شناخت انواع تینت لب و راهنمای انتخاب بهترین محصول

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تینت لب یکی از اصلی‌ترین محصولات آرایشی مورداستفاده در آرایش کره‌ای است که به تازگی ترند شده است.
تینت لب

تینت لب یا لیپ استین درواقع ساختاری بین رژ لب و برق لب دارد، با این تفاوت که بافت آن سبک‌تر و رقیق‌تر است. در زمان استفاده از تینت لب، احساس سنگینی یا چسبندگی روی لب‌ها وجود ندارد و ضمن اینکه ظاهری طبیعی‌تر و ظریف‌تر به چهره می‌دهد. این محصول آرایشی در ابتدا از کشور کره به بازار عرضه شد و یکی از اصلی‌ترین آیتم‌های میکاپ کره‌ای حساب می‌شد. از بارزترین ویژگی‌های تینت لب دوام بالای آن است که حتی در زمان کرونا، زیر ماسک برای مدت طولانی بدون ایجاد احساس سنگینی دوام داشت. ضمن اینکه پیشنهاد می‌کنیم مطلب ما درباره مزایا و معایب استفاده از تینت لب را مطالعه کنید.

انواع تینت لب

مانند هر محصول آرایشی دیگر، تینت لب نیز در انواع مختلفی وجود دارد که در ادامه به معرفی انواع آن خواهیم پرداخت:

تینت لب مایع

محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین نوع تینت لب، نوع مایع آن است. نوع مایع تینت برای کسانی که تابه‌حال از این محصول آرایشی استفاده نکرده‌اند کمی چالش‌برانگیز است.

تینت لب مایع

نکته قابل توجه در استفاده از تینت مایع این است که باید مقدار کمی از آن را روی لب‌هایتان بزنید و سپس محو کنید. توجه داشته باشید که اکثر تینت‌های مایع حلال در آب هستند و اگر به خوبی نمی‌توانید محو کنید، کمی انگشت یا اسفنج آرایشی را مرطوب کنید.

تینت استیک

تینت لب استیکی یا لب پیچی، ظاهری شبیه به بالم لب با این تفاوت دارند که بافت آن‌ها سبک و نرم است. تینت استیکی معمولاً کمی مرطوب‌کننده دارد و نسبت به نوع مایع، ظاهری نرم‌تر برای لب‌های خشک دارد.

مطلب پیشنهادی:  با تخم‌مرغ شامپو ضد ریزش مو بسازید

تینت لب استیکی

تینت مات

تینت مات می‌تواند جایگزین رژ لب مات روزانه را به راحتی داشته باشد. این نوع تینت لب‌ها را خشک نمی‌کند و بافت چروک یا ترک خورده ندارد. اما لازم به ذکر است که تینت لب مات، بافت سنگین‌تری نسبت به نوع مایع دارد.

تینت لب مات

تینت لب پیل آف

به طور کلی پیل آف (Peel Off) به معنی پوست انداختن است و این نوع تینت لب به صورت لایه‌ای ضخیم و ژل مانند روی لب قرار می‌گیرد. بعد از حدود 5 دقیقه که تینت خشک می‌شود، آن را از روی لب می‌کنید و تا 10 الی 12 ساعت ماندگاری خواهد داشت.

تینت لب پیل اف

نحوه استفاده از تینت لب

برای استفاده از تینت لب می‌توانید ابتدا از بالم لب یا مرطوب‌کننده لب استفاده کنید تا پوست لبتان مرطوب بماند. به دلیل اینکه سرعت خشک شدن تینت بسیار بالاست، بهتر است که از مقدار کمی تینت استفاده کنید و آن را روی لب‌هایتان پخش کنید.

تینت لب

اگر احساس کردید که تینت لب زیادی زده‌اید، با استفاده از دستمال مرطوب یا کانسیلر آن را پاک کنید. در صورتی که تینت شما ضدآب است، از میسلارواتر برای پاک کردن آن استفاده کنید. اما بهتر است که در زمان استفاده به اندازه و خطی که می‌کشید دقت کنید چون این محصول آرایشی خیلی سخت پاک می‌شود.

تعداد کلمات مطلب: 465

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

علامت صورت آدم دروغگو را بشناس!

علامت صورت آدم دروغگو و نشانه‌های صورت و زبان بدن می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اما برخی از …