رژیم فستینگ آیا برای شما مناسب است؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رژیم فستینگ یکی از بهترین روش‌ها برای لاغری است.
رژیم فستینگ

رژیم فستینگ یکی از روش‌های پرطرفدار و کم‌هزینه برای کاهش وزن و بهبود سلامتی است. این رژیم شامل چرخه‌های مشخصی از غذا خوردن و نخوردن است که به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم فواید، معایب و نکات مهم درباره رژیم فستینگ را به شما توضیح دهیم.

انواع رژیم فستینگ

رژیم فستینگ یا روزه‌داری در سال‌های اخیر محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. متخصصان با توجه به پژوهش‌های متعدد دریافتند که رژیم فستینگ می‌تواند تاثیرات مثبت بسیار زیادی بر سلامت بدن داشته باشد. از جمله تاثیرات گفته شده می‌توانیم به کاهش وزن، بهبود عملکرد مغز و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی اشاره کنیم.

رژیم

روش 16/8

در این روش، فرد 16 ساعت از روز را در رژیم است و فقط 8 ساعت باقی‌مانده را مجاز به خوردن است. معمولاً این بازه زمانی شامل وعده ناهار تا شام است.

روش 5:2

در روش 5:2 در 5 روز هفته مجاز به دریافت تعداد کالری محدود به 500 الی 600 هستید و دو روز باقی‌مانده هفته را می‌توانید بیشتر از حدمجاز مصرف کنید.

طولانی مدت

این روش شامل روزه‌داری برای 24، 36، 48 یا 72 ساعت است که معمولاً به دلایل خاص و تحت نظر پزشک انجام می‌شود.

فواید رژیم فستینگ

به طور کلی رژیم فستینگ پر از فواید است. با این رژیم می‌توانید مشکل متوقف شدن وزن کم کردن را حل کنید.

رژیم فستینگ

کاهش وزن و چربی شکم: رژیم فستینگ می‌تواند به کاهش وزن و چربی‌های مضر شکم کمک کند. این امر به این دلیل است که از چربی‌های شکم به جای قند به عنوان منبع استفاده می‌کند.

بهبود سلامت قلب: با این رژیم فشار خون، کلسترول و التهابات قلبی شما کاهش می‌یابد که از جمله فواید رژیم فستینگ برای سلامت قلب است.

مطلب پیشنهادی:  هیلیر، دریاچه اسرارآمیز صورتی‌رنگ استرالیا!

کاهش خطر ابتلا به دیابت: به کمک رژیم فستینگ می‌توانید سطح قند خون را کنترل کنید و به دیابت نوع 2 مبتلا نشوید.

بهبود عملکرد مغز: شاید عجیب به نظر برسد اما با رژیم فستینگ می‌توانید حافظه‌تان را تقویت کنید و عملکرد بهتری داشته باشید.

افزایش طول عمر: برخی تحقیقات نشان داده که رژیم فستینگ باعث افزایش طول عمر و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند سرطان، آلزایمر و بیماری‌های التهابی کمک کند.

ریسک‌ها و معایب فستینگ

مانند هر رژیمی که علاوه بر زیبایی، فوایدی هم دارد این رژیم هم دارای معایبی است که می‌گوییم.

رژیم روزه داری

گرسنگی و خستگی: از جمله عوارض اولیه رژیم فارغ از هر مدلی، احساس گرسنگی، خستگی، بی‌خوابی، حالت تهوع و سردرد است که معمولاً بعد از یک ماه از بین می‌رود.

خطرناک برای افراد خاص: اگر از جمله افرادی هستید که دچار بیماری یا مشکلات سلامتی از قبیل دیابت، فشار خون بالا، سنگ کلیه و بیماری‌های گوارشی هستید لازم است قبل از شروع رژیم فستینگ، حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید.

از دست دادن عضله: کاهش وزن سریع می‌تواند به از دست دادن عضلات منجر شود؛ بنابراین مصرف پروتئین کافی و انجام تمرینات مقاومتی را فراموش نکنید.

رژیم فستینگ برای کاهش وزن و بهبود سلامت کلی بدن، یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها است. اما مانند هر رژیم دیگری لازم است به نیازهای فردی و شرایط پزشکی که دارید توجه کنید تا باعث آسیب نشوید.

تعداد کلمات مطلب: 519

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

ایده‌های جذاب برای چیدمان گل در بالکن

شاید برایتان جالب باشد اما چیدمان گل در بالکن باعث زیبایی هر چه بیشتر خانه شما می‌شود. در …