رنگ مو موقت گیاهی در خانه

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید موهای خود را با کمترین میزان آسیب و بدون مواد شیمیایی، رنگ کنید، بهتر است سراغ مواد طبیعی و گیاهی بروید.

رنگ مو گیاهی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خانم‌هایی است که می‌خواهند با کمترین میزان آسیب و ضرر، موهای خود را رنگ کنند. این حالت بیشتر برای خانم‌هایی مناسب است که موهای‌شان سفید شده و باید در فواصل زمانی کم موها را دائم رنگ کنند. پس اگر قصد دارید موهای خود را بدون استفاده از مواد شیمیایی رنگ کنید، در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا به بررسی رنگ مو گیاهی بپردازیم.

تهیه رنگ مو گیاهی

از آن‌جایی که رنگ مو گیاهی، به موها آسیب نمی‌زند و از طرفی، از موادی استفاده می‌شود که به نرم و درخشان شدن مو کمک می‌کنند، استفاده از آن توصیه می‌شود که البته ناگفته نماند این رنگ‌ها موقتی هستند و نیاز است که ترمیم شوند.

رنگ مو گیاهی

  1. رنگ مو گیاهی با حنا

حنا، یکی از بهترین مواد برای رنگ موی گیاهی است که در حدود 4 تا 6 هفته روی مو باقی می‌ماند. برای تهیه این رنگ تنها کافی است نصف لیوان حنا را با ¼ لیوان آب ترکیب کنید و آن را به مدت 12 ساعت داخل یک پلاستیک بگذارید. سپس، ترکیب را به موها بزنید و بعد از دو ساعت با آب بشویید. توجه داشته باشید از شستن مو با شامپو باید خودداری کنید.

  • اگر می‌خواهید موهای تیره را روشن کنید، از ترکیب حنا و دارچین استفاده کنید.
  • برای پوشاندن سفیدی موها، ترکیب حنا و قهوه گزینه بسیار مناسبی است.
  • برای داشتن موی قهوه‌ای روشن، ترکیب حنا، بابونه و قهوه پیشنهاد می‌شود که حتی به تقویت موها نیز کمک خواهد شد.
  1. رنگ مو گیاهی با آب هویج

برای آن دسته از افرادی که به دنبال رنگ‌های قرمز و نارنجی هستند، آب هویج می‌تواند گزینه خوبی باشد که تا چند هفته هم ماندگاری خواهد داشت. تنها کافی است تا آب هویج را با روغن زیتون یا روغن نارگیل ترکیب کنید و بگذارید یک ساعت روی موها باقی بماند. در نهایت موها را با سرکه سیب بشویید و اگر احساس کردید به رنگ مورد علاقه‌تان نرسید، روش را در چند روز آینده مجدد انجام دهید.

مطلب پیشنهادی:  درختان این جنگل نهصد ساله، برگ ندارند!

رنگ مو گیاهی

  1. رنگ مو گیاهی با آب چغندر

از آب چغندر برای رنگ قرمز و شرابی استفاده می‌شود و نیاز است که در ترکیب با روغن زیتون یا نارگیل به موها زده شود. اجازه دهید این ترکیب به مدت یک ساعت در گرما بماند و سپس به موها زده شود و در نهایت، موها را با سرکه بشویید. برای رسیدن به نتایج بهتر، می‌توانید این ترکیب را چند روز پشت هم به موها بزنید.

  1. رنگ مو گیاهی با قهوه

برای رنگ کردن مو به این روش تنها به یک فنجان قهوه دم کرده نیاز دارید که اگر می‌خواهید موهای‌تان را تیره‌تر کنید و یا موهای سفید و خاکستری را بپوشانید، بهترین گزینه است. یک فنجان قهوه بو داده دم شده را با مقداری نرم کننده روی موها بزنید و بعد از یک ساعت بشویید.

اگر می‌خواهید رنگ موی فندی تیره داشته باشید، می‌توانید قهوه را با دارچین ترکیب کنید که معمولا نیاز است چندین مرتبه تکرار شود تا به نتیجه دلخواه‌تان برسید.

تعداد کلمات مطلب: 490

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نو کردن و نگهداری از ظروف چوبی با 3 راهکار کاربردی

نگهداری از ظروف چوبی آشپزخانه نیازمند مراقبت‌های بسیاری است. ظروف چوبی از محبوبیت بالایی ب…