آرایش چشم ریز، ترفند درشت کردن چشم

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر چشمان ریز و یا تورفته‌ای دارید، با ترقندهای آرایشی میتوانید کاری کنید تا چشمهای‌تان درشت‌تر به نظر برسند.
آرایش چشم ریز

از آنجایی که بیشتر خانم‌ها دوست دارند، چشمان درشتی داشته باشند، آرایش چشم ریز می‌تواند با چالش‌هایی همراه باشد که یک سری تفاوت‌ها با آرایش معمولی چشم دارد. اگر چشمان ریزی دارید و با آرایش معمولی نمی‌توانید تغییری در حالت چشم‌ها ایجاد کنید، در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا ترفندهای آرایش چشم ریز را به شما بگوییم.

آرایش چشم ریز

ترفندهای آرایش چشم ریز

هنگام آرایش چشم ریز، حتما باید به آرایش ابروها، مژه‌ها، پشت پلک و نحوه سایه زدن اهمیت داده شود. اگر چشم ریز و تورفته‌ای دارید، این موارد را حتما رعایت کنید تا چشم‌ها درشت‌تر به نظر برسند.

  1. مدل ابروها را تغییر دهید.

افرادی که چشم‌های ریزی دارند، باید فرم ابروهای خود را به حالت نیمه پهن و بلند در بیاورند و مقداری هم قوس داشته باشد یا اصطلاحا ابروهای کمانی داشته باشند. یکی از موثرترین پارامترها در درشت شدن چشم‌ها، همین مدل ابرو است. اگر نمی‌خواهید ابروها مدل کمانی داشته باشند، بهتر است با استفاده از صابون ابرو یا ژل، موهای ابرو را به سمت بالا بکشید.

  1. از هایلایتر استفاده کنید.

از هیلایتر پودری برای گوشه‌های داخلی چشم، قسمت مرکزی پلک پایین و برجستگی استخوان ابرو استفاده کنید تا چشم‌ها درشت به نظر برسند.

آرایش چشم ریز

  1. مژه‌ها را پرپشت کنید.

اگر می‌خواهید چشم‌های درشت‌تری داشته باشید، به مژه‌ها ریمل فراوان بزنید که می‌توانید از فرموژه هم استفاده کنید. اگر بعد از زدن ریمل، مژه‌ها به هم چسبیدند، کمی صبر کنید تا ریمل خشک شود و سپس با استفاده از یک فرچه تمیز، مژه‌ها را از هم جدا کنید. همچنین می‌توانید از مژه مصنوعی هم استفاده کنید.

  1. خط چشم دنباله دار بکشید.

نحوه کشیدن خط چشم، مستقیما بر مدل چشم‌ها تاثیر می‌گذارد. افرادی که چشم‌های ریز و گود دارند، باید خط چشم را دنباله دار بکشند و نگذارند این خط خیلی پهن و تیره شود. حتی می‌توانید از خط چشم‌های رنگی هم استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  این عادت‌ها آرام آرام شما را می‌کشند!

نکته بعدی این است که می‌توان زیر چشم‌ها و داخل پلک، خط سفید کشید تا چشم‌ها بزرگ‌تر و گشادتر به نظر برسند.

  1. از سایه با رنگ‌های مناسب استفاده کنید.

برای پشت چشم‌ها حتما از سایه کرم یا صورتی ملایم استفاده کنید و زیرساز را با رنگ‌های معمولی و روشن انجام دهید. مقداری از سایه را هم با یک براش نازک به سمت داخل چشم بکشید. نکته مهم این است که در آرایش چشم ریز نباید از سایه‌های دودی و اسموکی استفاده شود و پخش کردن سایه نیز باید مطابق با فرم استخوان پشت پلک باشد تا هم زیبایی داشته باشد و هم اینکه چشم درشت‌تر نشان داده شود.

  1. از کانسیلر استفاده کنید.

کانسیلر یک تا دو درجه روشن‌تر از کرم پودرتان تهیه کنید و آن را به شکل مثلث وارونه، زیر چشم‌ها بزنید.

  1. چین پلک را کانتور کنید.

از دیگر مواردی که در آرایش چشم ریز باید به آن دقت شود، پنهان کردن چین‌های زیر پلک است که برای این کار می‌توانید از سایه مات یا رنگ‌های خنثی استفاده کنید و بر روی چین‌ها و یا قسمت بیرونی چشم‌ها بزنید.

تعداد کلمات مطلب: 484

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

4 جاذبه گردشگری آنکارا که هر مسافری باید ببیند

در این مقاله از مجله دلتا به معرفی 4 جاذبه گردشگری آنکارا می‌پردازیم که بازدید از آن‌ها تج…