3 روش برای از بین بردن مو زائد صورت با زردچوبه

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن روش‌های طبیعی بسیاری وجود دارد. این روش‌ها علاوه بر کاربردی بودن، به درمان برخی مشکلات نیز کمک می‌کنند.

از بین بردن مو زائد صورت با زردچوبه یکی از طبیعی‌ترین روش‌ها است. ضمن اینکه استفاده از زردچوبه برای از بین بردن موهای زائد مزایایی مانند درمان ناراحتی‌های پوستی مانند آکنه و لک‌های پوستی را به همراه دارد. در این مقاله از مجله دلتا قصد داریم شما را با 3 روش از بین بردن مو زائد صورت با زردچوبه آشنا کنیم.

روش شماره 1

با ترکیب مواد زیر و به دست آوردن خمیر می‌توانید موهای زائد صورت را از بین ببرید. موادی که برای این روش لازم داریم: پودر زردچوبه، آب، گلاب و ژل آلوئه‌ورا است. از ژل برای چسبندگی خمیر و تسکین پوست استفاده خواهیم کرد و گلاب، برای خوشبو شدن ماسک است.

روش شماره 2

روش دیگری که برای از بین بردن مو زائد صورت با زردچوبه از آن استفاده می‌کنیم، باز هم خمیری به صورت ماسک است؛ اما در این روش از زرد شدن احتمالی پوست خبری نیست.

از بین بردن مو زائد با زردچوبه

در این روش به 1 قاشق چایخوری زردچوبه، 2 قاشق غذاخوری آرد، 3 قاشق غذاخوری شیر یا ماست و چند قطره عسل احتیاج داریم. مواد را باهم خیلی خوب ترکیب کنید و بر روی پوستتان قرار دهید.

روش شماره 3

این روش از بین بردن مو زائد صورت با زردچوبه به 2 ماده تنها نیاز دارد. پودر زردچوبه و شیر یا ماست کم چرب که باهم ترکیب می‌کنیم و به عنوان ماسک روی صورت قرار می‌دهیم.

چطور از ماسک زردچوبه استفاده کنیم؟

  1. خمیر زردچوبه را بر روی ناحیه‌ای از صورت یا بدن که می‌خواهید موهای زائد آن را از بین ببرید بمالید. برای این کار از یک براش مخصوص ماسک یا انگشت استفاده کنید.
  2. اجازه دهید خمیر تا زمانی که کاملاً خشک شود روی پوستتان باقی بماند.
  3. بعد از اینکه ماسک خشک شد، در پوستتان احساس کشیدگی خواهید داشت. همچنین بعد از خشک شدن، خمیر شروع به خرد شدن و ریزش از روی پوست می‌کند.
  4. تکه‌های خشک شده را از روی پوسستان با احتیاط جدا کنید. در حال حاضر درواقع ماسک مانند موبر عمل می‌کند و ممکن است برخی از موها باقی بماند.
  5. صورتتان را با آب ولرم شسته و با یک حوله نرم خشک کنید.
مطلب پیشنهادی:  5 روش درمان قطعی بوی بد دهان

نکات مهم برای از بین بردن مو زائد با زردچوبه

  • برای اینکه قدرت خمیر به دست آمده برای از بین بردن مو زائد صورت با زردچوبه بیشتر شود، توصیه می‌کنیم از روغن زردچوبه یا کورکوما استفاده کنید.

ماسک زردچوبه

  • در تمامی روش‌های بالا حتماً مواد را تا زمانی که به بافت و غلظت مشابه خمیر دندان برسد مخلوط کنید.
  • توجه داشته باشید که خمیر به دست آمده باید خیس و نرم باشد؛ بنابراین اگر با خشک بودن خمیر مواجه شدید، آب یا مایع بیشتری اضافه کنید. اگر هم رقیق بود مقداری پودر زردچوبه بیشتر اضافه کنید.

در آخر توصیه می‌کنیم با خواندن مقاله ماسک شیر و زردچوبه و تهیه آن، پوستی شاداب و روشن داشته باشید.

تعداد کلمات مطلب: 461

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نو کردن و نگهداری از ظروف چوبی با 3 راهکار کاربردی

نگهداری از ظروف چوبی آشپزخانه نیازمند مراقبت‌های بسیاری است. ظروف چوبی از محبوبیت بالایی ب…