اینکه روی افراد تاثیر بگذارید، کافی است به شیوه زیر عمل کنید.
داشتن استایل یا عطر خاص
  • از یک ادکلن خوشبو با خط بوی ماندگار استفاده کنید، خوشبو کننده ای چون ادکلن ساواج دیور یا دانهیل دارای یک بوی طولانی و شاخص هستند. قیمت این عطرها بالا نبوده و به راحتی می توان آنها را خریداری کرد.
  • استفاده از سبک استایل های خاص، مثل استایل اولدمانی یا کژوال نیز می تواند برایتان کمک کننده باشد. به کار بردن اکسسوری مناسب نیز مهم است. ساعت های هوشمند برای آقایان یا دستنبد های خاص برای خانم ها می تواند باعث شود دیگران به سادگی به شما فکر کنند.
  • استفاده از لبخند و خوش رفتاری

در کنار همه اینها آنچه شما را در ذهن ها جاودانه می کند داشتن لبخند روی لب است. این کار در محیط خانه یا فضای کار شما را به عنصری گرما بخش تبدیل می کند. در ادامه به این سوال که چگونه باعث شویم دیگران به ما فکر کنند، به صورت کامل پرداخته ایم.

 

راهکارهای جلب توجه و فکر کردن دیگران به ما

جلب توجه دیگران و اینکه آنها بخواهند به شما فکر کنند، تاثیرات مثبتی روی زندگی تان می گذارد، اما باید این کار را به شیوه درستی انجام دهید. بهترین راهکارها برای جلب توجه دیگران عبارتست از:

1. داشتن یک خط امضای معطر

بوی خوب روی رفتار و روابط اجتماعی انسان تاثیر می گذارد و خلق و خوی او را بهتر می کند. تحقیقات نشان داده اند که خلق و خوی ما با قرار گرفتن در معرض رایحه های خوش تا 40 درصد بهبود پیدا می کند؛ بنابراین اگر می خواهید بیشترین تاثیرگذاری را در یک جمع داشته باشید، یک خوشبوکننده مناسب با خط بوی قوی تهیه کنید.

بر اساس تحقیقات اینبال راوربی (Ravreby Inbal) در دپارتمان علوم مغز و اعصاب دانشگاه ویزمن (Weizmann) این فرضیه عنوان شد که افراد بیشتر تمایل به دوستی با کسانی را دارند که بوی عطر مشابه آنها را داشته باشند. اگر بتوانید عطر مورد علاقه طرف مقابل را بشناسید و از آن در قرارهای مختلف استفاده کنید، بیشترین تاثیر را روی او می گذارید؛ به نحوی که طرف مقابل مایل می شود که برای دفعات بعدی هم قرارهایی را با شما تنظیم کند.

بوی خوب به ویژه در قرارهای عاشقانه تاثیر مثبتی در رابطه دارد. اگر می خواهید به عنوان یک خانم یا آقا در قرار عاشقانه خود تاثیرگذار باشید، از ادکلن یا عطری با خط امضای مناسب استفاده کنید. عطرها توجه را جلب می کنند و احساساتی متفاوت در طرف مقابل به وجود می آورند. عطرها ارتباطات عاطفی را نیز نزدیکتر کرده و حتی تاثیرات فیزیولوژیکی دارند و می توانند تحریک کننده جنسی نیز باشند.

2. استایل مناسب

تا زمانی که استایل مناسبی با موقعیت موردنظر نداشته باشید، دیگران به شما توجه ای نمی کنند و حتی گاهی شما را نادیده می گیرند. مثلاً فرض کنید به یک مهمانی رسمی دعوت شده اید، اما استایلی که برای خود انتخاب کرده اید، کژوال است. حالا دیگران نه تنها به شما فکر نمی کنند، بلکه در برخی موارد حتی شاید مسخره تان کنند.

استایل تاثیر مستقیمی روی اعتماد به نفس شما می گذارد؛ بنابراین وقتی شیک پوش و خوش استایل باشید، با اعتماد به نفس بیشتری با دیگران ارتباط برقرار می کنید و آنها جذب شما می شوند.

لباس ها به شما قدرت می بخشند. بر اساس تحقیقاتی که روی گروهی از کارکنان فعال در حوزه تجارت صورت گرفته، محققان به این نتیجه رسیدند که افرادی که لباس های رسمی مثل کت و شلوار یا دامن زنانه می پوشند، احساس قدرت زیادی دارند. در نقطه مقابل افرادی که لباس هایی بدون فکر یا حتی کهنه پوشیده اند، در برابر چالش ها و روندهای منطقی عملکرد ضعیفتری از خود نشان می دهند.

استایل مناسب به خصوص برای موقعیت های شغلی تاثیرگذاری بالایی دارد. اگر برای یک مصاحبه شغلی دعوت شده اید، استایل شیکی برای خود انتخاب کنید و در این مصاحبه حاضر شوید. استایل اولین چیزی است که کارفرما به محض ورود شما به اتاق مصاحبه به آن توجه می کند. لباس می تواند بسیاری از خصوصیات اخلاقی شما را نشان دهد، بدون اینکه بخواهید درباره آنها صحبتی داشته باشید.

مطلب پیشنهادی:  راهنمای خرید پارتیشن اداری شیشه ای

استفاده از استایل های رسمی

3. ویژگی های اخلاقی و رفتاری مناسب

فرض کنید عطر خوبی دارید و لباس های مناسبی پوشیده اید، اما توانایی برقراری ارتباطات اجتماعی را ندارید یا به دلیل برخی خصوصیات اخلاقی منفی نمی توانید با دیگران ارتباط قوی و مناسبی برقرار کنید؛ حالا آنها شاید به شما فکر کنند، اما این فکر کردن می تواند از جنبه منفی باشد.

خصوصیات اخلاقی خوب می توانند تاثیر مستقیمی روی جلب نظر دیگران بگذارند. حتماً شما هم افرادی را در اطرافیان خود دیده اید که هر چند شاید عطر یا لباس مناسبی نداشته باشند، اما به قدری خوب با دیگران ارتباط می گیرند که همه دوست دارند با آنها گرم گفتگو شوند. این موضوع نشان می دهد که داشتن اخلاقیات خوب بیشترین تاثیر را روی جلب توجه دیگران می گذارد.

برخی از مهمترین خصوصیات اخلاقی و رفتاری برای اینکه دیگران به شما فکر کنند، عبارت هستند از:

لبخند زدن، ارزانترین راه ماندن در فکر دیگران

لبخند به لب داشته باشید، اما نه به نحوی که مصنوعی به نظر برسد. لبخند زدن ناخوداگاه لبخند را به لب های دیگران می آورد و باعث می شود آنها احساس خوبی نسبت به شما داشته باشند.

لبخند زدن آسان ترین راه در خاطر افراد ماندن

خوشرویی

با ملایمت و خوشرویی با دیگران ارتباط بگیرید. مهم نیست در طی روز چقدر چالش داشته اید؛ این را فراموش نکنید که دیگران از این چالش ها بی خبر هستند و شما را از برخورد همین لحظه تان قضاوت می کنند! بنابراین اگر می خواهید تاثیر خوبی روی آنها بگذارید، خوشرو باشید.

غیبت و قضاوت ممنوع

2 ویژگی اخلاقی منفی که دیگران را از ما دور می کند، قضاوت و غیبت است. وقتی از کسی غیبت کرده یا فردی را نزد شخص دیگری قضاوت می کنید، این دیدگاه ناخودآگاه در طرف مقابل به وجود می آید که در آینده شاید درباره او هم این کار را انجام دهید؛ بنابراین نه تنها به شما فکر نمی کند، بلکه تلاش خواهد کرد فاصله اش را با شما بیشتر کند.

همدلی کردن

همدلی بزرگترین راز جلب توجه دیگران است! بسیاری از ما حتی در سنین بزرگسالی هنوز مهارت همدلی را یاد نگرفته ایم. همدلی یعنی اینکه با عینک طرف مقابل به دنیا نگاه کنیم.

درک کردن بزرگترین خواسته ای است که دیگران از ما دارند. وقتی که بتوانید دیگران را درک کرده و با آنها همدلی داشته باشید، احساس صمیمیت بیشتری با شما خواهند کرد و حالا زمان آن می رسد که به شما فکر کنند و بخواهند که ارتباط بیشتری داشته باشند.

همدلی کردن با اعضای خانواده و همکاران

جلب توجه دیگران، چالشی مهم با راهکارهای ساده

جلب توجه دیگران چالشی مهم برای بسیاری از افراد حتی در سنین بزرگسالی است. این افراد مهارت کافی برای جلب توجه را یاد نگرفته اند، به همین دلیل نمی توانند روی دیگران تاثیر مثبتی بگذارند.

اگر می پرسید که چگونه باعث شویم دیگران به ما فکر کنند، کافیست از عطر خوب، استایل مناسب و ویژگی های رفتاری چون لبخند زدن بدون منت بهره بگیرید تا ببینید جطور در ذهن ها جاودانه می شوید.

تعداد کلمات مطلب: 1143

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

سلامت روان چیست و چگونه می‌توانیم آن را بهبود دهیم؟

اهمیت سلامت روان داشتن سلامت روان قوی به معنای توانایی ما در کنار آمدن با چالش‌های زندگی، …