مانیکور ناخن طبیعی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فرمدهی و افزایش زیبایی ظاهری ناخن‌ها، بدون استفاده از لاکژل.
مانیکور ناخن طبیعی

مانیکور ناخن طبیعی، یکی از روش‌های مراقبت از دست‌ها و افزایش زیبایی است که با هدف فرمدهی بهتر ناخن و هم چنین بهبود تغذیه رسانی به ناخن‌ها انجام می‌شود. این کار در سالن‌های زیبایی انجام می‌شود و در کنار، مرتب شدن ناخن‌ها، دست‌ها هم ماساژ داده می‌شوند که آرامش بسیار خاصی را هم به همراه دارد که البته مانیکور ناخن را میتوانید در خانه هم انجام دهید. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید به بررسی مانیکور ناخن طبیعی بپردازیم.

مانیکور ناخن طبیعی چیست؟

مانیکور ناخن طبیعی همان طور که پیداست، بر روی ناخن‌های طبیعی که لاکژل ندارند، انجام می‌شود و شامل مراحلی مانند سوهان کشی، فرمدهی ناخن، برداشتن پوسته‌های اضافی اطراف ناخن و در نهایت لاک زدن است که تمامی این مراحل، باعث می‌شوند تا ناخن تمیزتری داشته باشید. البته می‌توانید بعد از مانیکور زدن، لاک نزنید.

مانیکور ناخن طبیعی

برای آن دسته از افرادی که تفاوت مانیکور و پدیکور را نمی‌دانند، باید بگوییم که پدیکور بر روی ناخن‌های پا انجام می‌شود.

انواع مانیکور ناخن طبیعی

مانیکور ناخن طبیعی به دو روش خیس و خشک انجام می‌شود که به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

مانیکور خیس ناخن

در این روش از مانیکور، دست‌ها داخل آب گرم یا پارافین قرار می‌گیرند تا گوشت‌های اضافی اطراف ناخن و کوتیکول‌ها نرم شوند و به راحتی بتوان آن‌ها را برداشت. این روش بر روی ناخن‌های طبیعی بدون لاک انجام می‌شود و اگر لاکژل دارید، حتما باید ریمو شود.

مانیکور ناخن طبیعی

مراحل این روش به این صورت است که ابتدا روی قد ناخن کار می‌شود و با استفاده از سوهان، فرمدهی می‌شود و ناخن به فرم دلخواه شما در می‌آید. سپس، سطح ناخن با استفاده از بافر صاف و یکدست می‌شود و سپس، نیاز است که دست‌ها را به مدت ده تا پانزده داخل آب گرم قرار بگیرند.

مطلب پیشنهادی:  بهترین پارک‌های تهران برای پیک نیک‌ های بهاری

سپس، نیاز است دست‎ها به طور کامل خشک شوند و تمام گوشت‌های اضافی و کوتیکول‌ها از اطراف ناخن جدا خواهد شد که در واقع، این بخش مهم‌ترین قسمت مانیکور ناخن طبیعی به روش خیس می‌باشد. بعد از آن، دست‌ها با استفاده از کرم و لوسیون مخصوص ماساژ داده می‌شوند و می‌توانید انتخاب کنید که لاکژل بزنید یا یک لایه تاپ کات که ناخن‌ها درخشندگی بیشتری داشته باشند.

مانیکور خشک ناخن

زمانی که قصد انجام مانیکور به روش خشک را دارید، باید این را بدانید که دست‌ها داخل آب یا پارافین قرار نمی‌گیرند، اما تمامی مراحل مانیکور خیس و برداشتن گوشت اضافی انجام خواهد شد.

مزایای مانیکور ناخن طبیعی

انجام مانیکور ناخن طبیعی، مزایای زیر را به همراه خواهد داشت:

  • پیشگیری از شکسته شدن ناخن‌ها و افزایش استحکام
  • بهبود خونرسانی به بستر ناخن
  • تقویت ناخن‌ها
  • فرمدهی بهتر ناخن‌ها
  • نرم شدن پوست دست

 

 

تعداد کلمات مطلب: 432

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

ایده‌های جذاب برای چیدمان گل در بالکن

شاید برایتان جالب باشد اما چیدمان گل در بالکن باعث زیبایی هر چه بیشتر خانه شما می‌شود. در …