علائم خراب شدن آبغوره را بشناسید!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هر گونه تغییر در رنگ یا بوی آبغوره را جدی بگیرید و این ماده غذایی را سالم مصرف کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

خراب شدن آبغوره و مشاهده یک لایه سفید رنگ روی آن، یکی از مشکلات شایعی است که بسیاری از خانم‌ها با آن روبرو می‌شوند و همیشه این سوال پیش می‌آید که آیا این لایه سفید، کپک است یا خیر. از آن‌جایی که آبغوره، تاثیر بسیاری در طعم و کیفیت غذا می‌گذارد، در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا با علائم خراب شدن آبغوره آشنا شوید.

علائم خراب شدن آبغوره

مصرف آبغوره خراب و کپک زده می‌تواند بر سلامت شما تاثیر بگذارد و مشکلات گوارشی را به همراه داشته باشد، به همین خاطر توصیه می‌شود در صورت مشاهده هر یک از علائمی که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌کنیم، از خوردن آبغوره خودداری کنید.

خراب شدن آبغوره

  • تعییر بو. آبغوره تازه، بوی ترش و خوشایندی دارد و اگر بعد از باز کردن در شیشه آبغوره، بوی تند و ناخوشایندی را احساس کردید، به احتمال زیاد فاسد و خراب شده است.
  • تغییر رنگ. آبغوره تازه و طبیعی، رنگ سبز یا زرد مایل به سبز دارد و شفاف است، اگر در پی گذشت زمان، متوجه تغییر رنگ یا کدر شدن مایع شدید، از مصرف آن خودداری کنید.
  • وجود کپک. تشکیل کپک روی سطح آبغوره، هر چند کم، به معنای خراب شدن آبغوره است و باید از مصرف آن خودداری شود. معمولا کپک به شکل یک نقطه سفید رنگ تشکیل می‌شود که در مرکز آن، یک نقطه سبز تیره مشاهده می‌شود و در صورت مشاهده آن، از تکان دادن یا همزدن آبغوره باید خودداری شود.
  • تشکیل رسوب. گاهی ممکن است رسوباتی در کف ظرف یا شیشه نگهداری آبغوره دیده شود، که خود نشانه‌ای است از فاسد شدن آن.

خراب شدن آبغوره

پیشگیری از خراب شدن آبغوره

اما خب قطعا می‌پرسید که چه کنیم تا آبغوره خراب نشود و طعم و کیفیت آن حفظ شود؟

  1. نگهداری در ظروف مناسب

یکی از مهم‌ترین نکات، نگهداری آبغوره در شیشه‌های مناسب است که بهتر است از بطری‌های شیشه‌ای استفاده شود که درب دارند و شما بتوانید بعد از هر بار مصرف، درب را محکم ببندید. از طرفی، توصیه می‌شود آبغوره را در ظرف‌های کوچک نگهداری کنید تا بعد از چند بار مصرف، تمام شود و برای مدت طولانی داخل ظرف باقی نماند.

مطلب پیشنهادی:  خزانه بذر سولبارد؛ جایی که بعد از قیامت زندگی را به زمین برمی‌گرداند!

 

  1. اطمینان از تمیز بودن ظرف نگهداری آبغوره

ظرفی که برای نگهداری آبغوره انتخاب می‌کنید، باید کاملا تمیز باشد و نیاز است که بعد از شستن ظرف، کامل آن را خشک کنید و سپس آبغوره را داخل آن بریزید.

  1. جوشاندن آبغوره

یکی از راه‌هایی که می‌تواند در پیشگیری از خراب شدن آبغوره موثر باشد، جوشاندن و حرارت دادن است که باعث می‌شود آنزیم‌ها و باکتری‌های ایجاد کننده کپک از بین بروند.

خراب شدن آبغوره

  1. توجه به شرایط نگهداری آبغوره

سعی کنید آبغوره را در یخچال و یا یک محیط خنک و دور از نور خورشید نگهداری کنید، چرا که گرما بر کیفیت این ماده تاثیر می‌گذارد و با ایجاد تغییرات شیمیایی، سریع‌تر خراب و فاسد خواهد شد.

آیا آبغور کپک زده را می‌توان استفاده کرد؟

خیر. برخی افراد بر این باورند که اگر کپک را از روی آبغوره بردارند، قابل استفاده است، اما چنین کاری اشتباه است و از مصرف آبغوره کپک زده باید خودداری شود.

 

تعداد کلمات مطلب: 504

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

ایده‌های جذاب برای چیدمان گل در بالکن

شاید برایتان جالب باشد اما چیدمان گل در بالکن باعث زیبایی هر چه بیشتر خانه شما می‌شود. در …